پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لنزهای رنگی چه خطراتی دارند؟

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۱۲
کد مطلب: 808919
محققان می‌گویند استفاده از لنزهای رنگی برای چشم آسیب زاست.
لنزهای رنگی چه خطراتی دارند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروفسور تاتیانا شیلووا متخصص چشم پزشکی در روسیه اعلام کرد که لنزهای رنگی می‌توانند از رسیدن مقدار لازم اکسیژن به چشم جلوگیری کنند و باعث کاهش قدرت بینایی شوند.

این پزشک متخصص خاطرنشان می‌کند که "آسیب لنزهای تماسی رنگی بیشتر از لنزهای تماسی نوری است، زیرا نفوذپذیری اکسیژن آن‌ها به دلیل سطح رنگی که دارند بسیار کمتر است. "

شیلووا توصیه کرد که بیش از پنج ساعت در روز از این لنزها استفاده نکنید و بهتر است در روزهای تعطیل و مناسبت‌ها از آن استفاده کنید. اما قبل از آن باید با یک چشم پزشک مشورت کنید.

او گفت: لنزهای رنگی دقت بینایی را کاهش می‌دهند زیرا، به عنوان یک قاعده، بخش رنگی این عدسی ها، سطحی بیشتر از اندازه مردمک استاندارد را اشغال می‌کند.

این پزشک متخصص تأکید کرد: رنگ آمیزی میدان دید را باریک و دید جانبی و حتی ناحیه مردمک را محدود می‌کند که این باعث کاهش قدرت بینایی می‌شود؛ این تأثیرگذاری در عصر بیشتر است، زیرا مردمک چشم در طول شب منبسط می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *