کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش‌های پرداخت ارزی ایمن و مورد تایید در ایران

12 مرداد 1401 ساعت 11:34


امروزه بسیاری از افراد به دلیل نوع کسب و کار و یا شرایط و موقعیت خاص خود، به انجام معاملات بین‌المللی و در پی آن پرداخت ارزی نیاز خواهند داشت. اگر کسب و کار شما در تجارت بین‌الملل فعالیت دارد، با کارفرمایان و پروژه‌های خارج از کشور همکاری دارید، به جابه جایی پول با دوستان خود در کشورهای مختلف و یا حتی پرداخت در بسترها و سایت‌های خارجی احتیاج خواهید داشت و به هر دلیلی نیازمند شبکه پرداخت جهانی برای انجام معاملات بین‌المللی خود می‌باشید، لازم است تا سرویسی را انتخاب کنید که علاوه بر انتقال امن ارز، نسبت به شرایط خاص و تحریم‌های ایران منعطف بوده و روند پرداخت آنلاین را برای مشتریان ساده‌تر کند. بنابر شرایط حاکم، در این مطلب روش‌های پرداخت ارزی ایمن و مورد تایید در ایران مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

روش های پرداخت ارزی برای ایرانیان

با وجود گستردگی انواع سیستم‌های پرداخت آنلاین، روش‌هایی که به جهت پرداخت ارزی برای ایرانیان قابل دسترس و کاربردی می‌باشند، از قرار زیر خواهند بود:

پرداخت ارزی از طریق کیف پول الکترونیکی

کیف پول‌های الکترونیکی با قابلیت نگهداری از انواع ارزهای جهانی، امکان خرید از سایت‌های خارجی، انتقال و دریافت وجه و سایر معاملات را برای متقاضیان فراهم می‌کنند. از بزرگترین و معتبرترین کیف پول‌های جهانی می‌توان از PayPal، Samsung Pay، Apple Pay، Google Pay Send، Perfect Money، Web Money و... نام برد که از بهترین کیف پول‌های الکترونیکی برای تراکنش‌های بین‌المللی و پرداخت ارزی می‌باشند. در بین تمامی این کیف پول‌ها، پرفکت مانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرداخت ارزی ایرانیان است؛ چراکه این کیف پول برخلاف بسیاری از کیف پول‌های آنلاین جهانی، تحت تسلیم تحریم‌های اجراشده علیه ایران نبوده و بصورت کامل خدمات خود را به متقاضیان ایرانی ارائه می‌دهد.
 

پرداخت ارزی از طریق کارت های اعتباری

کارت‌های بین‌المللی اعتباری یکی از رایج‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای پرداخت ارزی و خصوصا برای پرداخت در سایت‌های خارجی می‌باشند؛ با این وجود، به دلیل تحریم‌های وارده، امکان اخذ این کارت‌ها به صورت مستقیم برای متقاضیان ایرانی امکان‌پذیر نمی‌باشد. در ایران شرایط، افرادی که قصد تهیه کارت‌های اعتباری بین‌المللی را دارند، لازم است تا به شرکت‌های واسطه‌ای که این نوع کارت‌ها را ارائه می‌دهند مراجعه کرده و نسبت به تهیه کارت خود اقدام کنند.

باید توجه داشت که کارت‌های اعتباری ارزی دارای انواع مختلفی نظیر مستر کارت، ویزا کارت و گیفت کارت می‌باشند که همگی آن‌ها به یک شبکه‌ی بین‌المللی متصل بوده و امکان دریافت و پرداخت ارزی و هرگونه پرداخت در بسترهای خارجی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

در صورتی که نیاز به پرداخت دلاری در سایت‌های خارجی دارید که این پرداخت با ویزا کارت،‌ مستر کارت یا پی پال قابل انجام است، بدون داشتن هیچ یک از حساب‌های بین المللی مذکور (ویزا/مستر کارت و پی پال) می‌توانید از شرکت‌های واسطه معتبر در ایران کمک بگیرید. همچنین، دریافت پول و حواله از خارج کشور نیز شامل این خدمات می‌باشد.
 

پرداخت ارزی با گیفت کارت و ووچر

گیفت کارت‌ها، کارت‌های اعتباری معتبری می‌باشند که دارای اعتبار مشخصی بوده و از سمت کمپانی‌های بزرگ برای سهولت هرچه بیشتر کاربران برای خرید محصولات و استفاده از سرویس‌های خود در نظر گرفته شده‌اند. با استفاده از گیفت کارت‌ها به سادگی و بدون احتیاج به وریفای حساب و ... می‌توانید پرداخت ارزی خود را در سراسر دنیا انجام دهید؛ البته باید در نظر داشت که گیفت کارت‌ها به صورت اختصاصی ارائه شده و برای خرید از هر بستر، باید از گیفت کارت مخصوص استفاده کرد؛ به عنوان مثال،  برای پرداخت در پلی استیشن از گیفت کارت پلی استیشن، برای خرید از گوگل پلی از گیفت کارت گوگل پلی و برای سایر سرویس‌ها باید از گیفت کارت مختص به آن استفاده کرد. اما اگر کمپانی مد نظر شما دارای گیفت کارت نمی‌باشد، می‌توانید تمامی پرداخت ارزی خود را با استفاده از گیفت‌ کارت‌های ویزا کارت و مستر کارت انجام دهید.
 

نکات قابل توجه هنگام انتخاب روش پرداخت ارزی

همانطور که بدان اشاره شد، پرداخت ارزی از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است که هر یک از آن‌ها  دارای مزایا و معایب مختص به خود بوده و نسبت به نیاز کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب روش پرداخت ارزی باید به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از : یکی از اصلی‌ترین موارد مهم در استفاده از سرویس‌های مختلف، سادگی و سهولت کار با آن می‌باشد. جالب است بدانید که در بین انواع روش‌های پرداخت ارزی، حدود 75 درصد از متقاضیان ترجیح می‌دهند برای انجام پرداخت‌های خود مخصوصا در بسترها و سایت‌های اینترنتی از کارت‌های اعتباری معتبر همچون ویزا کارت و مستر کارت استفاده کنند.

•    امنیت
بطورکلی، تمامی سیستم‌هایی که با نگهداری و نقل و انتقالات پول و سرمایه سر و کار دارند، با ریسک و خطرات زیادی مواجه بوده و لازم است تا از سطوح امنیتی تضمین شده‌ای برخوردار باشند؛ البته روش‌های پرداخت ارزی ذکر شده، به دلیل استفاده از فناوری‌های خاص مانند هوش مصنوعی، بلاکچین و ...، دارای امنیت قابل توجهی بوده و به صورت مداوم در حال بهبود می‌باشد.

•    کارمزد
کارمزد یکی از المان‌هایی است که در هر یک از روش‌های پرداخت ارزی به نسبت شرایط خدمات و سطح کاربر متفاوت خواهد بود؛ از این رو، این معیار باید بر اساس انتخاب روش پرداختی و سرویس‌های مورد نظر کاربر بررسی شود.

همانطور که گفته شد، به دلیل تحریم‌های تحمیلی علیه ایران، استفاده مستقیم از خدمات پرداخت ارزی بین‌المللی برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نبوده و متقاضیان این سرویس برای استفاده از این شبکه پرداخت بین‌المللی باید به شرکت‌های واسطه مراجعه کنند. ایرانیکارت می‌تواند پرداخت ارزی شما را که نیاز به ویزا / مسترکارت، پی پال، پرفکت مانی و وب مانی دارند، انجام دهد. همچنین، در صورتی که برای دریافت پول و حواله‌های خود از کشورهای خارجی به کمک نیاز دارید و فاقد هرگونه حساب‌های بین‌المللی می‌باشید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی شرکت‌های داخلی استفاده کنید.


کد مطلب: 808097

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808097/روش-های-پرداخت-ارزی-ایمن-مورد-تایید-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com