کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آژانس: ایران سومین آبشار نسل ششم را تکمیل کرد

12 مرداد 1401 ساعت 23:24

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده ایران فرایند نصب سه آبشار از سانتریفیوژهای IR-6 در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را به اتمام رسانده است.


به گزارش جهان نیو‌ز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده ایران فرایند نصب سه آبشار از سانتریفیوژهای IR-6 در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را به اتمام رسانده است. 

 
در این گزارش محرمانه که «رویترز» مدعی شده به رویت این خبرگزاری رسیده آژانس همچنین گفته که ایران اطلاع داده که قصد دارد شش آبشار از سانتریفیوژهای نسل دوم را در یک واحد عملیاتی جدید در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز نصب کند.
 
ادعای رویترز درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو روز بعد از آن مطرح شده که «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که دستور راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ از جمله ماشین‌های پیشرفته در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی صادر شده و این موضوع قبلا به اطلاع آژانس رسیده است.
 
اقدام ایران در تزریق گاز به صدها سانتریفیوژ در حالی انجام می‌شود که شورای حکام آژانس ۱۸ خردادماه سال جاری قطعنامه‌ای را تصویب و ایران را به عدم همکاری در موضوع هسته‌ای متهم کرد. همان روز سازمان انرژی اتمی ایران با صدور بیانیه‌ای از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌های فرا‌پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد.
 
چند ساعت‌ قبل‌تر منابع خبری گزارش دادند که مذاکره‌کنندگان ایران، آمریکا و کشورهای اروپایی قرار است برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات رفع تحریم‌ها عازم شهر وین شوند.
 
مذاکرات رفع تحریم‌ها از چند ماه پیش دچار وقفه شده بود. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.


کد مطلب: 808176

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808176/آژانس-ایران-سومین-آبشار-نسل-ششم-تکمیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com