کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دهن‌کجی آشکار آقای کارگردان به کودکان فلسطینی

رجانیوز , 12 مرداد 1401 ساعت 10:09

چندی قبل نیکی کریمی در شرایطی مشابه با اصغر فرهادی، فیلم خود را از جشنواره اورشلیم خارج کرد .


به گزارش جهان نیوز، در حالی که رژیم صهیونیستی هر بار ادعای حمله به ایران را مطرح می‌کند، یک فیلمساز ایرانی ترجیح می‌دهد خنجر را از پشت بر قلب مردمش فرو کند و اجازه اکران فیلمش در سرزمین‌های اشغالی را صادر کند.
 
فیلم قهرمان اصغر فرهادی، این روزها  توسط تهیه‌کننده خارجی فیلم درصدد اکران در جشنواره اورشلیم است. فرهادی اما بدون هیچ‌ واکنشی به اعتراض کاربران ایرانی، با سیاست سکوت خود به دنبال تکرار تجربه‌های قبلی اکران فیلم‌‍‌هایش در فلسطین اشغالی همچون «جدایی نادر از سیمین» و  «فروشنده»  است. 
 
دهن کجی آشکار اصغر فرهادی به قوانین جمهوری اسلامی ایران درحالی صورت می‌گیرد که او پیشتر نیز در بیانیه‌ای در پاسخ به داوود مرادیان مدیر گروه مستند بنیاد روایت فتح که در بخشی از مصاحبه خود گفته بود:«آقای اصغر فرهادی فیلمساز تیزهوشی است که هم حکومت را دارد و هم بیرون حکومت را. اصغر فرهادی با هر آنکه دوست داشته است فالوده خورده و می‌خورد.» راه خود را از جمهوری اسلامی ایران جدا کرد و نوشت: «تصورم بر این بود که پاسخ بسیاری از حاشیه‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها در حاصل کارم داده می‌شود و نیاز به توضیحی نیست. اما این سکوت، برخی را بر آن داشته تا یکسویه هرآنچه را در ذهن بافته‌اند بروز دهند، با این اطمینان که فرهادی ورود نخواهد کرد و پاسخی هم نخواهد داد. بهانه این نوشته اظهارنظر فردی است که او را نمی‌شناسم و من را هم‌زمان منتسب به حکومت و خارج از کشور کرده است. خیلی صریح و روشن بگویم: من از شما بیزارم!»
 
اصغر فرهادی درحالی از جمهوری اسلامی اعلام بیزاری می‌کند که مهمترین افتخارات کارنامه هنری او با حمایت مستقیم دولتی رقم خورده است و او در متن بیانیه‌اش به صراحت دلایلی را برای منتسب نشدن به جمهوری اسلامی فهرست می‌کند.
 
اما گویی حالا برای اصغر فرهادی منتسب شدن به رژیم کودک‌کش اسرائیلی خط قرمز نیست و او بدون واهمه، در مقابل اکران قهرمان در فلسطین اشغالی سکوت می‌کند.
 
اعتراض به سیاست‌های ددمنشانه‌ رژیم صهیونیستی دیگر یک موضع ایرانی و یا حتی اسلامی نیست و این موضوع تبدیل به مسئله‌ای جهانی و انسانی شده است و جنبش‌های مختلفی برای مقابلع با رژیم صهیونیستی اسرائیل تشکیل شده است همچون کمپین: انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) که هنرمندان مشهور جهانی به آن پیوسته‌اند. انسان‌های آزاده‌ای که بدون واهمه از فشار لابی‌های صهیونیستی و خشم کمپانی‌های وابسته، در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین تلاش می‌کنند.
 
حالا اما اکران وقیحانه قهرمان در روز‌های منتهی به سالروز شهادت سید‌الشهدا و پشت پا زدن به آرمان‌های ظلم‌ستیزانه عاشورا، درحالی که چندی قبل نیکی کریمی در شرایطی مشابه با اصغر فرهادی، فیلم خود را از جشنواره اورشلیم خارج کرد نیازمند برخوردی جدی و قاطع از جانب مسئولین سینمایی و فرهنگی کشور است تا درس عبرتی برای سازشگران با رژیم صهیونیستی باشد چرا که مردم ایران هیچگونه مصالحه‌ای با خودفروختگان به غرب و همراهان با رژیم کودک‌کش اسرائیل را نخواهند پذیرفت.


کد مطلب: 808083

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808083/دهن-کجی-آشکار-آقای-کارگردان-کودکان-فلسطینی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com