پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

کمک شلیل به مادران باردار چیست؟

يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۸
کد مطلب: 808682
خوردن شلیل در بارداری هیچ منعی ندارد و مادر می تواند این میوه خوشمزه و پرخاصیت را برای بهبود حال خود و فرزند درونش در رژیم غذایی خود جای دهد.
کمک شلیل به مادران باردار چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، شلیل خیلی خوش مزه و وسوسه انگیز است و اگر باردار هستید، احتمالاً الان فقط به یک شلیل فکر می کنید، اما آیا این میوه ممکن است که به طور مضری بر بارداری شما تاثیر بگذارد و آیا می تواند به جنین شما آسیب برساند؟ نگران نباشید ، در بخش بارداری و نوزاد نمناک ما در مورد بی ضرر بودن مصرف شلیل در دوران بارداری صحبت خواهیم کرد. 

بیشتر بخوانید:
شلیل از خانواده هلو است، این میوه در ظاهر به هلو شباهت دارد و دارای یک عطر منحصر به فرد است، دانه این میوه سفت است و در درون آن قرار دارد و گوشت آبدار شلیل اطراف این دانه را می پوشاند و همچنین محتوای غذایی شلیل فواید سلامتی متعددی دارد.

آیا خوردن شلیل در دوران بارداری ایمن است ؟

بله، شما می توانید از خوردن شلیل در دوران بارداری لذت ببرید، اما قبل از خوردن این میوه باید آن را کامل بشویید، چون شلیل شسته نشده ممکن است حاوی انگل های مضر و باکتری هایی باشد که می توانند منجر به بیماری های ناشی از مواد غذایی خطرناک مانند لیستریوزیس و توکسوپلاسموز شوند، پس بنابراین میوه را بشویید تا مطمئن شوید که می توانید از خوردن آن در طول دوران بارداری لذت ببرید. 

فواید سلامتی خوردن شلیل در دوران بارداری برای جنین و مادر

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شلیل برای شما و نوزاد متولد نشده تان بسیار مفید است که در متن زیر فواید سلامتی مهم این میوه را در دوران بارداری برای شما آورده ایم : 


۱. جلوگیری از نقص های زایمان : 

خوردن شلیل در دوران بارداری به جلوگیری از خطر نقص های مادرزادی در جنین کمک می کند، مواد معدنی، ویتامین ها و اسید فولیک موجود در این میوه، خطر نقص های لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا جنین را به حداقل می رسانند و هم چنین مصرف آن سلامت جنین را ارتقا می دهد.

۲. کمک و بهبود رشد و نمو جنین :

شلیل منبع عالی فیبر و ویتامین C است که به رشد و نمو مناسب جنین کمک می کنند، مواد مغذی موجود در این میوه ها به رشد ماهیچه ها و رگ های خونی جنین شما کمک می کند، هم چنین پتاسیم موجود در شلیل از گرفتگی عضلات ماهیچه جلوگیری می کند و سطح انرژی را در طول دوران بارداری افزایش می دهد. 

۳. حفاظت از سلامت چشم ها :

شلیل دارای لوتئین است، یک ماده غذایی بسیار مهم که سلامت چشم شما را ارتقا می دهد و خطر بیماری های چشمی در دوران بارداری را به حداقل می رساند، هم چنین لوتئین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و از خطر بروز آب مروارید هسته ای جلوگیری می کند، ویتامین A و بتا کاروتن موجود در این میوه ها به شما کمک می کنند تا سلامت چشم را حفظ کنید، دید تان را بهبود بخشید و از احتمال ابتلا به رمد چشم و کوری پیشگیری کنید. 

۴. پیشگیری از خطر هیپوکالمی :

پتاسیم موجود در شلیل برای عملکرد مناسب سلول ها و اعصاب در طول دوران بارداری بسیار مفید است، پتاسیم به ترکیب پروتیین و فرآیند متابولیک کمک می کند، تعادل الکترولیت را حفظ می کند و عملکرد ماهیچه هایتان را تقویت می کند.

این میوه از خطر اختلالاتی مانند هیپوکالمی که ممکن است بر سلامت عضلات شما تاثیر منفی بگذارد، پیشگیری می کند .


۵. بهبود سلامت پوست :

شلیل حاوی بیوفلاوونویدها، لوتئین، بتا کاروتن، ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را از آسیب حفاظت می کنند و سلامت پوست را در طول دوران بارداری افزایش می دهد.

ویتامین C به سنتز کلاژن کمک می کند و بافت پوستی را حفظ خواهد کرد.

لوتئین اثر حفاظت از نور را فراهم می کند و پوست شما را از آسیب رادیکال آزاد و اشعه های ماورای بنفش در امان نگاه می دارد. 


۶. کمک به سلامت سیستم گوارشی :

رژیم غذایی فیبری حاوی خواص قلیایی و مواد مغذی است که به ترویج هضم و حفظ سلامت خوب کمک می کند.

در نمناک توضیح داده ایم که اینگونه که فیبر، آب را به آسانی جذب می کند، حرکات روده را بهبود می بخشد و از خطر یبوست، زخم و گاستریت در طول دوران بارداری جلوگیری می کند، هم چنین، شلیل سم زدایی را ترویج کرده و سموم مضر را از بدن شما دفع می کند.


۷. پیشگیری از ابتلا به سرطان:

کلروژنیک اسید موجود در شلیل به پیشگیری از سرطان کمک می کند، این اسید مانع از رشد سلول های سرطانی کولون و ریه نیز می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *