جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲

تجمع ۱۰ نفره منافقین برای دفاع از شیطان +جزئیات

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 809184
در این تجمع حدود ۱۰ نفر زن و مرد با پرچم سازمان منافقین شعار‌هایی علیه مهاجرانی به دلیل اعلام حمایتش از حمله به سلمان رشدی و نیز تأکیدش بر کتابی که در نقد «آیات شیطانی» نوشته، دادند.
تجمع ۱۰ نفره منافقین برای دفاع از شیطان +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال گزارشی از یک تجمع مقابل خانه‌ای در لندن تهیه کرده که مدعی شده محل سکونت عطاءالله مهاجرانی در لندن است. در این تجمع حدود ۱۰ نفر زن و مرد با پرچم سازمان منافقین شعار‌هایی علیه مهاجرانی به دلیل اعلام حمایتش از حمله به سلمان رشدی و نیز تأکیدش بر کتابی که در نقد «آیات شیطانی» نوشته، دادند. سازمان منافقین در دهه ۶۰ با ترور‌های مردم و مسئولان ایرانی، حدود ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رساندند. به نظر می‌رسد هیچ‌کس شایسته‌تر از این تروریست‌ها برای حمایت از سلمان رشدی که خشونت کلامی علیه مقدسات دیگران را روا می‌داند، نباشد.

مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی و از حامیان جنبش سبز بود که طی سال‌های اخیر تغییر مواضع جدی نسبت به نظام و سیاست‌های منطقه‌ای ایران داشته است. او پس از ترور سلمان رشدی در رشته توئیتی نوشته بود: «وقتى در ٢٥ بهمن ١٣٦٧ فتواى امام خمینى درباره سلمان رشدى مطرح شد، همان روز به دوست عزیزم حسین شیخ الاسلام گفتم کتاب را برایم تهیه کند. کتاب آیات شیطانى دو روز بعد به دستم رسید. کتاب را مرور کردم، درباره دشوارى‌هاى متن با دکتر شرف الدین خراسانى و دکتر رضا براهنى مشورت مى‌کردم. دانشجوى دانشگاه شیراز بودم که زبان دانشکده ادبیاتش، به تعبیر جلال آل احمد، در میان حافظیه و سعدیه، انگلیسى بود. این توضیح را براى دانشمند محترمى نوشتم که عالم الغیب است و فرمود کتاب رشدى را نخواندم و نقدم بى مایه است. کتاب نقد توطئه آیات شیطانى، در شهریور ١٣٦٨ توسط انتشارات اطلاعات و بعداً توسط امید ایرانیان، در ٣٣ سال گذشته، ۳۰ بار چاپ شده است. نخستین کتاب من بود و حق التألیفى شیرین و گوارا، چاپ ٣١ کتاب (چاپ دوم امید ایرانیان) با مقدمه نشر جدید، منتشر خواهد شد. ان شاءالله تعالى».

او با ذکر خاطره‌ای از جلسه استیضاحش در مجلس پنجم و اشاره به این کتاب می‌نویسد: «چنین بوده است که در ٣٣ سال گذشته، در گیر و دار ماجراى رشدى بوده‌ام. سال‌ها پیش آقایى که گفت قاضى دیوان لاهه است و وکیل بین‌المللى، اعلام کرد علیه من شکایت مى کند تا دادگاه لندن مرا اخراج کند. هى مى گفت: به اندازه پول قهوه بدین تا هزینه در آد! مبلغى به جیب زد و قاضى و وکیل نبود! امروزه نیز، بعد از حادثه مجروح شدن رشدى، همان نغمه کتاب من و فتواى امام نو شده است. من محاکمه در دادگاه لندن را، درخشان‌تر از استیضاح مى دانم، آماده ام تا از این فرصت طلایى بهره‌مند شوم. جدى باشید!»
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از سگ ها پارس کردن و از کفتار زوزه کشیدن انتظار است ، اینان پیروان شیطانند ، و شیطانی به درک واصل شده و منافقان در همدردی با شیطان زوزه می کشند
Iran, Islamic Republic of
الان هم مهاجرانی داره برای کتابش بازاریابی میکنه و اصلا اصول براش مهم نیست