سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

بیمه بدنه و ثالث پراید را در سال ۱۴۰۱ آسان تر و ارزان تر از بقیه خریداری کنید

يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 808463
بیمه بدنه و ثالث پراید  را در سال ۱۴۰۱ آسان تر و ارزان تر از بقیه خریداری کنید
بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث جزو بیمه اتومبیل بوده و برای تمام وسایل نقلیه زمینی قابل ارائه است.بیمه نامه شخص ثالث یکی از متداول‌ترین بیمه نامه‌ها است که برای صاحبان خودرو و موتورسیکلت اجباری است. سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا نام این بیمه نامه را شخص ثالث می‌گویند؟ یا با وجود اینکه بیمه بدنه اختیاری است چرا این بیمه نامه را خریداری کنیم؟

با توجه به استفاده بسیاریکه از وسایل نقلیه می‌شود باید بدانید که همیشه خطر در کمین است و خطرات و تصادفات غیر قابل پیش بینی بوده که در این صورت باید برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف، یک پشتوانه مالی داشت. با خرید بیمه نامه اتومبیل می‌توان هزینه‌های ایجاد شده را تا حد زیادی کاهش داد. پراید یکی از خودروهای ایرانی است که قشر بیشتری از افراد جامعه در حال استفاده از آن هستند که در ادامه این مطلب درباره پوشش‌ها و نحوه محاسبه بیمه ثالث و بیمه نامه بدنه توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.
 
بیمه بدنه پراید و خطرات تحت پوشش

سوالی که به آن پاسخ می‌دهیم این است که بیمه بدنه پراید چه خطراتی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟ بیمه بدنه جزو بیمه نامه‌های اختیاری است که برای جبران خسارت‌های وارد شده به اموال راننده مقصر طراحی شده و جبران خسارت می‌کند. بیمه بدنه آنلاین خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه ، خرید بیمه بدنه ماشین را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف یا خودروهای معمولی نظیر پراید توصیه می‌کنند.این بیمه نامه دو نوع پوشش اصلی و فرعی دارد که بیمه‌گزار با توجه به پرداخت حق بیمه و الویت‌های خود این پوشش‌ها را انتخاب می‌کند.
 

بیمه بدنه خسارات وارد شده به بدنه پراید را پوشش می دهد

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه پراید عبارتند از:

  • واژگونی و سقوط خودرو
    برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
    آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
    آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
    سرقت کلی خودرو
    خسارت‌هایی که برای نجات خودرو در حین انتقال اتفاق می‌افتد تا 50 درصد جبران خواهد شد.
    خسارت‌های وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو آن تحت پوشش قرار می‌گیرند.
نکته: خسارت‌های مختلف دیگر که با پرداخت حق بیمه بیشتر شرایط پرداخت خسارت را مهیا می‌کند می‌تواند در این بیمه نامه تحت پوشش باشد. مثال: هزینه‌های متعارفی که برای نجات خودرو یا انتقال خودرو به تعمیرگاه پرداخت می‌شود تا میزان 20 درصد قابل جبران خواهند بود.

پوشش‌های فرعی بیمه بدنه پراید عبارتند از:

  • بلایای طبیعی که خارج از قصد و اراده انسان باشد. (زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)
    پرداخت خسارت‌هایی که بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خوردو ایجاد می‌شود.
    هزینه رفت و آمد، هنگامی‌که خوردوی پراید در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.
    سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون اینکه سرقت کلی رخ دهد.
    شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو رخ دهد.
    افزایش و افت قیمت خودرو که همان نوسانات خودرو است.

در چه حالتی خسارت در بیمه بدنه خودروپرداخت می‌شود؟

تمام شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت در بیمه نامه بدنه 4 حالت در نظر می‌گیرند که به شرح زیر است:
  • راننده مقصر فرار کند.
    اگر خودرو نامتعارف باشد و راننده مقصر تنها بخشی از خسارت را پرداخت کند.
    راننده خودرو بیمه‌گزار مقصر باشد.
    راننده خودرو بیمه‌گزار مقصر نباشد، اما راننده مقصر، توانایی پرداخت خسارت را نداشته باشد.
همچنین بیمه نامه دیگری برای جبران خسارت‌های خودرو وجود دارد که به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد.

بیمه شخص ثالث چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟

بیمه شخص ثالث یک بیمه نامه اجباری است و برای تمام وسایل نقلیه زمینی باید خریداری شود. این بیمه نامه خسارت‌های مالی و جانی افراد را جبران خواهد کرد. بیمه شخص ثالث پراید خسارت‌های جانی و مالی شخص ثالث و خسارت جانی به راننده مقصر را پوشش می‌دهد. در حقیقت، خرید بیمه شخص ثالث این خودرو به رانندگان کمک می‌کند تا خسارت‌های مالی و بدنی وارد به اشخاص ثالث را جبران کنند. راننده در صورت دارا بودن بیمه شخص ثالث پراید در  تصادف با هر خودروی دیگر، دیگر نگران خسارت‌های وارد شده به خودروی مقابل نخواهد بود.در این شرایط راننده مقصر می‌تواند از مزیت‌های بیمه حوادث راننده که شاخه‌ای از بیمه شخص ثالث است هم استفاده کند.
 
بیمه شخص ثالث خسارات جانی را پوشش می دهد

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به دو صورت جانی و مالی است که به شرح زیر است.
خسارت‌های مالی:

تمام خسارت‌های مالی که بر اموال اشخاص ثالث در حاثه ایجاد می‌شود تا سقف تعهدات بیمه‌گر قابل پرداخت است. جبران هزینه‌های تعمیرات و جبران زیان‌های وارد شده به وسیله نقلیه انجام می‌شود.

خسارت‌های بدنی و جانی:
شرکت بیمه خسارت‌های جانی اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان را بیمه می‌کند و تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌دهد. پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی و جزئی تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث است.

چرا حق بیمه شخص ثالث پراید با سایر خودروها فرق دارد؟

کاربری خودرو یکی از موادی است که به طور مستقیم بر روی حق بیمه تاثیر می‌گذارد. اگر شما پراید یا همان خودرو سواری داشته باشید، میزان حق بیمه پرداختی با خودروهای باربری متفاوت بوده و میزان ریسک هرکدام نسبت به یکدیگر متفاوت خواهد بود. کاربری ماشین دلیلی است که بیمه‌گزار حق بیمه متفاوتی پرداخت کند. به طور کلی کاربری خودروهایی که باعث افزایش قیمت حق بیمه می‌شوند عبارتند از:
  • آتش نشانی
    تاکسی دورن شهری و برون شهری
    کاربری صنعتی

تاثیر مبلغ دیه بر قیمت بیمه
مبنای محاسبه حق بیمۀ شخص ثالث و میزان پوشش مالی و بدنی آن، دیۀ کامل یک انسان در ماه حرام (چهار ماه‌ : ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام در تقویم قمری به شمار می‌آیند) است. میزان دیۀ شخص فوت شده در حادثۀ رانندگی برحسب مبالغ مذکور تعیین می گردد. بر همین اساس، هر ساله، بیمۀ مرکزی حداقل و حداکثر حق بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر وسیلۀ نقلیه به شرکت‌های بیمه اعلام می کند. میزان دیه کامل تعیین شده توسط قوه قضاییه در سال 1401 معادل 800 میلیون تومان در ماه حرام و در ماه غیرحرام معادل 600 میلیون تومان مشخص شد.

استعلام، انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث خودرو   

تمام شرکت‌های بیمه با توجه به زیر نظر بودن بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند. به طور کلی بیشتر شرکت‌های بیمه قیمت یکسانی برای بیمه شخص ثالث در نظر می‌گیرند، اما تنها قیمت نمی‌تواند در انتخاب بهترین شرکت بیمه تاثیر گزار باشد. به طور مثال مواردی که بیمه‌گزارها برای انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث خودرو به آن توجه دارند، میزان توانگری شرکت بیمه‌گر، کیفیت پرداخت خسارت‌ها، میزان پوشش مالی ارائه شده، سهم بیمه‌گر از بازار بیمه و تعداد شعب پرداخت خسارت در زمان بروز حادثه است. برای اینکه بتوان این موارد گفته شده را بررسی کرد به یک بستر مناسب نیاز است. توجه کنید که اگر شرکت بیمه در هریک از این عوامل ضعیف عمل کند، به طور حتم بیمه‌گزار متحمل ضرر خواهد شد.
شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه‌دات کام، بهترین بیمه شخص ثالث ماشین را با توجه به شرایط خود از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب و خریداری نمایید.
 
شاید تنها نگرانی بیمه‌گزار این باشد که چگونه باید اطلاعات کافی را برای انتخاب یک شرکت بیمه‌گر مناسبکسب کند؟ به طور حتم نمی‌توان این شرایط را در مراجعه‌های حضوری انجام دارد و بهترین راهکار این است که از پلتفرم‌های آنلاین استعلام و مقایسه بیمه استفاده کنید.

آسان‌ترین روش برای خرید انواع بیمه خودرو

با تمام مشغله‌هایی که در این روزها وجود دارد برخی از راننده‌ها و صاحبان خودرو وسایل نقلیه زمینی خرید بیمه بدنه و بیمه ثالث را به تعویق می‌اندازند که این امر موجب جریمه و جبران هزینه‌های سنگین می‌شود. از این رو با وجود راهکارهای آنلاینی که برای خرید بیمه ارائه شده، می‌‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای استعلام و خرید بیمه اقدام کنید. بیمه دات کام یکی از کارگزاری آنلاین بیمه است که با تمام شرکت‌های بیمه‌ای همکاری می‌کند. این وب سایت شرایط استعلام و مقایسه انواع شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرده تا بدون هزینه و اتلاف زمان بهترین بیمه نامه را با پوشش‌های مناسب خریداری کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از روش‌های استعلام و مقایسه و خرید آنلاین بیمه  دات کام هر چه سریعتر برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودروی خود از طریق سایت بیمه دات کام اقدام کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *