کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«ماکرون» توئیت «الکاظمی» را ریپلای کرد

11 مرداد 1401 ساعت 17:46

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز در پاسخ به توئیت مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور عراق، درباره شرایط این کشور ابراز نگرانی کرد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از وبگاه روسیا الیوم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه در پاسخ به توئیت مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور عراق، درباره شرایط این کشور ابراز نگرانی کرد.

الکاظمی امروز در توئیتی به آخرین تحولات عراق پرداخته بود و از همه گروه‌های عراقی خواسته بود گفتگو های ملی در راستای حل بحران سیاسی در این کشور را آغاز کنند.

وی با اشاره به خلاء سیاسی موجود در صحنه سیاسی عراق از تاکید کرده بود که اگر عقلا و بزرگان در شرایط کنونی وارد صحنه نشوند، پیامدهای وخیمی عراق را تهدید می کند.

در پاسخ به این توئیت، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نوشت: من درباره وضعیت عراق به شدت نگران هستم و از همه طرف ها می خواهم خویشتن‌داری کرده و آرامش را برقرار کند.

وی در ادامه نوشت: من با مصطفی الکاظمی در ارتباط با تحولات عراق هم نظر هستم و خواهان آغاز گفتگوهای ملی در عراق بر مبنای خواست مردم این کشور می باشد.

گفتنی است تحولات عراق در روزهای اخیر با ورود حامیان جریان صدر به داخل پارلمان عراق، تنش زا دنبال می شود. در روزهای اخیر نیز تلاش ها برای تشکیل دولت جدید موفق نبوده و افق روشنی نیز برای حل این بحران دیده نمی شود.


کد مطلب: 808047

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/808047/ماکرون-توئیت-الکاظمی-ریپلای

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com