سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

دردسرسازها کنار می‌روند!

يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 808925
تجربه برخورد با ستاره‌های بزرگ نشان می‌دهد برای پاک‌کردن جو یک تیم بهتر است بازیکنان دردسرساز را حذف کنید.
دردسرسازها کنار می‌روند!
به گزارش  جهان نيوز به نقل از همشهری، «گفته می‌شود دلیل انتقاد مهدی طارمی، جهانبخش و چند بازیکن دیگر از نمایندگان مجلس که درباره تیم ملی اظهار نظر کرده بودند، حمایت آنها از نامزدی مهدی تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال است.

تاج گویا به بازیکنان قول داده در صورتی‌ که برنده انتخابات شود، کی‌روش را برای جام‌ جهانی به تیم ملی برمی‌گرداند.

طارمی در دوران حضورش در پرسپولیس هم از این دست دخالت‌ها در کار مدیریت می‌کرد.

او چند بار بانی اعتصاب در این تیم شد و یک‌ بار گفته بود که خودش را بزرگ‌تر تیم می‌داند.

پارسال وقتی اسکوچیچ گفت بازیکنان ایرانی تکنیک دارند اما در تاکتیک باید پیشرفت کنند، به تریج قبای مهاجم ایرانی پورتو برخورد و یک‌ توییت انتقادی از سرمربی تیم ملی منتشر کرد که همان باعث شد مدتی از تیم ملی دور بماند.

با این‌ حال بزرگان فوتبال به‌ جای نصیحت طارمی که هر بار لب به سخن می‌گشاید حاشیه‌ای می‌سازد، به حمایت از او به سرمربی تیم ملی حمله بردند.

در هفته‌های اخیر هم سریال استوری‌های ملی‌پوشان سروصدای فراوانی به راه انداخته؛ سریالی که یکی از بازیگران اصلی آن شخص مهدی طارمی بوده است.

در این شرایط شاید بد نباشید مروری بر سرنوشت بازیکنانی داشته باشیم که در تیم‌های ملی و باشگاهی سر ناسازگاری می‌گذارند.
 
زیاش

در فوتبال جهان مربیانی بودند که بازیکنان بزرگ تیم‌شان را با بهانه‌ها و دلایل کوچک‌تر از تیم کنار گذاشتند.

در تیم ملی مراکش که با وحید خلیلوجیچ (هلیل‌هودزیچ) جواز حضور در جام‌ جهانی قطر را به‌ دست آورده، جای خالی حکیم زیاش حس می‌شود.

البته فقط ما که از بیرون نگاه می‌کنیم می‌بینیم جایش خالی است؛ چرا که مراکش بدون او به جام‌ جهانی راه یافته است.

دلیل حذف حکیم از قول سرمربی را بخوانید: «رفتار او در دو بازی اخیر تیم ملی، به‌خصوص در آخرین بازی، برای یک‌ بازیکن تیم ملی که باید به‌ عنوان یک‌ رهبر در تیم الگوی مثبتی باشد، رفتار مناسبی نبود. او دیر رسید و پس از آن حتی از تمرین و کار نیز خودداری کرد.»

راموس

لوییس انریکه تیم ملی اسپانیا را بدون سرخیو راموس و سایر بازیکنان رئال‌ مادرید به یورو برد و با این تیم تا مرحله یک چهارم پایانی پیش رفت.

راموس که برای بالابردن بازی‌های ملی‌اش و شکستن رکورد بازی ملی اصرار زیادی به حضور در اردو داشت، توسط سرمربی کنار گذاشته شد چون او فقط برای رکورد خودش بازی می‌کرد و همان اصرارها باعث مصدومیت طولانی‌مدتش شد.

بنزما

کریم بنزما شاید بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ باشد که به‌ دلیل مشکل با سرمربی تیم ملی مدت‌ها از پوشیدن پیراهن تیم ملی فرانسه محروم ماند.

