شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فرانسوی‌ها برای مقابله با تهدیدات در المپیک چه راهکاری دارند؟ +عکس

پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 808199
دولت فرانسه برای مقابله با تهدیدات سفارش سیستم لیزری داده است.
راهکار فرانسه برای تامین امنیت در المپیک
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بعد از اعلام برنامه‌های خود برای مراسم افتتاحیه و برگزاری آن در کنار رودخانه سن، حالا ستاد برگزاری به دنبال جدیدترین راه‌ها برای جلوگیری از تهدیدات بیشتر این بازی‌هاست که می‌توان به یک سیستم تسلیحات لیزری اشاره کرد که پهپادها را از آسمان به پایین پرتاب می‌کند.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که یک نمونه اولیه از سیستم تسلیحات لیزری ضد پهپاد به نام HELMA-P را برای استقرار در المپیک 2024 پاریس سفارش داده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، این برنامه به درک ارتش کمک می‌کند چرا که کمپین ضد پهپاد اولویت فرانسه در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ است.


کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در این باره به CNN گفت که امنیت بازی‌ها بر عهده مقامات محلی است. به گفته فیلیپ گروس پژوهشگر ارشد اندیشکده امنیتی و دفاعی فرانسه، تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین در سال‌های اخیر برای رویدادهای بزرگی مانند المپیک افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان، سیستم تسلیحات لیزری نیز یکی از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای مقابله با تهدیدات رو به رشد هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق شهری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *