کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آثار اشک بر سیدالشهداء (ع)

20 مرداد 1401 ساعت 15:00

اشک بر امام حسین(ع) اثرات عجیب و فراوانی دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری، کارشناس مذهبی، درمورد آثار اشک بر اباعبدالله الحسین(ع) گفت: خدا رحمت کند مرحوم آیت الله کشمیری می فرمودند: چشم بصیرتی انسان بر اثر چند عمل باز می شود. یکی از آن ها گریه بر حضرت سیدالشهداء علیه السلام است؛ به طوری که اگر انسان برای امام حسین(ع) اشک زیاد بریزد چشم باطنش را باز می کند و قوای بصیرتی اش باز می شود و می تواند حقایق ملک و ملکوت را  ببیند و درک کند.

این گریه خیلی زود چشم را رقیق می کند و به طور کلی، گریه زیاد خیلی خوب است چه از خوف خدا باشد یا موارد این طوری مخصوصاً بر حضرت سیدالشهداء (ع).

آیت الله کشمیری می فرمودند: من با مرحوم حاج هادی ابهری بودم خیلی دید ایشان وسیع بود و بصیرت زیادی داشت و خیلی از امور دور را با قوه بصیرتی درک می کرد. این عنایتی که به ایشان شده بود مربوط به گریه های زیادی بود که برای حضرت سیدالشهداء (ع) می کردند. 

عنایت سیدالشهداء (ع)
به گفته حجت الاسلام ناصری، یک یا حسین(ع) برای انسان ثبت می شود. برای خودش و نسلش ثبت می شود و گاهی معادله و محاسبه ما نسبت به خودمان ابتدایی و غلط است و توجهی به احسان و فضل الهی نداریم والّا این ها همه اش صدق است.

این کارشناس مذهبی می گوید:گاهی طول مسیر را نمی شناسیم، گاهی تضلع وجودی و حرکتی مان به سمت آسمان را خبر نداریم والّا یک حرکت، یک یا حسین، یک لباس سیاه، یک جلسه، یک توجه، یک حرکت کوچک مخفی از دید و توجه و عنایت حضرت سیدالشهداء (ع) نیست.


کد مطلب: 808815

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808815/آثار-اشک-سیدالشهداء-ع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com