کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار مجدد احتمال سیلاب‌های محلی در مازندران

14 مرداد 1401 ساعت 13:30

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، گفت: احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در استان وجود دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی استان، اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران با عبور متناوب موج در تراز میانی جو و تقویت جریانات از شنبه ۱۵ تا روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه امسال شاهد رگبار متناوب باران در آسمان مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه تا روز شنبه ارتفاعات استان را دربرمی‌گیرد، افزد: در این مدت شاهد رگبار متناوب باران، رعدوبرق و وزش باد و از شنبه با کاهش تدریجی دما و در ارتفاعات با کاهش دید خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه در سطح استان شاهد رگبار باران خواهیم بود.

رضوی تصریح کرد: صاعقه، جاری شدن روان‌آب و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین واختلال درتردد محور‌های کوهستانی و کاهش دید از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

رضوی ادامه داد: پرهیز از اتراق و همچنین چرای دام در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات استان، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی طی این مدت مورد تاکید است.

وی گفت: آسمان مازندران طی روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران به‌تدریج مواج می‌شود.


کد مطلب: 808275

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808275/هشدار-مجدد-احتمال-سیلاب-های-محلی-مازندران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com