سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

بهترین روش برای تهیه آب کرفس

سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۲
کد مطلب: 809135
بسیاری از افراد آب کرفس را به علت خواص فراوانش برای سلامت بدن مصرف می کنند، برای تهیه آب کرفس روش های مختلفی وجود دارد که با آن ها آشنا خواهید شد.
بهترین روش برای تهیه آب کرفس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، آب کرفس دارای مقدار اندکی کالری و مقادیر بالای فیبر، ویتامین K، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است.

اگر علاقه مند به نوشیدن آب میوه و سبزیجات هستید ، در صورت تمایل روزانه یک لیوان آب کرفس میل کنید و فواید بی شمار آن برای سلامتی خود را مشاهده کنید.

البته لازم به ذکر است که مصرف هر ماده ای در رژیم غذایی باید در حد تعادل باشد. در این قسمت به ارائه راهکارهای مناسب برای تهیه آب کرفس خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه آب کرفس عبارتند از:

۱-۲ دسته کرفس

½ فنجان (۱۱۰ گرم ) آناناس خرد شده ( اختیاری )

¼ فنجان (۵ گرم) برگ نعناع تازه (اختیاری )

۲ قاشق غذاخوری (۹/۹ میلی لیتر) آب لیمو (اختیاری)

۱ عدد سیب خرد شده (اختیاری)

با مواد فوق می ‎توانید برای ۱ الی ۲ وعده آب کرفس تهیه کنید.

روش ۱:استفاده از آبمیوه گیری برای تهیه آب کرفس

۱. دسته ی کرفس را بر روی تخته خرد کن قرار داده و با استفاده از چاقوی تیز، پایین ساقه و برگ های بالای آن را جدا کنید. طرفداران آب کرفس بر این عقیده اند که نوشیدن آب کرفس در اول صبح و به صورت ناشتا، بسیار مفید است؛ البته هیچ تحقیقی در رابطه با درستی این اعتقاد وجود ندارد و همچنین بهتر است برای انجام این کار از کرفس ارگانیک استفاده کنید چرا که مواد ارگانیک عاری از هرگونه سموم دفع آفات یا سایر مواد شیمیایی هستند.

۲. بعد از انجام برش ، ساقه های کرفس را با آب شستشو دهید تا هرگونه گرد و غبار و نا خالصی موجود در آن از بین برود.

۳. ساقه های کرفس را درون لوله آبمیوه گیری قرار داده و به آن اندکی فشار بیاورید تا آب آن به خوبی گرفته شود.

۴. بعد از اتمام کار، آب کرفس را فورا میل کنید و البته از آن جایی که آب کرفس به خودی خود خوشمزه نیست ، می ‎توانید آن را درون ظرفی داخل یخچال نگه داری کنید و تا ۲۴ ساعت بعد میل کنید.

روش ۲:استفاده از مخلوط کن برای تهیه آب کرفس

۱. دو دسته ساقه کرفس را در قطعاتی به اندازه ۲.۵ سانتی متر برش دهید.

۲. تکه های کرفس را درون ظرفی ریخته و زیر شیر آب نگه دارید و با دست قطعات را به جا کنید تا همه قطعات کرفس از هرگونه گردو غبار و ناخالصی، پاک شوند که این امر به ویژه در صورت استفاده از کرفس غیر ارگانیک، از اهمیت بالایی برخوردار است.

۳. قطعات کرفس را پس از شستشو در مقدار اندک درون دستگاه مخلوط کن ریخته و آن را با سرعت متوسط روشن کنید و از ریختن تمام قطعات کرفس درون دستگاه به صورت یکباره خودداری کنید زیرا در این صورت خمیر یکدستی حاصل نخواهد شد.

۴. در حین خرد شدن کرفس ها قطعات دیگر را کم کم به داخل مخلوط کن منتقل کنید تا همراه با سایر قطعات خرد شوند و در صورت بروز هرگونه مشکل در خرد کردن قطعات کرفس می ‎توانید مقداری آب به درون مخلوط کن بریزید تا به خرد شدن قطعات کرفس کمک کند.

۵. ظرفی تهیه کرده و روی آن را با پارچه به صورت شل بپوشانید و مخلوط خمیری مانند کرفس را درون پارچه بریزید تا آب از آن جدا شده و به درون ظرف منتقل شود.

۶. آب کرفس تهیه شده را فورا میل کنید و همچنین می‎توانید مقداری از آن را درون ظرفی در بسته درون یخچال نگه داری کرده و ظرف ۲۴ ساعت آن را میل کنید.

روش۳:اضافه کردن سایر مواد به آب کرفس

۱. ½ فنجان (۱۱۰ گرم) آناناس خرد شده را به قطعات کرفس اضافه کنید که آناناس باعث شیرین تر شدن آب کرفس و همچنین افزایش خواص معدنی و ویتامین های آن نیز خواهد شد.

به جای آناناس تازه همچنین می ‎توانید از قطعات خرد شده منجمد آناناس و یا آناناس کنسروی نیز استفاده کنید که در صورت استفاده از آناناس کنسروی، مقداری از آب موجود درون قوطی را به آب کرفس اضافه کنید تا طعم خوشایندی به آن ببخشد.

۲. اضافه کردن ¼ فنجان (۵ گرم) نعناع تازه به آب کرفس به هضم سالم و راحت تر کمک می‎ کند . برگ های نعناع همچنین حس طراوت و تازگی خوبی به آب کرفس می ‎بخشند.

۳. همچنین در صورت تمایل می ‎توانید مقداری آب لیمو به آب کرفس خود اضافه کنید و از خواص فراوان آن مانند ویتامین C بهره مند شوید که مقدار استفاده از لیمو ترش در آب کرفس بستگی به ضاعقه شما دارد.

۴. اضافه کردن ۱ عدد سیب خرده شده به قطعات کرفس در حین مخلوط شدن ، آب میوه ای خوشمزه و خوشبو برای شما به ارمغان خواهد آورد که طعم سیب، باعث بهبود طعم کرفس نیز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *