پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قیمت مسکن در چهار محله شرق تهران/ تهرانپارس، نوساز متری ۶۵ میلیون تومان +جدول

سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 808558
منطقه ۴ تهران، سومین منطقه پرتقاضای بازار مسکن پایتخت است که ۹ درصد از کل معاملات شهر در تیرماه را به خود اختصاص داده است.
تهرانپارس، نوساز متری ۶۵ میلیون تومان +جدول
به گزارش جهان نيوز به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی فایل‌‌های موجود در بازار مسکن پایتخت حکایت از آن دارد که عرضه آپارتمان‌‌های میانسال در منطقه ۴ تهران به مراتب بیشتر از آپارتمان‌‌های نوساز و زیر پنج سال ساخت بوده و این موضوع نشان از حضور پررنگ متقاضیان تبدیل به احسن در بازار مسکن دارد. البته تبدیل به احسنی‌‌ها الزاما خانه مصرفی خود را برای فروش و تبدیل عرضه نکرده‌‌اند؛ بلکه تعدادی از این خانه‌ها، خریدهای سرمایه‌‌ای سه تا چهار سال اخیر در بازار مسکن بوده که خریداران آنها اکنون با مازاد سرمایه نقدی خود قصد تبدیل به احسن این واحدها را دارند. به عنوان مثال یک گروه از متقاضیان تبدیل به احسن قصد دارند خانه‌های ۱۵ سال ساخت به بالا را پیش از اینکه به سن بنای ۲۰ سال برسد، به واحد مسکونی تازه‌‌ساز تبدیل کنند تا به این ترتیب بتوانند یک دوره نسبتا طولانی جدید روی آن واحد به عنوان پناهگاهی امن برای حفظ سرمایه خود حساب کنند. به این ترتیب در میان متقاضیان تبدیل به احسن هم خریداران سرمایه‌‌ای و هم خریداران مصرفی حضور دارند.

بررسی میانگین قیمت فایل‌‌های موجود در بازار مسکن منطقه ۴ تهران حکایت از آن دارد که در چهار محله پرتقاضای این محله، طیف متنوعی از تقاضای مسکن با قدرت خرید متفاوت می‌تواند گزینه مطلوب خود را جست‌وجو کند. متقاضیانی که انتخاب آنها خرید در محله‌های متوسط رو به بالاست، می‌توانند محله مهران و خیابان شاخص آن یعنی خواجه عبدالله را برای جست‌وجو انتخاب کنند. میانگین قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌‌های فروشی این محله در حال حاضر ۶۳ میلیون تومان بوده و قیمت‌‌های قدری بالاتر و پایین‌‌تر از این رقم نیز طبعا در میان واحدهای عرضه شده وجود دارد.

محله تهرانپارس غربی نیز یکی از محله‌های متوسط منطقه ۴ به شمار می‌‌آید که گزینه ایده‌‌آلی برای جست‌وجوی طبقه میان‌‌درآمد است. میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در فایل‌‌ها در این محله به مرز ۵۰ میلیون تومان نزدیک شده است. در محله تهرانپارس شرقی، بلوار پروین و خیابان جشنواره نیز طبقه درآمدی متوسط رو به پایین می‌توانند خانه‌های قیمت مناسب را که در بازار فروش عرضه شده‌‌اند، بررسی کنند. در حال حاضر میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در فایل‌‌های خیابان جشنواره ۳۰ و در بلوار پروین حدود ۴۰ میلیون تومان است.‌

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *