کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو با سارقان موتورهای گران‌قیمت

22 مرداد 1401 ساعت 10:26

ماموران نیروی انتظامی سارقینی را شناسایی و دستگیر کردند که موتور سیکلت‌های گرانقیمت را سرقت کرده و به قیمت بسیار پایین می‌فروختند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، به سرقت رفتن وسایل نقلیه‌ای چون انواع ماشین سواری، موتور سیکلت و ... از جمله مواردی است که شاید تا کنون پای شما را هم به مراجع انتظامی و قضایی باز کرده باشد.

سارقان هر لحظه در کمین هستند تا در صورت غفلت شما و عدم مراقبت مناسب از وسیله نقلیه‌تان به سرقت اقدام کرده و در نهایت این شما هستید که گرفتار رفت و آمدهای مکرر برای پیدا کردن سرنخی از سارق خودرو یا موتور سیکلت خود می‌شوید؛ پس لازم است نکات ایمنی را بدون کم و کاستی رعایت کرده تا درگیر ماجراهای این چنینی نشوید.

در ادامه اجرای طرح‌های برخورد پلیس با سارقان، اراذل و اوباش و ... ماموران نیروی انتظامی فراجا سارقینی را شناسایی و دستگیر کردند که موتور سیکلت‌های گرانقیمت را سرقت کرده و پس از آن به قیمت بسیار پایین موتورها را به مالخرها می‌فروختند.

سوئیچی که حکم شاه کلید دارد!
یکی از این سارقین دستگیر شده توسط پلیس در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: موتورهایی که کنار خیابان پارک شده بودند را با سوئیچی که خودمان در اختیار داشتیم و به سوئیچ واقعی هر موتور شبیه بود، باز می‌کردیم.

این فرد سارق می‌گوید: سوئیچی که با آن موتورها را روشن می‌کردیم از یکی از آشنایانی که داشتم می‌گرفتم و با انداختن سوئیچ به موتورهای مختلف آن‌ها را به راحتی باز می‌کردیم.

وی اضافه کرد: پس از سرقت موتورها را به مالخری که موتور سرقتی را بخرد می‌فروختیم.
 


زندان، دانشگاهی برای سابقه اولی‌ها!
این سارق معترف است به ۲ سابقه کیفری دیگر که در پرونده تخلفات خود دارد و می‌گوید: ۲ سابقه دیگر دارم که بابت هر کدام ۲ و ۳ سال در زندان بودم و با هر بار زندان رفتن چیزهای بیشتری از کارهای خلاف یاد می‌گرفتم.

وی در ادامه گفت: زندان برای ما مثل یک دانشگاه است و خلافهای دیگر را هم در آنجا یاد می‌گیریم و مسئولان باید مراقبت بیشتری از زندانیان داشته باشند و اجازه ندهند زندانیان بار اولی با زندانیان سابقه‌دار در یک محیط با هم باشند.

این سارق جوان تاکید کرد: اگر مسئولان مراقب نکته‌ای که گفتم نباشند، خیلی از خلافها برای سابقه اولی‌ها هم کم کم شکل عادی پیدا می‌کند و از هم‌بند خود در زندان چیزهای مهمی در سرقت و دیگر خلافها یاد می‌گیرند و پس از بیرون آمدن راحت‌تر به خلاف ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: در سابقه‌های قبلی معمولا رضایت شاکیان را می‌گرفتم و از زندان بیرون می‌آمدم و در حال حاضر از کارهایی که کرده‌ام پشیمانم.
 

یک لحظه غفلت، یک عمر پشیمانی!
این فرد سارق همچنین در توصیه به مردم گفت: ما هر موتور سیکلتی که می‌دیدیم باز است و قفل و دزدگیر نداشت را برای سرقت انتخاب می‌کردیم و برای سرقت به سراغ آن می‌رفتیم و بهتر ایت مردم از قفل بودن موتور خود و همچنین در جای مناسب پارک کردن آن مطمئن شوند.

وی افزود: برای تامین هزینه‌های موادمخدر مصرفی‌ام موتور سیکلت‌ها را سرقت می‌کردیم و گاهی یک موتوری که بیش از دهها میلیون تومان ارزش آن بود را به ۲ یا ۳ میلیون می‌فروختیم.

این سارق جوان گفت: من ۲۲ سال سن دارم و مصرف کننده مخدر حشیش هستم و روزانه حدود ۲ میلیون تومان از طریق فروش موتور سرقتی درآمد داشتم و بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان آن را صرف خرید موادمخدر خود می‌کردم و مابقی را برای دیگر خرج‌ها و همچنین خرج دوستانم می‌کردم.

افسر نظامی پرونده مربوط به این سارقان معتقد است مردم باید تمام نکات ایمنی در نگهداری وسایل نقلیه خود را رعایت کنند و فرصت را از سارقان بگیرند.

ضرورت توجه به مکانی که موتور خود را پارک می‌کنید!
با استفاده از قفل و دزدگیر مناسب برای موتور سیکلت از ایجاد فرصتی مناسب و مغتنم برای سارقان جلوگیری کرده و نگرانی خود در این خصوص را از بین ببرید.
ساده‌ترین قفل برای جلوگیری از به سرقت رفتن موتورسیکلت استفاده از قفل و زنجیر است که علاوه بر اینکه هزینه چندانی برای مالک موتور دربر ندارد، به سرقت رفتن آن را هم سخت می‌کند. 

امن‌ترین جا برای پارک کردن موتور سیکلت پارکینگهای عمومی است و در صورت دور بودن پارکینگ از محدوده‌ای که حضور دارید آن را در نقطه‌ای امن و مورد اطمینان و با زدن قفل مناسب پارک کنید.

با رعایت نکات فوق و فراهم کردن تجهیزات و ابزار مورد نیاز از به سرقت رفتن موتورسیکلت خود جلوگیری کرده و در صورت مواجهه با سرقت، در اولین قدم پس از تماس با پلیس ۱۱۰ موضوع را به مراجع انتظامی و قضایی گزارش دهید.


کد مطلب: 808920

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808920/گفتگو-سارقان-موتورهای-گران-قیمت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com