دیدیه دشان به‌ خاطر سلیقه شخصی و البته مشکلات حقوقی این بازیکن او را خط زد و با فرانسه بدون کریم تا فینال یورو ۲۰۱۶ پیش رفت و سپس قهرمان جام‌ جهانی ۲۰۱۸ شد.

فرانسه در روسیه تقریبا بدون مهاجم بازی کرد چون اولیویه ژیرو در طول مسابقات در حالی‌ که در همه بازی‌ها در ترکیب ثابت تیم قرار داشت، حتی یک‌ ضربه هم داخل چارچوب نداشت.

با این‌ حال دیدیه دشان آن زمان دلش برای بنزما تنگ نشد.

کریم حالا به تیم ملی دعوت می‌شود اما از کسی طلبکار نیست و به اردوی تیم سم تزریق نمی‌کند.

بالوتلی

مهاجم پرحاشیه تیم ملی ایتالیا وقتی گل می‌زد، می‌گفت: «چرا من؟» منظورش این بود که چرا رسانه‌ها بیش از حد روی رفتارهای او در داخل و بیرون زمین متمرکز شده‌اند.

او به‌ قدری حاشیه داشت و با این و آن درگیر می‌شد که در نهایت مثل یک دندان لق کنده و از تیم ملی ایتالیا کنار گذاشته شد.

سوپرماریو در دوران حضور در اینتر هم همین وضعیت را داشت و یک‌ بار توسط همبازی‌اش مارکو ماتراتزی کتک خورد و چندی بعد از این تیم رفت.

زلاتان

زلاتان ابراهیموویچ در یورو غایب بود. یان اندرسون از سال ۲۰۱۶ که سرمربی تیم ملی سوئد شده، معمولا از دعوت‌کردن زلاتان خودداری کرده چون معتقد بوده تیم بدون او یکدست‌تر است.

ژینولا

بعد از افتضاحی که با سوتی داوید ژینولا به بار آمد و فرانسه به‌ دست تیم ملی پرتغال در راهیابی به جام‌ جهانی ۱۹۹۴ ناکام ماند، این ستاره محبوب از تیم ملی کنار زده شد.

ژرار هولیه بعدها درباره سمی‌بودن این بازیکن در اردوی تیم ملی حرف زد و ادعا کرد او اصرار داشته که به‌ جای کانتونا یا پاپن در ترکیب فیکس باشد.

کانتونا

امه ژاکه ترکیب تیم ملی فرانسه را بدون داوید ژینولا و اریک کانتونا که هر دو از بزرگ‌ترین ستارگان وقت این کشور بودند چید.

او تیمی را روانه رقابت‌های جام‌ جهانی ۱۹۹۸ کرد که بعدها به عنوان بهترین تیم ملی تاریخ فرانسه لقب یافت.

فرانسه در دو ‌دوره پیاپی قبلی از راهیابی به جام‌ جهانی باز مانده بود.

افنبرگ

وقتی پس از پیروزی دشوار آلمان بر کره‌ جنوبی (۳-۲) هواداران علیه بازیکنان تیم سوت زدند، اشتفان افنبرگ که بهترین بازیکن تیم بود واکنش بدی نشان داد.

برتی فوگتس فوری او را خط زد و به خانه فرستاد. البته بعدها افنبرگ به تیم ملی دعوت شد اما خودش به مانشافت پشت کرد.

پرس

مورد دیگر برخوردها در عرصه مدیریتی انجام می‌شود.

فلورنتینو پرس به سرخیو راموس که کاپیتان رئال‌ مادرید، تیم ملی اسپانیا و بهترین مدافع گلزن بود، یک‌ سال پیش از پایان قراردادش، پیشنهاد تمدید یک‌ساله قراردادش رت داد اما آقای ستاره آن قدر طمع کرد و پیشنهاد را نادیده گرفت که فرصتش به پایان رسید و رئیس باشگاه گفت پرونده او دیگر بسته شده است.

پرس معتقد بود اگر به درخواست سالی ۱۲ میلیون یورویی و دو ‌ساله کاپیتان تیم تن می‌داد، جو باشگاه به‌ هم می‌ریخت و دیگر بازیکنان طمع می‌کردند.

تقریبا همان اتفاقی که در بارسلونا رخ داد و بازیکنان به دستمزدهای نجومی رسیدند و باشگاه را تا مرز ورشکستگی پیش بردند.

آرتتا

در رده باشگاهی هم مربیانی بوده‌اند که به دلایلی بازیکنان پدیده یا ستاره خود را کنار گذاشتند. آرتتا یک‌ بار وقتی گندوزی به بازیکن حریف فخر فروخت و به او گفت درآمد یک هفته‌اش از حقوق یک‌ سال آن بازیکن بیشتر است با او لج کرد. گندوزی تا پیش از آن بازیکن ثابت ترکیب آرسنال بود اما یکباره کنار گذاشته شد و آنقدر قرض داده شد تا در این تابستان به‌ صورت قطعی به مارسی فروخته شد.

ماجرای اوزیل هم به همین شکل بود. آرتتا رویه او را برای تیم سمی می‌دانست. اوبامیانگ هم به‌ دلیل بی‌انضباطی و خوشگذرانی مورد غضب سرمربی آرسنال قرار گرفت و رایگان به بارسلونا واگذار شد. او در همان زمستان گذشته از اردوی تیم ملی گابن در جام‌ ملت‌های آفریقا هم خط خورد و به خانه بازگردانده شد.

اکنون شنیده می‌شود بارسلونا هم خواهان واگذاری او به چلسی است!

برانکو

سرمربی کروات سلیقه عجیبی داشت.

او در تیم ملی و پرسپولیس به بازیکنانی بازی می‌داد که شاید پدران‌شان هم اگر سرمربی بودند به آنها بازی نمی‌دادند.

برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس ستاره‌هایی مثل رامین رضاییان و محسن مسلمان را حذف کرد.

پیام صادقیان هم از جمله بازیکنان پرسپولیس بود که با وجود نبوغی که داشت به‌ دلیل رفتارش به سمت درهای خروجی باشگاه هدایت شد.

رامین رضاییان هم یکی دیگر از بازیکنانی بود که نتوانست زیر نظر برانکو کار کند؛ بازیکنی که همین امسال هم به‌ خاطر اظهاراتی که اواخر فصل پیش علیه همبازیانش مطرح کرد در فهرست مازاد قرار گرفت.

مجیدی

فصل پیش فرهاد مجیدی در چند مقطع با برخی بازیکنان به مشکل خورد.

راه‌ حل او برای مشکلات حذف بازیکنان بود. دانشگر و وریا غفوری به همین دلیل چند وقتی از تیم کنار گذاشته شدند و بعدا با عذرخواهی و اصلاح رفتارشان به تمرین برگشتند.

کی‌روش

کارلوس کی‌روش در تیم ملی کلمبیا در مقطعی کوتاه خامس را دعوت نمی‌کرد یا به او کم بازی می‌داد که بعدا مشخص شد حق با سرمربی پرتغالی بوده و این ستاره به هر چیزی فکر می‌کند جز فوتبال.

در دوران هشت‌ ساله حضور کی‌روش در تیم ملی ایران هم ستاره‌های زیادی کنار گذاشته شدند.

مهدی رحمتی هم پرهزینه‌ترین برخورد حذفی کی‌روش بود اما او پای حرفش ایستاد و به‌ جای بهترین دروازه‌بان آن زمان فوتبال ایران با گلرهایی چون رحمان احمدی و علیرضا حقیقی پا به مسابقات گذاشت.

هادی عقیلی، شجاع خلیل‌زاده، علی کریمی، جلال حسینی، محسن مسلمان و چندین ستاره بزرگ دیگر در دوران اوج‌شان از سوی کی‌روش کنار گذاشته شدند چون اگر می‌ماندند به‌ زعم او جو تیم را به‌ هم می‌ریختند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *