پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

صف‌آرایی ناوهای تایوانی و چینی مقابل یکدیگر

چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 808696
کشتی‌های جنگی چین و تایوان به بهانه برگزاری رزمایش دریایی، در فاصله نزدیک به خط میانی تنگه تایوان مقابل یکدیگر صف کشیدند.
صف‌آرایی ناوهای تایوانی و چینی مقابل یکدیگر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در بحبوحه رزمایش‌های دریایی چین و تایوان در تنگه تایوان برای قدرت‌نمایی به یکدیگر، کشتی‌های جنگی دو طرف با هم رو در رو شدند.

یک منبع آگاه در این‌باره گفت: «حدود ۲۰ کشتی نیروی دریایی چین و نیروی دریایی تایوان از صبح روز چهارشنبه در نزدیکی خط میانی تنگه تایوان مستقر شدند».

رویترز به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد، نوشت چندین کشتی نیروی دریایی چین از صبح امروز (چهارشنبه) به انجام ماموریت در سواحل شرقی تایوان ادامه دادند که همین امر موجب صف‌آرایی کشتی‌های جنگی تایوانی در برابر آنها شد.

پیش از این، حوزه فرماندهی رزمی شرقی ارتش چین گفته بود که نیروهای هوایی و دریایی این کشور از روز سه‌شنبه رزمایش‌هایی را برای سنجش قابلیت‌های پیوستگی و کنترل مشترک در شرایط دشوار الکترومغناطیسی در طول تمرینات نظامی جاری در اطراف تایوان انجام دادند.

ارتش چین در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش‌های گسترده‌ای را با استفاده از موشک، هواپیما و کشتی‌های جنگی در نزدیکی این جزیره برگزار کرد.

رزمایش دریایی اخیر نیز از روز سیزدهم مرداد در شش منطقه در محدوده آبی اطراف جزیره آغاز شد و قرار بود در نیم روز شانزدهم مرداد به پایان برسد، اما ادامه یافت.

با اینکه دولت چین به‌صورت رسمی نمی‌گوید چه زمانی رزمایش‌های نظامی در اطراف تایوان به پایان می‌رسد، اما روزنامه دولتی این کشور «گلوبال تایمز» به نقل از تحلیلگران گزارش داد که رزمایش‌های نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان به یک امر عادی تبدیل خواهد شد و تا زمانی که این جزیره و سرزمین اصلی چین دوباره متحد شوند، ادامه می‌یابد.

روز گذشته بود که «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان در نشست خبری گفت که چین علاوه بر هدف الحاق تایوان، می‌خواهد تسلط خود را در بخش‌های زیادی از غرب اقیانوس آرام تثبیت کند.
برچسب ها: چین تایوان رزمایش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *