جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امکان صدور ۳ سال حبس و رد صلاحیت انتخاباتی برای ترامپ

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 808760
یک وکیل مسائل انتخاباتی در آمریکا گفته بسته به اینکه چه اسنادی که از بازرسی اف‌بی‌آی از عمارت دونالد ترامپ به دست بیایند احتمال صدور محکومیت حبس تا ۳ سال و جلوگیری از فعالیت سیاسی او در ایالات متحده وجود دارد.
امکان صدور ۳ سال حبس و رد صلاحیت ترامپ
به گزارش جهان نيوز، حمله «اف‌بی‌آی» به عمارت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در  «مار اِ لاگو» و اقع در در پالم بیچ فلوریدا و گمانه‌زنی درباره تبعات آن این روزها به اصلی‌ترین موضوع رسانه‌های آمریکا تبدیل شده است. 

در همین راستا، «مارک الیاس»، وکیل مسائل انتخاباتی در آمریکا که ریاست دفتر حقوقی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ را به عهده داشته است به یک بند قانونی اشاره کرده که بسته به آنکه چه اسنادی از بازرسی اف‌بی‌آی به دست بیایند می‌تواند برای صدور مجازات برای او به کار گرفته شود.

الیاس در حساب کاربری‌اش در توییتر یادآوری کرده بند ۲۰۷۱ از ماده ۱۸ قانون اساسی آمریکا صراحت دارد چنانچه فردی که به اسناد محرمانه دولتی دسترسی دارد اقدام به «مخفی‌سازی، حذف، تقطیع، محو، جعل یا نابودی» این اسناد کند مرتکب فعل غیرقانونی شده است.

برخی از رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند همین ماده قانونی که الیاس به آن اشاره کرده بیان می‌کند فردی که از اسناد دولتی سوءاستفاده کند بایستی «ذیل این ماده جریمه شده و یا به تحمل حبس تا ۳ سال یا هر دو محکوم شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *