سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

دام کلاهبرداران برای زائران اربعین

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 808957
سوء استفاده از مراسم‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی همواره یکی از مهم‌ترین شیوه و شگرد‌های کلاهبرداران سایبری محسوب می‌شود و لازم است شهروندان در ایام اربعین مراقب سودجویان اینترنتی باشند.
دام کلاهبرداران برای زائران اربعین
به گزارش جهان نيوز به نقل از پلیس فتا، شرکت در راهپیمایی اربعین همواره مورد توجه بسیاری از عزاداران حسینی در سراسر دنیا بوده و برخی سودجویان اینترنتی از این شور حسینی به نفع خود سوء استفاده کرده و با تبلیغات فراوان کاروان‌های غیررسمی و تقلبی اقدام به کلاهبرداری در این ایام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان روز شنبه در این باره گفت: این افراد سودجو عموما در تبلیغاتی پرحجم و انبوه از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیامک و... اهداف شوم خود را دنبال کرده و برای جلب توجه و نظر مخاطبین، هزینه سفر را بسیار پایین‌تر از هزینه کاروان‌های رسمی و دارای مجوز اعلام می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود برخی از عزاداران حسینی در دام این شیادان اینترنتی گرفتار شوند.

سرهنگ محمد رضا فدائیان ادامه داد: در اکثریت موارد این کلاهبرداران اینترنتی به منظور موجه جلوه دادن خود، به اخذ کلیه مدارک و اطلاعات شخصی از قبیل تصویر کارت ملی، گذرنامه و... اقدام می‌کنند که این امر بسیار خطرناک بوده و علاوه بر خسارت و ضرر مالی برای شهروندان، ممکن است با سوء استفاده از این مدارک، اعمال مجرمانه دیگری نیز با اطلاعات شخصی آن‌ها انجام شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: لازم است هموطنان با حفظ هوشیاری، اخبار مربوط پیاده‌روی اربعین را از مبادی رسمی دنبال کرده و برای شرکت در این مراسم دینی و اعتقادی، تنها از طریق کاروان‌ها و موسسات مجاز و مورد تایید سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینکه کد ملی هر زائر ۵۰۰ هزار تومان خریداری شده تا موبایل وارد شود چگونه است من خانواده ۵ نفری هستم جالبه به من گفتن هر کد ملی شما را ۵۰۰ هزار تومان جهت واردات موبایل می خریم