پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آغاز فعالیت سفیر جدید کویت در تهران پس از ۷سال

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 808992
«بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید دولت کویت امروز در آغاز ماموریتش در تهران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
آغاز فعالیت سفیر کویت در تهران پس از ۷ سال
به گزارش جهان نيوز، «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید دولت کویت امروز (شنبه) ۲۲ مردا ماه و در آغاز ماموریتش در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 
 
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۳۰ تیر ماه در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که کویت سفیر خودش را معرفی کرده و ایران هم موافقت کرده و ظرف روزهای آینده سفیر جدید کویت وارد تهران می‌شود.
 
 
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سوم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره سفر امیرعبداللهیان به کویت و تعیین سفرای کویت و امارات در تهران بیان کرد: پاسخ رسمی ندارم که تاریخ رسمی برای سفر وزیر خارجه به کویت تعیین شده باشد. در خصوص روابط با کویت عموما روابط مثبت است و سفیر این کشور تعیین و معرفی شده و موافقت صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر کویت خواهیم بود. در خصوص امارات فضای مناسبات مثبت است و در مجموع شاهد یک فضای رو به جلو و مثبتی در مناسبات ایران با کشورهای دوست و برادر در منطقه هستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین چهارم مرداد ماه از گفت‌وگوی تلفنی با همتایان کویتی، عمانی، اماراتی و قطری خبر داد و در توئیتی در این زمینه نوشت: رایزنی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بررسی راهکارهای توسعه روابط از الزامات سیاست همسایگی است. ما به همکاری‌های فیمابین با همسایگان شتاب خواهیم داد.

بیگانگان نمی‌توانند مانع از روند همکاری‌ منطقه‌ای شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *