پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

هزینه ارتودنسی در شمال پایتخت چقدر است؟

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 808789
یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های دندانی ارتودنسی دندان است. سوالی که اینجا مطرح است مربوط به هزینه ارتودنسی در مناطق شمالی پایتخت می شود؛ چرا که هزینه ارتودنسی نه تنها از یک شهر به شهر دیگر متفاوت است بلکه از یک منطقه به منطقه دیگر هم متفاوت است؛ اما چرا؟! در این نوشتار به بررسی جواب این سوال خواهیم پرداخت.


هزینه انواع ارتودنسی دندان چقدر است؟

انواع ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی ثابت و متحرک است که هر کدام از این روش ها نیز زیر مجموعه مختص خود را دارند. یکی از رایج ترین و در واقع قدیمی ترین روش ارتودنسی، ارتودنسی ثابت فلزی است که در آن از براکت ها و سیم های فلزی برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. هزینه ارتودنسی دندان ثابت فلزی نزد متخصص ارتودنسی در ولنجک یا سایر مناطق شمالی پایتخت به نسبت سایر روش ها کمتر است.
ارتودنسی سرامیکی هم نوعی ارتودنسی ثابت است با این تفاوت که به جای براکت ها و سیم های فلزی از سرامیک استفاده می شود و در واقع نوعی ارتودنسی نامرئی محسوب می شود. هزینه ارتودنسی سرامیکی به نسبت روش قبلی بالاتر است.

ارتودنسی دیمون و لینگوال روش های نسبتا جدیدتری هستند که تعرفه آنها کمی بالاتر از ارتودنسی سرامیکی و فلزی است.

در صورتی که دستگاه ارتودنسی قابلیت خارج کردن از دهان توسط خود بیمار را داشته باشد به آن ارتودنسی متحرک گفته می شود. مهم ترین انواع ارتودنسی متحرک شفاف و نامرئی هستند که البته برای درمان ناهنجاری های جزئی تا متوسط دندانی قابل استفاده هستند.

تعرفه ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

 نمی توان یک تعرفه و نرخ ثابتی برای درمان های ارتودنسی در نظر گرفت چرا که عوامل مختلفی بر هزینه این روش درمانی تاثیرگذار هستند که این عوامل عبارتند از:

سن مراجعه کننده

به طور کلی هر چه درمان ارتودنسی در سنین کودکی و نوجوانی انجام گیرد هزینه های درمان کاهش چشمگیری خواهد داشت. به عنوان مثال هزینه ارتودنسی کودکان نزد متخصص ارتودنسی در ولنجک بسیار کمتر از هزینه درمان بزرگسالان نزد همان متخصص ارتودنسی است. در واقع دلیل کمتر بودن هزینه های درمان ارتودنسی در سنین پایین این است که کودکان در حال رشد هستند و هنوز رشد استخوان ها و دندان هایشان کامل نشده است و جابجایی دندان ها راحت تر انجام می شود. همچنین درمان ارتودنسی در سنین کودکی در واقع یک درمان پیشگیرانه است و از شدیدتر شدن مشکلات دندانی و فک جلوگیری می کند.
 

شدت ناهنجاری

انواع ناهنجاری های فک و دندانی بسیار زیاد است. برخی ناهنجاری ها شدید نیستند و درمان آنها هزینه زیادی ندارد مانند شلوغی های جزئی دندان ها. اما برخی ناهنجاری ها مانند کوچک یا بزرگ بودن یکی از فک ها می تواند بسیار هزینه بر باشد.
البته شدت ناهنجاری هم در هزینه درمان موثر است؛ برای مثال فردی که فاصله بین دندانی 2 میلی متری دارد هزینه درمانش از کسی که فاصله بین دندانی وی 3 میلی متر است بیشتر است.

دستگاه های استفاده شده

بسته به نوع و شدت ناهنجاری، ارتودنتیست یکی از انواع دستگاه ارتودنسی را برای درمان انتخاب می کند که هزینه هر کدام متفاوت است.

تجربه و مهارت پزشک

هر چه مهارت و تجربه متخصص ارتودنسی در زعفرانیه، ولنجک یا هر منطقه دیگری باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که گول هزینه کم ارتودنسی دندان دندانپزشکان عمومی را نخورید به هیچ عنوان این درمان تخصصی را نزد دندانپزشکان عمومی انجام ندهید و فقط و فقط برای درمان های ارتودنسی به یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست مراجعه کنید.

موقعیت مکانی کلینیک ارتودنسی

شاید برایتان سوال  پیش بیاید که موقعیت مکانی کلینیک ارتودنسی چه تاثیری بر هزینه ارتودنسی دارد؟ خیلی ساده است در مناطق شمالی تهران مثل ولنجک، زعفرانیه و ... که هزینه اجاره بهاء مطب یا کلینیک بسیار بالاتر است مناطق مرکزی یا جنوبی پایتخت است؛ بنابراین دریافت هزینه بالاتر معقول است. همچنین ممکن است متخصص امکاناتی را برای مطب خود در نظر بگیرید که این موضوع هم به دلیل رفاه حال بیشتر بیماران و تسریع روند درمان آنها باعث افزایش هزینه درمان خواهد شد.

طول درمان ارتودنسی

هر چه طول درمان ارتودنسی بیشتر شود هزینه درمان هم بیشتر خواهد بود. زیرا طولانی تر شدن دوره درمان به معنی مراجعات بیشتر به مطب ارتودنسی و استفاده از دستگاه های بیشتر است.

انتظارات بیمار

گاهی حتی ممکن است بیمار از روند درمان و نتیجه نهایی درمان انتظاراتی داشته باشد که بسته سطح انتظار وی شاید نیاز باشد که هزینه بیشتری پرداخت کند.
 

با این روش ها می توانید هزینه ارتودنسی را کاهش دهید

اکثر مراکز ارتودنسی امکان پرداخت هزینه درمان به صورت اقساطی را برای مراجعه کنندگان خود در نظر گرفته اند. اما در صورتی که با وجود پرداخت اقساطی همچنان در پرداخت هزینه های درمان مشکل دارید روش های زیر را امتحان کنید:
  • با جستجو در اینترنت و مقایسه قیمت ها متخصصی که هزینه معقول تری ارائه می دهد را انتخاب کنید.

    اگر ساکنشمال پایتخت هستید با پیدا کردن تعدادی متخصص ارتودنسی در شمال تهران می توانید با مطب آنها تماس بگیرید و درباره تعرفه های درمانی سوال بپرسید.

    از دندانپزشک عمومی خود می توانید بخواهید که شما را به یک متخصص که هزینه های متعارفی ارائه می دهد معرفی کند.

    متخصصی را انتخاب کنید که هزینه را به اقساط بیشتری تقسیم می کند.

    توصیه ما این است که به یک متخصص که در کلینیک یا مطب فعالیت دارد مراجعه کنید. اما اگر توان پرداخت هزینه ها را ندارید می توانید به مراکز دولتی برای درمان ارتودنسی مراجعه کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *