پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۷
به بهانه انتشار ویدئوی جدید؛

حمله به اقتدار پلیس + چهار نکته مهم

شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 808338
پلیس نمی تواند به دلیل برخی تبلیغات منفی در فضای مجازی و یا برای بسته نگه داشتن دهان عده ای که همیشه و در هر حال یک بهانه ای برای حمله به پلیس دارند، از وظیفه ذاتی خود در تأمین امنیت و نظم اجتماعی کوتاه بیاید. دود این کوتاه آمدن هم به چشم شهروندان و هم به چشم پلیس خواهد رفت.
حمله به اقتدار پلیس + چهار نکته مهم
گروه سیاسی جهان نيوز: در چند روز اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن یک خانم طی یک اقدام عجیب روی سقف خودروی پلیس نشسته است!
 
بر اساس گزارش ایرنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهم خانم از دستور مأمورین تمرد و بالای سقف ماشین کلانتری رفته و اقدام به داد و فریاد و جوسازی کرد، گفت: « این زن مدعی بود باید شوهر او را آزاد کنند. این در حالی است که تمرد از دستور پلیس در حقیقت مصداق قانون شکنی و تعدی به قانون است».
 
البته چنین اقدامی و یا شبیه به آن، برای اولین بار نیست که رخ می دهد. پیش از این نیز تصاویری از یک پزشک متخصص زنان و زایمان! در فضای مجازی منتشر شد که به نشانه اعتراض روی کاپوت خودروی پلیس نشسته بود!
 
در این زمینه بیان چند نکته خالی از فایده نیست:

یک: اول از همه یک پرسش اساسی و کلی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود؛ وقتی کسی در برابر پلیس می ایستد، برایش خط و نشان می کشد، قدرت و اقتدار پلیس را در ملأ عام به سخره می گیرد، در هنگام دستگیری فرد متهم یا خاطی، در کار پلیس اخلال ایجاد می کند یا به دست و پای او می پیچد و یا جلوی حرکت خودروی پلیس را می گیرد، در اینجا پلیس چه وظیفه ای دارد؟ کوتاه آمدن از قانون و میدان دادن به فرد متخلف یا انجام وظیفه ذاتی خود؟
 
 اگر در این طور مواقع، پلیس به طور قاطع با متخلف برخورد کند، ممکن است که عده ای ساده اندیش یا مغرض در فضای مجازی و حقیقی این برخورد پلیس را علم کرده و به این نیرو حمله کنند یا قضاوت های نادرست داشته باشند. فرقی هم میان گشت ارشاد یا سایر مأموریت های پلیس وجود ندارد.

اما حقیقت این است که نیروی انتظامی تراز جمهوری اسلامی در عین اینکه منطق، درایت و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می دهد، همچنین نمی تواند بی تفاوت از کنار توهین، سرپیچی از دستور پلیس و یا اخلال در کار این نیرو بگذرد.

واقعاً ساده لوحانه است که انتظار داشته باشیم تا پلیس با خواهش و التماس از متخلف یا کسی که در کار پلیس اخلال ایجاد می کند، مأموریت خود را انجام دهد!

 اقتدار، از لوازم کار نیروی انتظامی است و در نبود آن، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و امنیت، نظم و آرامش جامعه در زمینه های گوناگون از بین خواهد رفت.
 
دو: پلیس نمی تواند به دلیل برخی تبلیغات منفی در فضای مجازی و یا برای بسته نگه داشتن دهان عده ای که همیشه و در هر حال یک بهانه ای برای حمله به پلیس دارند، از وظیفه ذاتی خود در تأمین امنیت و نظم اجتماعی کوتاه بیاید. دود این کوتاه آمدن هم به چشم شهروندان و هم به چشم پلیس خواهد رفت.
 
سه:
وضعیت نیروهای پلیس کشورمان را در شرایط فوق و یا در شرایط مشابه، با نیروهای پلیس در برخی کشورهای غربی مقایسه کنید؛ نه به آن قدرت منفی پلیس در غرب و نه به این شرایط بسته ای که برای نیروهای زحمتکش پلیس در کشورمان ایجاد شده است.

مأمورین ما در حین انجام عملیات و مأموریت های خود بعضاً حواسشان به این سمت می رود که نکند فردا پشتشان خالی شود و یا مورد اتهام یا قضاوت های نادرست حتی از جانب خودی ها قرار بگیرند.

چهار: از همه اینها گذشته، علاوه بر وضع قوانین بازدارنده کافی در مورد توهین یا تمرد از دستور پلیس، همچنین ضروری است که تعداد مأمورین زن در نیروی انتظامی افزایش یابد. نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می دهند. برای مقابله با زنان و دخترانی که از قانون سرپیچی می کنند، وجود نیروی زن بسیار الزامی است. آمار جرم و جنایت و سرپیچی از قانون در میان زنان نیز گواه این است که هر چه زودتر باید در این راستا تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا پلیس حق شلیک پیدا نکنه اقتدار برای پلیس نمیشه
Iran, Islamic Republic of
الانم حق شلیک داره عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
البته با هزاران شرط که به معنی نداشتنه
Iran, Islamic Republic of
جهان جان مسئله برخورد در امر به معروف و نهی منکر را با برخورد با جانیان و قاتلان قاطی نکنیم که کاملا متفاوته
Iran, Islamic Republic of
پلیس که فقط با جانیان و قاتلان سرو کار نداره. همه جا شلیک گلوله کاربرد نداره عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
تا پلیس قدرت پیدا نکنه هیچ معظل اجتماعی رو نمیشه جمع کرد و سلاح دست پلیس بدون حمایت قانون بیشتر یه اسباب بازیه
دختری از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
اگه دقت بکنید اکثر هوچی گریها و دریده بازی هم از طرف زنهای معلوم الحالیه که همه مردم میدونن چطور زنهایی هستند و باید پلیس شاخ این دریده ها رو بشکنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی زدم
Moldova, Republic of
شما تا الان دیده اید کسی برای مبارزه با دزدان و زورگیران و قاچاقچی های مواد این کار را بکند؟ این موارد عمدتا در حوزه های اجتماعی است ...
Iran, Islamic Republic of
در حوزه اجتماعی عادی نیست
Iran, Islamic Republic of
پلیس میتونه با ارامش هم کارشو انجام بده.
Iran, Islamic Republic of
پلیس در مواردی میتونه اقتدار نشون بده که حمایت اجتماعی پشتش باشه
در مواردی که حمایت اجتماعی نباشه حتی کاربرد اسلحه هم فقط مشکل را برای خود پلیس بیشتر میکنه
Iran, Islamic Republic of
یادم هست در اراک ما سالهای ۵۳-۵۴ پلیسی بود که با یک سوت و یک باتون جلوی بازار اراک را خلوت میکرد. در خیلی از کشورهای اروپایی یک حریم برای پلیس تعریف شده که هر کس ار این حریم عبور کنه شدیدا مجازات میشه. متاسفانه در اینجا هیچکدام مسئولیتش را در قبال دیگری و جامعه نمی دونه.
Iran, Islamic Republic of
اقتدار پلیس همین سعه صدر و برخورد مناسب اوست که هم اقتدار می اورد و هم تایید مردم را ، والا ساده ترین کار برخورد قهری سخت است ، اقتدار پلیس در برخورد سریع و قاطع با اوباش حرفه ای مشخص می شود ، البته خانم های پلیس هم باید این قبیل افراد خود متشکر را کمی اعمال قانون کنند تا همه بدانند باید به قانون تمکین کنند
Iran, Islamic Republic of
پلیس باید طبق قانون با مجرمین بااقتدار برخورد کند واز جو سازی وفیلم گرفتن وپخش ان در فضای مجازی نترسد چون تازگی یک مشت قانون شکن واوباش از این حربه برای هنجار شکنی استفاده میکنند
United States
هر کاری راه حل خودش رو داره
United States
.....