سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۲

کارگردان «مختارنامه» فیلمنامه «نامیرا» را می‌نویسد

سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 808590
یک تهیه کننده از همکاری داوود میرباقری نویسنده و کارگردان سریال‌های «امام علی (ع)» و «مختارنامه» برای نگارش فیلمنامه سینمایی «نامیرا» به کارگردانی شهریار بحرانی با موضوع قیام امام حسین (ع) خبر داد.
کارگردان «مختارنامه» فیلمنامه «نامیرا» را می‌نویسد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محسن علی اکبری تهیه‌کننده سینما اعلام کرد: رمان پرفروش «نامیرا» به قلم آقای «صادق کرمیار» که به زیورطبع آراسته شده است، استاد «داوود میرباقری» آن را به فیلمنامه در‌می‌آورد و قرار است به‌زودی توسط شهریار بحرانی کارگردانی شود.

وی با اشاره به اهمیت ساختن فیلم‌هایی با موضوع حادثه عاشورا و قیام امام حسین (ع) گفت: بعد از انقلاب اسلامی که به برکت خون و نهضت امام حسین (ع) برپا شد، تعداد اندکی آثار سینمایی مانند «سفیر» و «روز واقعه» درباره حادثه عاشورا ساخته شده است و سینمای ما در این رابطه با خلأ فرهنگی بزرگی مواجه است. حتی در برخی از کشور‌های منطقه فیلم‌هایی درباره امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و دیگر ائمه اطهار در حال ساخت است که بعضاً سرشار از تحریفات تاریخی یا بیانگر نیات مغرضانه است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم که با یاری خداوند و توسل به امام حسین (ع) این رمان را به صحنه تصویر دربیاوریم.

او در ادامه گفت: ما جلساتی را با جناب آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی قبل از سال جدید داشتیم که او برای همراهی سازمان سینمایی در تولید فیلم اعلام آمادگی کامل کرد. در اواسط فروردین‌ماه مسیر تولید این فیلم را آغاز کردیم و پروانه ساخت را دریافت کردیم.

این تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران درباره نگارش فیلمنامه این اثر خبر داد: زحمت بازنویسی این فیلمنامه توسط استاد داوود میرباقری انجام می‌شود. با وجودی که این کارگردان و نویسنده بزرگ سینمای ایران در حال حاضر درگیر پروژه ساخت سریال فاخر تاریخی «سلمان فارسی» هستند، اما به‌خاطر عشق و علاقه‌ای که به امام حسین (ع) دارند، تصمیم گرفتند که نویسندگی کار را از ابتدا تا انتها انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لیلا
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت کند هنرمند واقعی
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا مثل استاد فرشچیان می مونه که تمام زندگیشون با اهل بیت یکی شده و هنرشون رو فقط خرج راه حق میکنن . ان شالله این هنرمندان واقعی رو خدا حفظ کنه و درد و بلای اینها رو بزنه توی سر اون سلبریتی هایی که با گرین کارت آمریکا که توی جیبشونه ژست روشنفکری به خودشون میگیرن