شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سئو تکنیکال چیست؟ اهمیت این روش بهینه سازی چرا زیاد است؟

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 808114
تسلط بر اصول سئو تنها آغاز کار است. اگر واقعاً می‌خواهید در مقابل رقابت پیروز شوید، باید از اصول اولیه فراتر بروید. سئوی تکنیکال تمام جنبه‌های فنی وب سایت شما را که بر سئو تأثیر می‌گذارد از میزبانی و سرعت سایت گرفته تا نقشه‌های سایت XML و تگ‌ای متا ربات‌ها را پوشش می‌دهد. ده‌ها استراتژی جستجو شامل اصلاح و تکمیل پیاده‌سازی فنی سئوی شما هستند.
 

 
سئوی تکنیکال چیست؟
سئوی فنی به هر کاری که انجام می‌دهید اشاره دارد که خزیدن و فهرست‌بندی سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. سئوی تکنیکال، استراتژی محتوا و استراتژی‌های لینک‌سازی همگی در کنار هم کار می‌کنند تا به صفحات شما کمک کنند تا رتبه بالایی در جستجو داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سئوکار مراجعه نمایید:

https://seokar.com

چرا سئو تکنیکال مهم است؟
ممکن است وسوسه شوید که سئو تکنیکال را به طور کامل نادیده بگیرید با این حال، نقش مهمی در ترافیک ارگانیک شما ایفا می‌کند. محتوای شما ممکن است کامل‌ترین، مفیدترین و به خوبی نوشته شده باشد اما اگر یک موتور جستجو‌گر نتواند آن را بخزد، تعداد کمی از مردم آن را خواهند دید. مثل درختی است که در جنگل می‌افتد وقتی کسی در اطراف نیست تا صدایش را بشنود. بدون یک پایه فنی قوی سئو تکنیکال، محتوای شما هیچ صدایی برای موتورهای جستجو نخواهد داشت.

مزایای سئو فنی چیست؟
وب سایت‌ها دارای قطعات متحرک زیادی هستند، بنابراین موفقیت بازاریابی وب سایت شما به بهینه سازی وب سایت شما برای سریع، کاربردی و کاربرپسند بودن بستگی دارد.

یکی از این مؤلفه‌ها سئوی فنی است که زیرمجموعه‌ای از بهینه سازی موتورهای جستجو است که شامل بهینه سازی زیرساخت وب سایت شما می شود. سئو تکنیکال مهم است زیرا اساساً تضمین می‌کند که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و عاری از هرگونه مشکل فنی است که مانع از درک و رتبه بندی آن توسط موتورهای جستجو می‌شود. برای جذب ترافیک ارگانیک و تبدیل آن ترافیک به مشتری باید سئوی تکنیکال را پیاده سازی کنید.

اهمیت سئو تکنیکال
بسیاری از صاحبان وب سایت اهمیت سئو و محتوا را در صفحه می‌دانند، اما سئو تکنیکال را نادیده می‌گیرند زیرا به نظر آنها "پیچیده" می‌رسد. اما در حقیقت، سئو تکنیکال بسیار مهم است، زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را بخزند و در ابتدا آن را در نتایج جستجو رتبه بندی بالا کنند.‌ سئوی فنی شامل تمام اجزایی است که وب سایت شما را سریع، موبایل پسند، آسان برای ناوبری، کاربر پسند و کاربردی می‌کند.  بدون آن، ممکن است سایت جذابی نداشته باشید که به کندی بارگیری می‌شود، قابل استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه نیست، کاربران را به اطلاعاتی که نیاز دارند هدایت نمی‌کند، یا زمانی که کاربران سعی می‌کنند با شما تماس بگیرند یا محصولات شما را بخرند، دچار مشکل می‌شوند.
 

سئو تکنیکال در مقابل سئو داخلی
همانطور که گفته شد، برخی احساس می‌کنند که سئوی تکنیکال زیر چتر سئوی داخلی صفحه قرار می‌گیرد زیرا برخی از روش های آنها مانند سرعت صفحه، کاربر پسند بودن، پاسخگویی به تلفن همراه و غیره با هم همپوشانی دارند و در حالی که این درست است، و همچنین مشابه هستند. از آنجایی که شما می توانید سئوی فنی و سئوی درون صفحه را کنترل کنید، زیرا آنها با سایت شما سروکار دارند و نه عوامل خارجی، آنها متفاوت هستند و باید به طور جداگانه در نظر گرفته شوند، بنابراین هنگام تلاش برای دستیابی به پتانسیل رتبه بندی خود، هیچ چیز در این ترکیب گم نمی شود.

آیا می‌توان بدون سئو تکنیکال یک وب سایت را به درستی رتبه بندی کرد؟
برای اینکه یک وب سایت در موتورهای جستجو رتبه بندی کند، سئو تکنیکال باید پیاده سازی شود. به این معنی است که:
  • وب سایت باید به گونه ای طراحی شود که به راحتی توسط خزنده های موتور جستجو قابل یافتن و فهرست بندی شود.

    همچنین وب سایت باید زمان بارگذاری سریع و بدون خطا داشته باشد.

    ساختار و سلسله مراتب وب سایت باید به راحتی قابل درک باشد.
بنابراین بدون بهینه سازی عوامل فنی در وب سایت شما، در موتورهای جستجو رتبه ای نخواهد داشت.


کلام آخر
سئو تکنیکال فرآیندی است که از سازگاری وب سایت شما با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو اطمینان حاصل می‌کند تا بدون هیچ مشکلی بتوان آن را خزیده و ایندکس کرد. هدف اصلی یک ممیزی فنی سئو ارزیابی سئوی فعلی وب سایت شما و تعیین جنبه هایی است که برای یک تجربه آنلاین یکپارچه نیاز به بهبود دارید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *