پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

افزایش قیمت نان خط قرمز رئیس جمهور است

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 807931
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پیشنهاد یکسان‌سازی نرخ گندم در نانوایی‌های سنتی و صنعتی توسط بخش خصوصی گفت: هدف دولت و خط قرمز رئیس‌جمهور این است که افزایشی در قیمت نان نداشته باشیم.
افزایش قیمت نان خط قرمز رئیس جمهور است
به گزارش جهان نيوز، سیداحسان خاندوزی امروز در یکصد و یازدهمین نشست شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران گفت: چیزی به عنوان کارت نان در ستاد اقتصادی دولت وجود ندارد و برای خرید نان از همان کارت‌های بانکی می‌توان استفاده کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان داشت: ضمن اینکه با تمام کارت‌های بانکی اعضای یک خانوار می‌توان به خرید نان از نانوایی‌ها اقدام کرد و با هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی لزومی ندارد که برای خریدن نان حتماً از کارت بانکی سرپرست خانواده استفاده شود، بلکه از تمام کارت‌های اعضای خانوار می‌توان برای این منظور استفاده کرد‌.

وی درباره پیشنهاد یکسان‌سازی نرخ گندم در نانوایی‌های سنتی و صنعتی توسط بخش خصوصی در جلسه امروز گفت: هدف دولت و خط قرمز رئیس‌جمهور این است که در قیمت نان افزایش نداشته باشیم.

خاندوزی اظهار داشت :اما این مسأله را حتماً در جلسه هفته آینده ستاد اقتصادی دولت مطرح می‌کنم و یک نفر از بخش خصوصی نیز به این جلسه دعوت خواهد شد.

خاندوزی بیان داشت: سیاست اصلاح یارانه کالا‌های اساسی و حذف ارز ترجیحی یک سیاست قیمتی صرف نبود، بلکه جزئی از سیاست اصلاح ساختار بود که در آن سیاست اصلاح ساختار بنای دولت بر این است که انحصاری که شرکت‌های دولتی داشتند، هم در تجارت کالاهای اساسی و هم در ذخیره‌کالاهای اساسی که جزء استراتژیک‌ترین نقاطی است که بسیاری از کشورها، این حوزه را در اختیار تام دولت دارند.

وی افزود: براساس توافق ستاد اقتصادی دولت، باید کاری کرد که سال آینده بخش اعظم تولید، تجارت و ذخیره‌سازی گندم  با میدان داری بخش خصوصی انجام شود، بنابراین باید قاعده‌ها به نحوی چیده شود که ضمن اینکه خیال حاکمیت راحت باشد که حتما به اندازه کافی ذخیره‌های راهبردی وجود دارد و در دسترس است، اما حتما عاملیت به سمت غیردولتی‌ها رود و انحصاری که برخی شرکت‌های دولتی دارند، باید سال آینده کم شود و آن وقت به هدف دولت رسیده‌ایم. 

* درگیر التهابات و فضا آفرینی‌ها نمی‌شویم
خاندوزی بیان داشت: وضعیت بازار سرمایه بازاری است که باید با رصد همه متغیرهای داخلی و خارجی موثر بر کل اقتصاد ایران تحلیل شود و این را فعالان حرفه‌ای بازار کاملا می‌دانند و اینکه موضع ستاد اقتصادی دولت  نیز نسبت به تقویت بازار سرمایه یک موضع کاملا بنیادی و اصولی است، ما متاثر از التهاب‌ها و فضا آفرینی‌ها نمی‌شویم و این را نیز فعالان حرفه‌ای بازار کاملا در رفتار و مصوبات و پیگیری‌های ستاد اقتصادی دولت و بنده را دیده‌اند. 

وی افزود: ما معتقد هستیم بسته‌ ده‌گانه‌ای که در اوایل بهمن ما از سوی معاون اول ابلاغ شد، از همان روز اول موثر افتاد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریبا در دو سه ماه بعد از ابلاغ، شرایط بسیار مطلوبی را در بازار سرمایه شاهد بودیم، اما اتفاقاتی در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های داخلی در اردیبهشت ماه رخ داد که مجموع عوامل داخلی و خارجی تا حدی نااطمینانی ایجاد کرد و برخی از قیمت‌ها در بازار محصولات پایه دچار نزولی جدی شد و اتفاقاتی در بازار پول و حوزه‌های پالایشی و پتروشیمی صورت گرفت و تا امروز همچنان جمع‌بندی ستاد اقتصادی دولت آن است که همان مسیر مصوبه ده‌گانه باید دنبال شود و اگر دستگاه‌هایی بوده‌اند که در این زمینه بیرون از آن مصوبه عمل کرده‌اند، بدانند که هیچ زمینه‌ای برای خروج از آن مصوبه وجود ندارد و درخواست ما این است که همه دستگاه‌های اقتصادی باید کمک کنند تا پیش‌بینی پذیری و اعتماد به بازار سرمایه برگردد. 

اطلاعات کافی در زمینه تخلفات مطرح شده اتاق بازرگانی ندارم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به مسائل مطرح شده در مورد تخلفات اخیر در اتاق‌ بازرگانی و طرح تحقیق و تفحص مجلس در این ارتباط موضع و نظر شما چیست، گفت: اطلاعاتم در این زمینه فعلا کافی نیست و موضعی ندارم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط قيمت نان خط قرمز هست ؟؟؟.
واي بحال ساير اقلام مثل :
سيب زميني و پياز و گوجه و خيار و سبزي و ميوه و برنج و حبوبات و ... نه خط قرمز داره و نه حد يقف و نيز لوازم يدكي و خودرو مسكن و روغن موتور و هم
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر ی نان خط قرمز داره