کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یزدی‌خواه: دستمان در مذاکرات پُر است

13 مرداد 1401 ساعت 12:45

ما مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را به حداکثر ممکن برسانیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، سید علی یزدی خواه با اشاره به دستور راه اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ، اظهارکرد: این اقدام سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، صیانت از حقوق ملت ایران و تحقق ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی بود.

وی بیان کرد: اقدام سازمان انرژی اتمی ارزشمند بود و ما از آنان تشکر می‌کنیم. تقاضای ما از سازمان انرژی اتمی این است که به همه تکالیف قانونی خود در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران عمل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غربی‌ها باید بدانند که مسیر جمهوری اسلامی ایران یک مسیر بدون بازگشت است و ما مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را به حداکثر ممکن برسانیم. البته ما در چارچوب اصول پذیرفته شده جهانی اقدام می‌کنیم و چیزی فراتر از آن را نمی‌پذیریم.

یزدی‌خواه ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به جای آنکه حرکت ملت ما را کُند و آهسته کند، انگیزه‌های بیشتری به جوانان، نخبگان و دانشمندان ما داده است تا در عرصه‌های مختلف دست به نوآوری‌های شگرف و اقدامات منحصر به فرد بزنند و کمبود انتقال دانش و تکنولوژی را با همت خودشان بتوانند جبران کنند.

وی گفت: اگر دولت‌ها از ظرفیت‌های ملت و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کنند، ضرر نمی‌کنند و دستشان در میز مذاکرات و مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها همواره پُر است که اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی هم باعث می‌شود که دستمان در میز مذاکرات پُر باشد.


کد مطلب: 808223

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808223/یزدی-خواه-دستمان-مذاکرات-پ-ر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com