کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیس الخزعلی:

هادی العامری شیخ المجاهدین باقی خواهد ماند

11 مرداد 1401 ساعت 23:38

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق د رواکنش به درخواست جریان صدر از رئیس ائتلاف فتح تأکید کرد که «هادی العامری» شیخ المجاهدین و ادامه دهنده راه فرماندهان شهید باقی خواهد ماند.


به گزارش جهان نیوز، شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به درخواست اخیر جریان صدر از «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح برای جدا شدن از چارچوب هماهنگی احزاب شیعه برای مذاکره با او واکنش نشان داد.

در توئیت الخزعلی آمده است: حاج ابوالحسن العامری، شیخ المجاهدین باقی خواهد ماند. عرصه‌های قهرمانی از ابتدای مبارزه با رژیم سرنگون شده بعث تا اقدامات شناخته شده او در دفاع از عراق و عراقی‌ها هنگام حمله داعش، شاهد مواضع شرافتمندانه العامری بوده است.

الخزعلی افزود: حاج هادی العامری رفیق فرماندهان شهید است و همچنان در مسیر آنها گام برداشته و برای متحد کردن کلمه و به هم فشردن صف عراقی‌ها تلاش خواهد کرد.
منابع عراقی اعلام کردند که پس از توئیت قیس الخزعلی در واکنش به درخواست جریان صدر و حمایت از هادی العامری، هشتگ # العامری_شیخ الاطار (العامری شیخ چارچوب هماهنگی) در عراق ترند شد.

این تحولات در حالی است که هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق روز گذشته بار دیگر بر ضرورت گفت‌وگو بین جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان تأکید کرد.

محمد صالح العراقی از نزدیکان مقتدی صدر در واکنش به این درخواست العامری گفت: به شرطی حاضر به گفتگو هستیم که ائتلاف فتح و هادی العامری از چارچوب هماهنگی خارج شوند.

گفتنی است که طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزد شدن «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری، روز گذشته دوشنبه برای دومین بار به پارلمان عراق حمله و اعلام کردند تا تحمیل خواسته‌های خود بر سایر جریان‌های سیاسی به تحصن نامحدود خود در پارلمان ادامه خواهند داد.


کد مطلب: 808055

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808055/هادی-العامری-شیخ-المجاهدین-باقی-خواهد-ماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com