پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

راه‌های ساده برای رهایی از سردرد و میگرن

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۱۹
کد مطلب: 808900
گرسنگی و استرس باعث سردرد و میگرن می‌شود که با رعایت برخی نکات ساده می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.
راه‌های ساده برای رهایی از سردرد و میگرن
به گزارش جهان نيوز به نقل از افکار نیوز، دکتر آنا لاتسینوا، متخصص گوش و حلق و بینی و متخصص سردرد ، می‌گوید که رعایت یک رژیم خاص به مقابله موثر با سردرد و میگرن کمک می‌کند.
 
آنا لاتسینوا توضیح داده است: زمانی که از یک رژیم صحبت می‌کنیم، منظور ما صرفاً رعایت یک زمان مشخص برای خواب و بیدار شدن نیست، اگرچه این بسیار مهم است، زیرا خواب کم یا زیاد باعث میگرن می‌شود، اما رعایت یک برنامه کاری و استراحت و همچنین زمان غذا خوردن نیز مهم است.
 
او می‌افزاید، سردرد می‌تواند ناشی از استرس، گرسنگی، کمبود خواب یا زیاد خوابیدن، هوای محبوس شده و نور چشمک زن باشد، کما اینکه غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی مانند پنیر سفت یا نوشیدنی‌های قرمز و گازدار نیز می‌توانند علت آن باشند.
 
این پزشک متخصص تصریح کرد: سردرد ممکن است همچنین به دلیل مصرف بیش از حد قهوه رخ دهد؛ بنابراین مصرف بیش از چهار فنجان قهوه در روز توصیه نمی‌شود. اما در عین حال، قهوه می‌تواند به درمان سردرد‌های نادر و میگرن کمک کند.

لاتسینوا می‌گوید: فعالتی بدنی زیاد هم می‌تواند سردرد را افزایش دهد؛ بنابراین اگر فردی سردرد یا میگرن دارد، باید استراحت کند.

اما ورزش هوازی بین دو بار ابتلا به سردرد تأثیر خوبی در پیشگیری از درد دارد.

در مورد سردرد‌های مزمن نیز این متخصص روس توصیه می‌کند که یک دوره درمان شناختی- رفتاری انجام شود که برای غلبه بر تنش‌های روانی و رهایی از تنش‌های عصبی که باعث تحریک سردرد می‌شود مفید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *