چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

خرید انواع تخته وایت برد

شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 808378
خرید انواع تخته وایت برد
معمولاً تخته وایت  برد حالتی صیقلی و سفید مانند دارد که برای نوشتن از آن استفاده می شود این وایت بردها اکثرا در مکان هایی که آموزشی و اداری هستند مثل مدارس و یا منازل مورد استفاده قرار می گیرند و برای این که بتواند تخته وایت  برد استفاده کرد نیاز است از ماژیک های مخصوصی که برلی نوشتن روی وایت برد موجود هست استفاده کرد. همچنین برای این که بتوان نوشته ها را از روی تخته وایت  برد پاک کرد بهتر است که از پاک  کن های مخصوص که حالت ابری یا پارچه ای دارند استفاده گردد. زمانی که تخته های وایت  برد به وجود آمدن استفاده از تخته های سیاه کمتر شد. در اوایل اکثراً جنسی که برای تولید تخته های وایت  برد تهیه می شد معمولاً از جنس ملامین بود ولی با توجه به این که این تخته ها به  سرعت لکه  دار می شدند و روش پاک کردن آن ها سخت بود از این رو به فکر این افتادند که روش های دیگری هم برای تولید تخته وایت  برد استفاده کنند یکی از روش های دیگر که اقدام به تولید آن کردند وایت بردهای مغناطیسی بود که از طریق لعاب دادن به سطح ورق های مغناطیسی به وجود آمد که کیفیت آن در مقایسه با وایت بردهای ملامین بهتر بود و از لحاظ قیمت هم به  صرفه بود از این  رو می توان گفت که وایت بردها از لحاظ نحوه ساخت و کیفیت انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت .
 

بهتری وایت برد
مزیت های استفاده کردن از وایت  برد :
 همان گونه که وایت  برد استفاده های فراوانی دارد به  طور حتم مزایای بی  شماری هم خواهد داشت که این مزایا عبارت است:

●    ماژیک هایی که برای نوشتن در وایت برد استفاده می شود حساسیت  زا نیستند و همچنین مواد گچی که در تخته  سیاه استفاده می شود در وایت  برد قابل  استفاده نیستند که ممکن است این مواد گچی باعث آسم و یکسری آلرژی ها شوند.

●    در ویدیو پروژکتور می تواند به  جای پرده مورد استفاده قرار گیرد .

●    ممکن است یک سری افراد هم از سلامتی کامل برخوردار نباشند مثل معلولان.
استفاده کردن از وایت  برد این امکان را به معلولان می دهد تا به  راحتی از ماژیک استفاده کنند و بتوانند با کمترین حرکت و کمترین مشکل اقدام به نوشتن کنند .

●    استفاده از وایت  برد باعث می شود که از کاغذ کمتر استفاده شود.

●    تنوع رنگی در ماژیک ها هنگام استفاده از وایت  برد بسیار زیاد هست.

●    به  راحتی می توان وایت  برد را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد و حمل  و نقل آن بسیار آسان است .

●    وایت  برد را می توان در اندازه های مختلف پیدا کرد .

انواع وایت  برد :
وایت بردها را می توان در انواع مختلف پیدا کرد و به چندین قسمت مختلف تقسیم  بندی می شوند : وایت  برد شخصی ، وایت  برد دیواری .

●    تخته وایت برد شخصی :
 موادی که برای تهیه تخته وایت  برد نیاز است را می توان در قسمت رول ها ، تخته های پیش  ساخته شده و همچنین ورق ها خریداری کرد و با توجه به سفارش هایی که انجام می شود و همچنین با توجه به استفاده هایی که قرار است از تخته وایت  برد شود می توان آن ها را در سایز بندی های مختلف مثل سایزبندی بزرگ و کوچک تهیه کرد. معمولاً در پشت تخته های وایت  برد چسب های کوچک و مگنت وجود دارد که امکان نوشتن را آسان می کند . تخته های وایت  برد کوچک کاربردهای زیادی دارد مثلاً  می توان به تقویم های دیواری ، تبلیغات روی یخچال، وایت  برد های رومیزی ، نوشتن لیست قیمت در برخی فروشگاه ها ، تخته های وایت  برد کودکانه اشاره کرد. بنابراین می توان گفت در حالت کلی وایت بردهای شخصی در سایزهای کوچک تولید می شود.

●    تخته وایت  برد دیواری :
معمولاً وایت برد های دیواری در سایت های بزرگ می توان پیدا کرد و از تخته های وایت  برد دیواری بیشتر برای این که اطلاعات را در معرض دید همه افراد قرار داد استفاده می کنند . در حالت کلی برای اشتراک  گذاری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد .از کاربردهای وایت  برد دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد : استفاده در کلاس ها و مکان های آموزشی ، استفاده کردن در قسمت های اداری و شرکت ها ، مورد استفاده در منازل،  استفاده کردن در رویدادهای مهم مجلسی مثل جلسات که نیاز به همفکری و ثبت یاداشت های مهم  دارند .
 

انواع تخته های وایت  برد از نظر جنس :
برای این که بتوان سطح روکش انواع تخته های وایت  برد را ساخت از چندین مواد مختلف استفاده می شود این مواد مختلف عبارت است از : ملامین، استیل یا آلومینیوم ، لمینت ، چینی یا سرامیکی ، شیشه سکوریت،  پلی پروپیلن.

1.    ملامین :
این نوع تخته های وایت برد یکی از بهترین نوع تخته های وایت  برد به حساب می آید  . طرز استفاده  ملامین در تخته های وایت  برد بدین  صورت است که در ابتدا روی یک قطعه چوب یک ورقه رزین قرار می گیرد و این لایه های چوبی می تواند از نوع ام دی اف های متنوع و یا حتی تخته خورده ها هم باشد . با توجه به این که در این نوع تخته ها از مواد رزین استفاده می شود به  همین دلیل جزء با کیفیت ترین تخته وایت بردها به شمار می آید. تخته های ملامین هم به دو نوع می باشند : در حالت اول تخته های وایت  برد ملامینی می تواند مدت  زمان زیادی بدون این که سایه ای روی آن باقی بماند تمیز و سالم مورد استفاده قرار بگیرد ولی در حالت دوم وقتی که تخته های ملامینی از نوع ارزان  قیمت باشد این  گونه نیست و بعد از این که مدت کوتاهی از این تخت ها استفاده شود دیگر سفیدی حالت قبل را ندارد و برای این که تمیز بماند مرتباً با استفاده از دستمال مرطوب باید آن را تمیز کرد. می توان گفت که از تخته های ارزان قیمت می توان در مکان هایی که غیر سازمانی هستند استفاده کرد. از تخته های وایت  برد با کیفیت در مکان هایی که استفاده از تخته های وایت کاربرد فراوانی دارد توصیه می شود مثلاً در آموزشگاه ها ، مدارس و موارد دیگر.درغیراین  صورت امکان دارد که با گذر زمان تخته های وایت  برد از بین برود و لایه های زیرین و سطح زیرین آن نمایان شود .

2.    استیل
 تخته وایت بردهایی که از جنس استیل هستند دارای کیفیت بالایی می باشند . سطح این نوع وایت بردها حالت نرم و براقی دارد و همین امر باعث می شود که متنی که روی تخته وایت  برد نوشته می شود به  راحتی پاک شود .معمولاً سطح رنگ  شده تخته وایت  برد از چندین لایه پوششی به  وجودآمده است که این پوشش ها از یک  رنگ پایه به رنگ سفید و یک ساخت پوششی شفاف به وجود می آید. همین علت باعث می شود بدون این که از آب استفاده شود تخته وایت  برد را بتوان به  راحتی پاک کرد. استیل های رنگ  شده می تواند به  صورت متنوع از رنگ های گوناگون باشد مثلا از پوشش های الکترونی تا قسمت اشعه های یو وی را در بر می گیرد . این نوع رنگ ها شامل یک نوع خاصیت هایی هستند که بدون این که از دستمال مرطوب استفاده شود به  راحتی می تواند سطح تخته را پاک کرد و یک  تخته سفید و کاملاً تمیز داشت. در صورتی  که در اثر بی  دقت به جای ماژیک های وایت  برد از ماژیک پرمننت استفاده شود و مطالبی روی وایت  برد نوشته شود به  راحتی می توان مطالب را پاک کرد و مجدداً یک صفحه سفید و پاک داشت بدون آن که به سطح تخته وایت برد آسیبی برسد .

3.    آلومینیوم
 معمولاً  تخته وایت بردهای استیل سطح مغناطیسی دارند و به  همین دلیل می توان بر روی آن ها از تخته  پاک  کن هایی که حالت آهن ربایی دارند و همچنین از مگنت ها استفاده نمود. تخته وایت بردهایی که مغناطیسی نیستند و سطوح آلومینیومی که رنگ  شده هستند و قیمت بالاتر و گران تری دارند به  عنوان پایه کار مورد استفاده قرار می دهند .معمولاً تخته وایت بردهایی که به صورت استیل پوشش دار هستند به  عنوان تخته وایت بردهایی که سفارشی هستند  بفروش می رسانند. این تخته وایت بردها در مکان هایی که اطلاعات بیمار بر روی آن ها نوشته می شود و در مسابقات و همچنین به  عنوان تخته های آموزشی کاربرد دارد .

4.    لمینت
 برای این که به کارایی این نوع تخته وایت  برد پی ببریم باید مقدار رزینی که در این تخته بکار برده شده را بررسی کنیم . در تخته هایی که از جنس لمینت تهیه می شود برای تهیه روکش آن از ملامین به  عنوان پوشش استفاده می کنند به  همین دلیل به این نوع تخته وایت  برد تخته های وایت  برد ملامین نیز گفته می شود. با توجه به سفارش مشتری و همچنین با توجه به تولید این نوع وایت بردها اصولا این نوع تخته ها نفوذ پذیری کمتری دارد و در مقابل لکه ها و همچنین نوشته های سیاه مقاومت بسیار زیادی دارند .در حالت کلی استفاده از تخته های وایت  برد لمینت در مقایسه با سایر انواع دیگر تخته های وایت  برد استفاده کمتری دارد علت آن همین این است که استفاده از این تخته های وایت  برد باید در کنار ترکیب های دیگری مثل کابینت ، درب و یا لایه های روی میزها باشد.

5.    چینی یا سرامیکی
روکش هایی که در صفحه وایت  برد سرامیکی به کار می رود  معمولاً در کوره های مخصوص حرارت داده می شوند و در نهایت بر روی تخته های استیل قرار می گیرند از بین انواع تخته های وایت  برد تخته وایت  برد سرامیکی از بادوام ترین نوع تخته ها به حساب می آید و به  همین دلیل این نوع تخته وایت برد گارانتی  مادام  العمر دارند. نوع کاربرد این نوع تخته وایت بردها در استفاده های سنگین و همچنین در کارهای صنعتی می باشد بر روی این تخت می توان از  مگنت و آهن  ربا نیز استفاده کرد .این نوع تخته وایت بردها در مقابل خراشیدگی بسیار مقاوم هستند البته می توان گفت که اجسام سنگین مثل شیشه و یا الماس می تواند آن ها را دچار خراشیدگی کند. این نوع وایت بردها را می توان با مواد شوینده که برای تمیز کردن شیشه استفاده می کنند هم تمیز کرد . برای این که از هرگونه لک شدن در مقابل آن جلوگیری کرد کافیست آن را یک  بار با آب شستشو داد. از مزیت بسیار مهمی که این نوع تخته وایت بردها دارد این است که در صورتی  که از ماژیک های غیر وایت  برد استفاده شود می توان آن را ب ه راحتی پاک کرد بدون آنکه جذب شود در صورتی که خطوطی هم بر روی آن باقی ماند می توان از طریق آسیتون آن را پاک کرد.

6.    شیشه
این نوع تخته وایت بردها از نوع شیشه هستند که در پشت آن ها رنگ های مختلفی به کار برده شده  است . در حالت کلی از رنگ سفید در تخته وایت بردهای شیشه ای استفاده می کنند . برخلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می کنند چون جنس آن ها از شیشه است مقاومت کمتر و طول عمر کمتری دارد و به  سرعت می شکند جنسی که در این تخته وایت بردها استفاده می شود از شیشه های نشکن است و استحکام و ماندگاری  بسیار زیادی دارد به طور قطع می توان گفت تخته وایت بردهای شیشه ای جزء بادوام ترین نوع تخته ها وایت بردها می باشد. با توجه به این که تخته وایت  برد های شیشه ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند  به  همین دلیل قیمت آن در مقایسه با سایر تخته ها گران می باشد .از کاربرد وایت بردهای شیشه ای می توان به این  مورد اشاره کرد که می توان به عنوان دیوار شیشه ای از آن استفاده کرد یعنی وقتی  در جلسات مهم شرکت کنید می توان از وایت برد شیشه ای استفاده کنید که هم به  عنوان جدا کننده اتاق می تواند کاربرد داشته باشد و هم می تواند مطالب را به  صورت دسته  بندی شده بر روی ان نوشت بدون این که مطالب قبلی را پاک کرد و همین دلیل باعث می شود که بتوان مطالب را به بیننده به  صورت صریح بیان کرد.

از جمله مزایای تخته وایت بردهای شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:
●    با توجه به این که دوام و مقاومت این تخته ها در مقایسه با سایر تخته ها زیاد است در مکان هایی که قرار است از آن برای سالیان زیاد استفاده کرد مثل مدارس می تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد .

●    با توجه به این که تخته های شیشه ای شفافیت خاصی را دارد و می تواند با هر نوع محیطی ترکیب شود و به دلیل این که سبک خاصی دارد می تواند فضا را به  صورت بسیار عالی منعکس کند .

●    تمیز کردن وایت بردهای شیشه ای بسیار آسان است و با استفاده از یک پد می توان آن را به آسانی پاک کرد بدون ان که هیچ  گونه لکه و اثری از آن بر روی این تخته باقی بماند.

●    شیشه به  خودی  خود می تواند بسیار زیبا به  نظر برسد اما اگر تمایل داشته باشید می توانید از انواع طیف های رنگی در این نوع تخت شیشه ها استفاده کنید و به هر سبک و رنگی که بخواهید آن را درآورد.

7.    پلی پروپیلن
یکی دیگر از مواردی که می توان در انواع تخته وایت برد به آن اشاره کرد پلی پروپلین می باشد این نوع تخته وایت بردها حالت موقتی دارند و در زمانی که قرار است مدت کوتاه از ان استفاده کرد می تواند مفید واقع شود .وقتی که قرار است از این تخته وایت  برد استفاده کرد باید ماژیک وایت برد را هم تهیه کرد زیرا به غیر از ماژیک وایت برد نمی توان با سایر ماژیک دیگر بر روی وایت برد نوشته ای را درج کرد .بعد از نوشتن این وایت برد باید خیلی سریع مطالب را پاک کرد که هیچ گونه اثری از آن ها بر روی وایت برد باقی نماند.

8.    وایت  برد هوشمند :
برای این که بتوان بر روی این نوع از تخته وایت برد ها مطالبی را نوشت نیاز است تا از قلم مخصوص به جای ماژیک استفاده کرد این نوع از تخته ها از یک سری تکنولوژی مخصوص بهره می برند. این از نوع از وایت بردها این ویژگی را دارد که یک سری درگاه بر روی آن نصب و قرار گرفته است که از طریق آن می توان اطلاعات را در آن یادداشت کرد .
 

انواع تخته وایت برد از نظر فرم :
علاوه بر این که وایت برد ها از نظر جنس در انواع مختلفی می باشند از نظر فرم و شکل ظاهری به چندین مدل تقسیم می شوند که عبارت است از :

1.    تخته وایت بردهای پایه دار :
این نوع از وایت برد ها در مکانی که قرار است از آن بر روی دیوار استفاده نگردد مناسب است . با استفاده از چرخ هایی که در آن وجود دارد امکان حمل و نقل کردن آن میسر شده است.

2.    تخته وایت برد ریلی :
از این نوع وایت بردها اکثرا در مراکز آموزشی مثل دانشگاه استفاده می شود . در این وایت برد از چندیدن تخته دیگر هم استفاده می شود تا وایت برد به حالت ریلی روی  آن قرار بگیرد.

3.    تخته وایت برد تاشو :
این نوع از تخته ها یک بخش مرکزی بزرگتر دارد که علاوه بر وایت برد دو تخته دیگر که ابعاد آن کوچک است هم در کنار آن ها وجود دارد  که همه این اجزا و تخته ها به وسیله لولا به هم وصل می شود.

نگهداری کردن از انواع تخته وایت بردها :

برای این که وایت بردها عمر طولانی داشته باشند و همچنان کیفیت خود را حفظ کنند و به سرعت خراب نشود و هیچ گونه لکی بر روی آن ها باقي نماند هر نوع وایت بردی که باشد نیاز است تا یک سری اصول رعایت شود تا در نگهداری آن موثر باشد. این اصول عبارت است از :

●    استفاده کردن ار ماژیک های وایت بردی که جنس خوبی دارند .

●    استفاده نکردن از تخته پاک کن هایی که زبر و خشن و همچنین اشباع شده از جوهر هستند .

●    پرهیز از باقی ماندن نوشته و مطالب بر روی وایت برد در مدت زمان طولانی

●    پرهیز کردن از استفاده از الکل و تینر برای پاک کردن وایت برد و استفاده از پارچه و تخته پاک کن های نرم

●    برای این که عمر وایت برد افزایش یابد بهتر است که به طور مرتب ماهیانه از اسپری وایت برد استفاده کرد.

مشخصات بهترین تخته وایت برد
نکته :

✔    بعد از گذشت زمان بسیار طولانی از ابداع  انواع تخته وایت برد همچنان از این وایت برد ها در اکثر کلاس آموزشی و جلسات استفاده می شود ولی امروزه وایت بردهای الکترونیکی به وجود آمده است و به راحتی امکان درج اطلاعات و نوشته ها را فراهم کرده  است.

✔    وقتی که قرار است که وایت بردی را تهیه کنید نیاز است تا مکانی و نحوه استفاده از آن را مشخص کنید . مثلا باید مشخص شود که قرار است از وایت برد در چه مکانی استفاده گردد و یا باید مشخص شود که وایت  برد به حالت ساکن استفاده گردد و یا قرار است آن را به مکان دیگر منتقل کرد که در این مورد اندازه آن  را هم باید مد نظر قرار داد که قرار است چه مقدار اطلاعات را در آن درج کنید . و از همه مهتر باید مشخص شود که صرفا در یک مکان مورد استفاده است و یا نه. یعنی اگر در مصارف شخصی مثل منازل استفاده گردد انواع و مدل آن به طور حتم با ادارات و سازمان ها متفاوت خواهد بود .

✔    توصیه می شود برای این که به سرعت و آسانی بتوانید مطالب را یاداشت کنید از مدل مغناطیسی خریداری کنید زیرا تخته پاک کن و ماژیک را می توانید بر روی وایت برد بچسبانید و همه وسایل در دسترس  است و به راحتی می  توانید مطالب را یادداشت کنید.

✔    اگر قصدتان از خرید وایت برد برای استفاده کودکان می باشد توصیه می شود که از مدل فانتزی استفاده گردد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *