جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چگونه چسب موکت را از روی دست پاک کنیم

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 808907
اگر در فکر تهیه کفپوش هستید مثلا قصد خرید موکت پرز بلند را دارید کافیست با مدل های جذاب و متنوع این محصولات در بازار آشنا شوید. این کفپوش ها تنوع زیادی به لحاظ طرح، رنگ، جنس و... دارند. به همین خاطر شما با هر نوع نیاز و سلیقه می توانید محصولات مورد پسند خود را انتخاب و از مرکز خرید موکت سفارش دهید. موضوع مهمی که بعد از خرید این محصول باید مورد توجه قرار گیرد نصب صحیح آن است. برای نصب موکت باید از چسب های مخصوصی استفاده کرد. در ادامه مطالب مفیدی در مورد چسب موکت، نحوه استفاده از این چسب، پاک کردن چسب موکت از روی دست و... بیان خواهد شد.

خرید موکت


چسب موکت چیست؟

طبیعتا بعد از خرید موکت پرز بلند باید به فکر نصب آن باشیم. این کار را با استفاده از چسبی به همین نام می توان انجام داد. چسب موکت که به اسم چسب فوری هم در بازار شناخته می ‌شود انتخابی خوب برای نصب کفپوش بر روی زمین است. این محصول توسط مراکز مختلفی تولید و با برندهای گوناگون روانه بازار می شود. چسب فوری با داشتن یکسری خصوصیات باارزش قادر است انواع موکت را روی سطوح مختلف بچسباند.

چسب موکت یا همان چسب فوری به صورت مایع و به رنگ کهربایی تهیه می شود. این نوع چسب در دسته بندی چسب های تماسی بر پایه حلال جای گرفته است. برای تهیه چسب فوری از پلیمرهای لاستیکی، پایدارکننده و رزین های صنعتی استفاده می شود که در ترکیبی از انواع حلال حل شده اند. چسب فوری کاربردهای زیادی دارد که مهم ‌ترین آنها چسباندن انواع موکت بر روی زمین است. چسب فوری را می ‌توان علاوه بر نصب موکت برای چسباندن سایر پوشش های کف هم استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌ های خوب چسب موکت چسبندگی بسیار زیاد آن است. این چسب در برابر حرارت و آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. وجود این ویژگی ‌ها سبب شده چسب فوری در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد. به طور مثال برای تولید انواع کیف و کفش از آن استفاده می شود. برای صنایع خودروسازی و دکوراسیون هم می توان چسب های فوری را به کار برد. کاربرد دیگر آنها به تولید اسباب بازی، صنایع دستی و مبلمان مربوط می‌شود.

به یاد داشته باشید که چسب موکت از خانواده بنزین و تینر است. به همین دلیل احتمال وقوع آتش سوزی هنگام استفاده از آن وجود دارد. بنابراین برای استفاده از چسب فوری باید نکات ایمنی را به دقت مورد توجه قرار داد.
 
خرید موکت


مزیت نصب انواع کفپوش به کمک چسب

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا بعد از خرید موکت باید آن را به کمک چسب روی زمین نصب کرد؟ این روش در مکان‌های مختلف برای نصب کفپوش از جمله در منازل مسکونی، دفاتر کار، هتل‌ها و... استفاده می‌شود. استفاده از چسب برای نصب موکت باعث می‌شود کفپوش به صورت ثابت، صاف و منظم روی سطح قرار گیرد. زمانی که کفپوش روی زمین چسبانده می‌شود دیگر امکان حرکت و جا به جایی نداشته و به راحتی می‌توان روی آن قدم گذاشت. شاید نصب موکت در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر برسد اما برای انجام آن باید دقت زیادی داشته و وقت کافی صرف کرد.
 

نحوه نصب کفپوش با استفاده از چسب فوری

بعد از خرید موکت نوبت به نصب آن بر روی سطح مورد نظر می رسد. با رعایت چند نکته می توان به کمک چسب فوری انواع مختلفی از موکت را روی زمین نصب کرد. دمای چسبی که برای نصب کفپوش استفاده می شود باید با دمای سطح برابر باشد. به این منظور دمایی مابین ۸ تا ۲۵ درجه سانتیگراد مناسب خواهد بود. در ضمن سطحی که قرار است کفپوش روی آن نصب شود نباید رطوبت داشته باشد. در صورت مرطوب بودن سطح باید ابتدا آن را خشک و سپس برای چسباندن کفپوش اقدام کنیم.

بعد از آن که سطح خشک شد چسب موکت را بر روی آن آغشته می کنیم. می توان چسب را به کمک کاردک یا قلم مو روی سطح پخش کرد. بعد از پخش کردن چسب روی سطح باید چند دقیقه صبر کنیم تا چسب مقداری خشک شود و سپس کفپوش را روی آن بچسبانیم. فشار دادن موکت بر روی سطح باعث می شود پیوند محکم تری بین آن و چسب به وجود آید.

زیرسازی درست موکت هم یکی از نکات مهمی است که برای نصب آن روی زمین باید مد نظر قرار گیرد. برای آن که کفپوش بتواند به خوبی روی زمین بچسبد زیرسازی باید به نحو مناسبی انجام شود. در واقع سطح مورد نظر نباید ناصاف باشد. در صورت ناصاف بودن زمین می توان آن را با استفاده از ترکیبی که به کمک چسب بتن، پودر سنگ، سیمان و آب تهیه می شود مسطح کرد. برای انجام این کار ابتدا ترکیب مورد نظر را تهیه کرده و بعد به کمک کاردک آن را روی زمین می کشیم. بعد از زیرسازی موکت همان طور که پیش تر توضیح داده شد چسب موکت را با قلم مو یا کاردک روی سطح پخش کرده و کفپوش را بر روی آن می‌چسبانیم.

کاتر از جمله ابزارهایی است که برای نصب موکت استفاده می شود. به کمک کاتر می توان بخش هایی از موکت را که باید بریده شوند برش داد. نکته مهم هنگام استفاده از کاتر این است که برای برش زدن باید کفپوش را از قسمت زیر آن ببریم. 
 

چگونه می‌توان چسب موکت را از روی دست پاک کرد؟

یکی از مشکلاتی که معمولا در حین استفاده از چسب پیش می‌آید چسبیدن آن بر روی دست، لباس، فرش و... است. پاک کردن چسب بسته به نوع آن ممکن است آسان یا دشوار باشد. چسب فوری جزو آن دسته از چسب هایی است که به سختی پاک می‌شوند. این چسب از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار است. چسب موکت بعد از خشک شدن به ماده سخت و جامدی تبدیل می‌شود که جداسازی آن از روی سطوح به آسانی امکان پذیر نیست. به همین دلیل هنگام کار با آن باید دقت عمل زیادی به خرج داد.

در بسیاری از مواقع با وجود رعایت تمامی نکات باز هم چسب موکت به پوست دست، لباس ها و... می چسبد. برای پاک کردن چسب فوری بهتر است قبل از این که چسب خشک شود فورا دست به کار شویم. به این ترتیب می توان مقدار زیادی از چسب را از سطح مورد نظر پاک کرد. در ادامه با استفاده از روش های مناسب می توانیم باقیمانده چسب را از سطوح جدا کنیم.

برای پاک کردن چسب موکت از روی دست باید بلافاصله دست ها را شست. شستن دست ها باعث می شود چسب فرصت خشک شدن نداشته باشد. با استفاده از حلال چسب فوری می توان آن را از روی دست پاک کرد. تینر و بنزین به عنوان حلال چسب فوری شناخته می‌شوند.

عده ای برای شستشوی دست از بنزین استفاده می کنند. انجام چنین کاری ممکن است پیامدهای ناگواری را به دنبال داشته باشد. چسب موکت بخارات زیادی دارد که به آسانی قابل شعله ور شدن است. به همین دلیل استفاده از بنزین برای پاک کردن چسب فوری از روی دست توصیه نمی شود. اگر چسب موکت روی دست خشک شده باشد بهتر است برای پاک کردن آن از تینر استفاده کنیم. این کار باید با احتیاط زیادی صورت گرفته و حتما در یک فضای باز انجام شود.
 
خرید موکت


شرایط نگهداری چسب فوری

چسب ها هم مانند هر محصول دیگری باید در شرایط مناسب نگهداری شوند. در صورتی که چسب موکت در شرایط مطلوب نگهداری شود به مدت یک سال ماندگاری خواهد داشت. یکی از نکاتی که در نگهداری از چسب فوری اهمیت دارد قرار دادن آن در دمای مناسب است. چسب موکت باید در دمای ۵ الی ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

بعد از هر بار استفاده از چسب فوری باید در آن را به خوبی بست. چسب فوری باید در جایی قرار داده شود که نور آفتاب به صورت مستقیم به آن نتابد. همچنین آن را باید دور از دسترس کودکان و به دور از جرقه و شعله مستقیم نگهداری کرد.
چسب های فوری را می توان برای نصب انواع موکت روی کاشی، سرامیک و... استفاده کرد. خرید چسب موکت مرغوب و باکیفیت نیاز شما برای نصب کفپوش بر روی انواع سطوح را به نحوی رضایت بخش تامین می‌کند. 
 

فروش اینترنتی انواع موکت

در دنیای امروز انواع و اقسام موکت در بازار این محصول به فروش می رسد. تنوع این محصولات باعث شده مشتریان انتخاب های زیادی برای خرید موکت داشته باشند. شما هم در صورت نیاز به خرید موکت می توانید انواع مختلفی از این کفپوش پرطرفدار را از مرکز موکت فروشی سفارش دهید. انواع موکت طرح دار، موکت تایل، موکت پرز بلند و... توسط مرکز فروش موکت در دسترس خریداران قرار گرفته است. برای مشاهده مدل های زیبا و چشم ‌نواز این محصولات کافیست از سایت مرکز فروش بازدید کنید.

در بازدید از فروشگاه اینترنتی فرصت آشنایی با مشخصات انواع موکت از جمله سایز، وزن، جنس و... برای شما فراهم است. به طور حتم قیمت موکت نقش بسیار مهمی در انتخاب و خرید موکت دارد. قیمت روز مدل های متنوع این محصول در فروشگاه آنلاین به مشتریان اعلام می شود. شما می توانید انواع موکت با قیمت جدید آنها را در فروشگاه اینترنتی مشاهده کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *