کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلوسی: چین نمی‌تواند مانع از رفتن ما به تایوان شود

مهر , 20 مرداد 1401 ساعت 10:59

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی خبری در واشنگتن مدعی شد که ایالات متحده به چین اجازه نخواهد داد تایوان را منزوی کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روسیا الیوم، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی ادعا کرد که ایالات متحده به چین اجازه نخواهد داد تایوان را منزوی کند.

بر اساس این گزارش، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که اخیراً به تایوان سفر کرده بود و این اقدام با واکنش شدید پکن مواجه شد، در نشستی خبری در واشنگتن افزود: به چین اجازه منزوی کردن تایوان را نخواهیم داد.

پلوسی ادامه داد: آنها از مشارکت تایوان در اجلاس سازمان بهداشت جهانی که می تواند تاثیر ارزشمندی داشته باشد جلوگیری می کنند. آنها می توانند مانع از رفتن مقامات تایوان به آنجا شوند اما نمی توانند از سفر ما به تایوان ممانعت کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: هدف از سفر ما به تایوان اعلام این بود که رابطه قوی بر اساس وضعیت موجود مورد حمایت آمریکا را ابراز کنیم و من تاکید کردم که سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییری نکرده است.

لازم به ذکر است که پلوسی سه‌شنبه هفته گذشته به‌رغم هشدارهای پکن، وارد تایوان شد و چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا، ضمن تحریم پلوسی و خانواده‌اش، از روز پنجشنبه رزمایش نظامی گسترده‌ای را در اطراف جزیره تایوان آغاز کرده است.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» می‌داند. این در حالی است که آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود همچنان به حمایت و فروش اسلحه به تایوان ادامه داده است.

در همین راستا «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز گفت که چین جایی برای نیروهای جدایی طلب تایوان نخواهد گذاشت. زیرا اتحاد مجدد تایوان با امری اجتناب ناپذیر است. این مقام چین تمامی تلاش های آمریکا برای استفاده از تایوان برای مهار چین را محکوم به شکست توصیف کرد.


کد مطلب: 808793

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808793/پلوسی-چین-نمی-تواند-مانع-رفتن-تایوان-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com