جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
وزنه‌هایی که بانوان را متوقف نمی‌کند؛

طلای تاریخی الهام حسینی نوید دهنده روزهای درخشان

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 809172
مدال طلای الهام حسینی در بازی‌های کشورهای اسلامی این نوید را می‌دهد که بانوان وزنه بردار کشورمان می‌توانند در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک هم به مدال برسند.
طلای تاریخی الهام حسینی نوید دهنده روزهای درخشان
گروه ورزشی جهان نيوز: روز گذشته بود که  الهام حسینی نماینده وزنه برداری ایران در دسته ۸۱ کیلوگرم در بازی های کشورهای اسلامی با رکورد ۱۰۰ کیلو یک ضرب ۱۲۳ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۲۲۳ کیلوگرم نفر سوم  شد و طلای یک ضرب و برنز دو ضرب و مجموع را از آن خود کرد.

وقتی صحبت از طلای ناب می‌شود مصداق مدال حسینی در قونیه است که برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری بانوان ایران کسب شد. حسینی نشان داد که وزنه برداری بانوان ایران مانند مردان استعدادهای زیادی را درون خود دارد که فقط باید با حمایت و توجه کشف شده به شکوفایی برسند.

هرچند در زمان علی مرادی وزنه برداری بانوان راه اندازی شد و آغاز به کار کرد، اما در ادامه به دلیل بی توجهی‌هایی که وجود داشت یک مقدار روند حرکتی این بخش کند شد و در سایه همین بی توجهی‌ها ورزشکاران زیادی سر خورده شدند و یک نفر نیز رفتن را به ماندن ترجیح داد که البته بیش از همه خودش ضرر خواهد کرد.



امثال الهام حسینی‌ها در وزنه برداری ایران زیاد است که با یک هدف گذاری مناسب و فراهم کردن امکانات می‌توانند به موفقیت‌های بزرگتری همچون مدال المپیک هم برسند. حالا با حضور فردی مثل سجاد انوشیروانی در فدراسیون وزنه برداری که خودش قهرمان این رشته بوده است، امیدها به توجه بیشتر به بخش بانوان افزایش یافته است.
انوشیروانی می‌گوید: «برای ما کسب مدال بانوان اهمیت زیادی دارد، بانوان ما استرس بالایی داشتند و این نشان می‌دهد ما باید بیشتر کار کنیم تا نتایج خوب بگیریم.»


به گزارش فارس، کم شدن استرس وزنه برداران و بالا رفتن اعتماد به نفس هم همه و همه به حضور در میادین مختلف باز می‌گردد. هرچه بانوان ما میادین مختلفی را ببینند، تجربه شان بالا می‌رود و می‌توان با این شرایط به مدال آوری در بازی‌های آسیایی و حتی المپیک هم امیدوار بود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *