جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۵

جوان فلجی که شفا گرفت و شهید مدافع حرم شد

سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 807957
یک اتفاق شگفت‌انگیز را در زندگی‌اش پشت سر گذاشت. او در نوجوانی به خاطر ابتلا به بیماری گیلنباره، فلج شد. به گفته پزشکان این فلجی رفته رفته پیشرفت می‌کرد و به مرگ وی می‌انجامید.
به گزارش جهان نيوز، نظرکرده حضرت زینب(س) بود که در نهایت نیز فدای آن حضرت شد.
 
یکم مرداد سال 1358 در شهرستان نظرآباد متولد شد. فرزند یک کارگر زحمتکش بود و رزق حلال باعث شد تا رضا، انسانی وارسته و حق‌طلب بار بیاید. این شهید همواره در عرصه تحصیل، موفق و ممتاز بود و در رشته‌هایی چون مهندسی برق و الکترونیک، زبان و ادبیات عرب و زبان انگلیسی تا مقطع کارشناسی و در رشته اطلاعات امنیت تا کارشناسی ارشد تحصیل کرد. وی پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه امام‌حسین(ع) به تدریس مشغول شد.
 
رضا کارگربرزی، یک اتفاق شگفت‌انگیز را در زندگی‌اش پشت سر گذاشت. او در نوجوانی به خاطر ابتلا به بیماری گیلنباره، فلج شد. به گفته پزشکان این فلجی رفته رفته پیشرفت می‌کرد و به مرگ وی می‌انجامید. مادر شهید در مصاحبه‌ای گفته است: «با خودم فكر كردم، كسي مصيبت‌ديده‌تر از حضرت زينب(س)‌ در اهل بيت نيست، از خدا خواستم و به خانم زينب كبري‌(س) متوسل شدم. رضا را نذر حضرت زينب‌(س)‌كردم و خواستم كه خوب شود براي خودشان. مدت كوتاهي نگذشته بود كه يك روز در كمال ناباوري و به يكباره ديديم رضا دست روي ديوار گذاشته و آرام آرام راه مي‌رود. معجزه شده بود. خانم حضرت زينب‌(س) شفايش را داد.» رضا کارگربرزی هم دین خود را به آن حضرت ادا کرد. وی روز 11 مرداد سال 1392 در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید.


همشهری حاج قاسم
پس از شهادت شهید رضا کارگربرزی در سوریه، شهید حاج قاسم سلیمانی به منزل این شهید رفت و بر سر مزارش حاضر شد. برادر شهید در بیان خاطره ای از روز دیدار، به مشرق چنین گفت: ... وقتی پدر شهید رضا کارگربرزی خاطره ای از سفر پدرش با پای پیاده از کرمان به کربلا را تعریف می کرد، ناگهان حاج قاسم با حالت تعجب از پدر شهید پرسید: مگر شما اهل کرمان هستید؟

پدر شهید پاسخ دادند: بله، اصلیت ما مال کرمان است و ما چندسالی است به اینجا آمده ایم.
حاج قاسم با حالت تعجب رو به فرمانده یگان محل کار رضا کرد و گفت: «چرا به من نگفته بودید که رضا همشهری ماست؟»

فرمانده یگان پاسخ داد: حاج آقا! رضا خودش خواسته بود که این موضوع هیچ جا مطرح نشده و مخصوصاً به حضرتعالی گفته نشود.

آری او اخلاص را در جزئیات هم می دانست...

شهید رضا کارگربرزی، از شهدای مدافع حرم استان البرز است که در تاریخ ۱۱ مرداد سال ۹۲ مصادف با ۲۴ رمضان ۱۴۳۴ روز جمعه و مصادف با روز قدس، پس از احیاء شبهای قدر در حریم زینبی با زبان روزه از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قناصه قرار گرفته و به شهادت رسید.

مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
🌷نثار ارواح طیبه همه شهدا، در طول همه زمانها ،صلوات:

🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فَرَجَهُمْ‌ وَ رُوحَهُمْ وَ

رَاحَتَهُمْ وَ سُرُورَهُمْ وَ أَذِقْنِی طَعْمَ فَرَجِهِمْ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ

الْجِنِّ وَ الْإِنس..🌷

خوشا به سعادت شهدا...........
تارا
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند
Iran, Islamic Republic of
جانم بر صفاش
Iran, Islamic Republic of
ان شاءاالله که ما هم مثل ایشان زنده بشیم
Iran, Islamic Republic of
هر بار که از حاج قاسم و یاران شهیدش می گویید چهره نورانی حاج قاسم را که سالها پیش درست 30 سال پیش در زمانی که دانشجو دانشگاه کرمان بودم و مهمان برادر خانم حاج قاسم که همکلاسیم در دانشگاه بود و در منزل این دوست عزیز آن یل ایران زمین و سرباز عزیز ولایت را از نزدیک دیدم هیچ وقت هیچ وقت آن صلابت نورانیت و انسانیت آن چهره از ذهنم خارج نشده است و همواره قلبم به آن نور منور است ...