جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

هیچ چیز در فوتبال ایران سر جایش نیست

يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 808433
بازیکنان تیم ملی اخیراً وارد بحث‌هایی شده‌اند که در حیطه کاری آنها نیست و می‌تواند به ضرر فوتبال ملی باشد.
هیچ چیز در فوتبال ایران سر جایش نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، اختلاف و دودستگی در بین بازیکنان تیم ملی مسئله‌ای کاملاً آشکار برای همگان است و هر چقدر هم قبلاً مسئولان تیم ملی به انکار آن می‌پرداختند حالا به راحتی از آن حرف زده و این موضوع را قبول دارند. در ماه‌های اخیر موضوع برکناری یا باقی ماندن دراگان اسکوچیچ بر روی نیمکت تیم ملی اصلی‌ترین بحث پیرامون فوتبال ملی بوده که خسارت زیادی به تیم ملی وارد کرده است. مدتی پیش ملی‌پوشان ایرانی به دو گروه تقسیم شدند؛ نیمی از آنها یک استوری در حمایت از اسکوچیچ در صفحه اینستاگرام خود بارگذاری کردند و نیمی دیگر اقدام آنها را خودسرانه و بدون هماهنگی با سایر بازیکنان دانستند.

گروه موافقان اسکوچیچ شامل سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده‌، علی قلی‌زاده، احمد نوراللهی، امید نورافکن، صادق محرمی، سروش رفیعی و میلاد سرلک در استوری خود از «لزوم یکدلی و اتحاد و همچنین درخواست از مسئولان برای تغییر نکردن سرمربی تا پایان جام جهانی» صحبت کرده بودند، اما در مقابل گروه مخالفان شامل مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری‌فرد، مجید حسینی، سامان قدوس و امیر عابدزاده در استوری خود متن منتشر شده توسط گروه اول را خودسرانه و بدون هماهنگی با آنان دانستند و خود را سربازان تیم ملی خواندند که در حال حاضر در کوهی از مشکلات گیر افتاده‌اند.

اما این پایان ماجرا نبود و سریال استوری‌نویسی در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال وارد فاز جدیدی شد به طوری که در تازه ترین استوری بازیکنان تیم ملی، نفراتی همچون مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی و سعید عزت اللهی از احسان قاضی‌زاده هاشمی و نصرالله پژمان‌فر (نمایندگان مجلس) درخواست کردند تا وقت خود را صرف معیشت و مشکلات اقتصادی مردم کنند و اجازه بدهند فوتبالی‌ها در مورد فوتبال تصمیم بگیرند. این استوری نوعی حمایت از مهدی تاج بود که اخیراً از سوی نمایندگان مجلس، ارگان‌های نظارتی و رسانه‌ها تحت فشار زیادی قرار دارد تا وارد انتخابات فدراسیون فوتبال نشود. پژمانفر و قاضی‌زاده هاشمی هم بارها در مصاحبه‌های خود در روزهای اخیر بر تخلفات تاج در پرونده ویلموتس تاکید کرده و نسبت به حضورش در انتخابات هشدار داده‌اند و حتی اعلام کردند حضور او باعث ابطال انتخابات فدراسیون خواهد شد!

اما سوال اصلی اینجاست: «بازیکنان تیم ملی که خود را سربازان ایران می‌دانند چه حقی در تصمیم‌گیری برای ماندن یک سرمربی و مهمتر از آن تغییرات کلان مدیریتی در فدراسیون فوتبال دارند؟» برای یک بازیکن چه تفاوتی می‌کند که سرمربی و رئیس فدراسیون کیست؟ بازیکنان باید در ماه‌های منتهی به جام جهانی تمام تلاش و البته تمرکز خود را برای حفظ آمادگی خود و بالا بردن پرچم ایران انجام دهند و در شأن یک ملی‌پوش نیست که بازیچه دست دلالان یا افراد سیاسی شوند و مدام صفحه شخصی خود را تبدیل به ستاد انتخاباتی فرد خاصی کند.

ملی‌پوشان ۳۱ کشور حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با جدیت و تمرکز بالا مشغول تمرینات آماده‌سازی خود در تیم‌های باشگاهی هستند تا با درخشش در تیم خود جایی در اردوی ملی پیدا کرده و در جام جهانی برای کشور خود افتخار آفرینی کنند، اما ظاهراً تنها کشوری که اولویت اول فوتبالیست‌های آن آماده سازی مطلوب و تمرکز ۱۰۰ درصدی روی جام جهانی نیست ایران است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *