کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود اتوبوس‌های باکیفیت به پایتخت

15 مرداد 1401 ساعت 13:50

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره راه‌های تأمین اتوبوس و همچنین تأمین منابع مالی برای اورهال و خرید اتوبوس‌های جدید توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به منظور بهبود شرابط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، گفت: اثرگذاری ناوگان تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی نسبت به دیگر سامانه‌ها کمتر است؛ بنابراین باتوجه به بحرانی بودن وضعیت ناوگان اتوبوسرانی، روی بهبود وضعیت اتوبوسرانی تمرکز شده ایم.

وی در ادامه وزارت کشور را به عنوان یکی از پرامیدترین کانال‌های شهرداری برای خرید اتوبوس معرفی کرد و افزود: وزارت کشور کمی نسبت به برنامه زمان بندی اعلام شده در ابتدای قرارداد، تأخیر دارد، اما حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان بخشی از پیش پرداخت قرارداد ۹۰۰ دستگاه اتوبوس، واریز شده است.

شفیعی در ادامه سخنان خود، بیان کرد: به نظر می‌رسد که تا پایان سال حداقل ۵۰۰ دستگاه از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس با کیفیت تحویل شهرداری شود. در قرارداد‌های دیگری که وزارت کشور با خودروسازان داخلی منعقد کرده [سهم شهرداری تهران در تمامی آن‌ها دیده شده است]شهرداری تهران اعلام آمادگی داشته و سهم پیش پرداخت این قرارداد‌ها هم آماده واریز است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها به تدریج از نیمه دوم سال وارد پایخت می‌شوند، افزود: شهرداری قرارداد دیگری با بخش خصوصی دارد که قرار است ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد معابر سطح شهر شود. این اتوبوس‌ها نیز از شهریور تحویل گرفته می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تعداد اتوبوس‌هایی که قرار است اورهال شوند، اظهار کرد: هدف گذاری کلی هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بود که شهردار تهران دستور داد این عدد به تعداد کل ناوگان قابل اورهال افزایش یابد. درحال حاضر ۲ و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس قابل اورهال در شهر تهران وجود دارد. امسال اورهال ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس محقق نمی‌شود، اما هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای امسال پیش بینی و هدف گذاری شده است.


کد مطلب: 808385

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808385/ورود-اتوبوس-های-باکیفیت-پایتخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com