کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیلوهای گندم در بندر بیروت ریخت+فیلم

13 مرداد 1401 ساعت 19:22

منابع لبنانی خبر دادند که بخشهایی از سیلوهای گندم موجود در بندر بیروت بعد از ظهر امروز فرو ریخت.


به گزارش جهان نیوز،  منابع خبری لبنانی از فرو ریختن بخشهایی از سیلوهای بندرگاه بیروت خبر دادند.

پایگاه خبری النشره گزارش داد، سیلوهای گندم واقع در بندر بیروت، از سمت شمال فرو ریختند. این پایگاه جزئیات بیشتری درباره تعداد این سیلوها منتشر نکرد.
 
 فیلم

شبکه خبری العربیه اما لحظاتی پیش خبر داد که بعد از ظهر امروز پنجشنبه، چهار سیلوی گندم فرو ریخته است.
 
 فیلم

نهم مرداد ماه سال جاری، دو سیلوی گندم در بندر بیروت فرو ریخت.وزارت بهداشت لبنان، از چند روز پیش، دستورالعملهایی در صورت فرو ریختن اجزاء این سیلوها صادر کرده بود.

وزارت بهداشت لبنان همچنین تأکید کرد که در صورت فروریختن این سیلوها، افرادی که در منازل یا اماکن سر بسته حضور دارند، از دستگاههای تهویه هوا استفاده کنند.
این نهاد لبنانی تأکید کرد، افرادی که در اماکن باز قرار دارند، باید از ماسکهای قوی استفاده کنند و هر چه سریعتر به نزدیکترین مکان سرپوشیده بروند و از منزل خارج نشوند.

این در حالی است که ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت منفجر شد و در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ مجروح شدند.

رسیدگی به پرونده انفجار بیروت و تحقیق درباره آن از سال گذشته آغاز شده اما این پرونده نیز مانند سایر رویدادهای جنایی در لبنان همانند پرونده ترور «رفیق الحریری» تحت مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی قرار گرفت و به دلیل مانع‌تراشی‌ها و مداخلات مذکور، هنوز ابعاد پنهان این انفجار روشن نشده است.

«فادی صوان» اولین قاضی پرونده انفجار بیروت به اتهام سیاسی کاری در این پرونده و  رویکردهای غیرقانونی برکنار شد و بعد از او «طارق بیطار» به عنوان قاضی جدید پرونده انفجار بیروت انتخاب شد اما رویکرد او نیز چندان تفاوتی با قاضی سابق نداشت امری که اعتراض «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را برانگیخت، موجب آمدن مردم لبنان به خیابان‌ها و تظاهرات علیه عملکرد او شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های خود با اعلام این‌که بیطار به دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی است، تصریح کرد: «اصل این است که جناب بازپرس، به خانواده‌های شهدا بگویی که چه کسی کشتی [حامل نیترات آمونیوم] را وارد بندر کرد... با دستور چه کسی وارد کرد؟ اینها سوالاتی است که قاضی پرونده باید به پاسخ آن برسد... قاضی پرونده نباید اشتباهات قاضی سابق را تکرار کند»


کد مطلب: 808250

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808250/سیلوهای-گندم-بندر-بیروت-ریخت-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com