چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

دبیرکل جدید اوپک کیست؟

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 807915
هیثم الغیص کویتی، دبیرکلی اوپک را بر عهده گرفت و ریاست جلسه روز چهارشنبه اوپک‌پلاس را بر عهده خواهد داشت.
دبیرکل جدید اوپک کیست؟
به گزارش جهان نيوز، هیثم الغیص، دبیرکل جدید اوپک کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد. پیش از وی محمد سانوسی بارکیندو این سمت را بر عهده داشت که چند هفته قبل درگذشت.
 
بر این اساس، هیثم الغیص ریاست جلسه کمیته فنی، کمیته وزیران نظارت و نشست وزیران اوپک پلاس را در دوم تا سوم آگوست (۱۲ و ۱۳ مردادماه) بر عهده خواهد داشت.

نشست‌های برنامه ریزی شده دوم و آگوست (سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری) در قالب اوپک پلاس، نخستین فعالیت‌های هیثم الغیص در دفتر دبیرکل است. این نشست‌ها شامل کمیته فنی، نشست کمیته نظارت مشترک وزیران و نشست وزیران اوپک پلاس خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش الغیس از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نماینده کویت در اوپک بود.

وی همچنین ریاست کمیته فنی مشترک بین سازمان و کشورهای خارج از آن را بر عهده داشت که کمیته نظارت بر تولید و بررسی شرایط بازارهای نفت را بر عهده دارد.  
 
الغیس همچنین سمت رئیس کمیته حسابرسی داخلی سازمان را برعهده داشت و مشارکت‌های مختلفی در این پلتفرم و در سطح شورای حکام آن دارد.

الغیس در بخش بازاریابی جهانی شرکت نفت کویت در بخش‌های مختلف فروش حضور داشت و ریاست دفاتر منطقه‌ای شرکت در پکن و لندن را بر عهده داشت و همچنین مدیر بخش تحقیقات و معاون مدیر عامل بازاریابی جهانی بود.
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *