کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رینگ لایت مناسب تولید محتوا ویدیویی

10 مرداد 1401 ساعت 13:13


اگر تولید محتوای ویدیویی مد نظر شماست ، باید بدونید چجوری با رینگ لایت نورپردازی کنید تا عالی به نظر برسید! ما قصد داریم نگاهی به تنظیمات و روش های نورپردازی با رینگ لایت داشته باشیم تا مطمئن شویم که فیلم ها همیشه بی نقص هستند – درست مثل شما!

اگر می خواهید بینندگان تحت تأثیر ویدیوهای نرم و صاف شما قرار بگیرند ، نورپردازی خوب برای ساخت ویدئو بی عیب و نقص و حرفه ای یکی از ضروریات است ، زوم لوک همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات خوب و مشاوره حرفه ای در انتخاب محصول مورد نیاز شما را یاری نماید. در ادامه همراه من باشید .
 

رینگ لایت دقیقاً چیه؟

چراغ های حلقه ای که به آن رینگ لایت می گویند ، نوری دایره ای شکل با دیافراگم بزرگ است که برای قرار گرفتن در مقابل سوژه طراحی شده است. آنها یک منبع نوری مداوم هستند که سایه ها را از بین می برند .

به کمک رینگ لایت می توانید فیلم های با کیفیت بالا ایجاد کنید. همچنین می توانید از قابلیت جابجایی و قابلیت انعطاف پذیری خوبی که یک رینگ برای ویدیو خوب فراهم می کند ، بهره ببرید.

اغلب اوقات برنامه‌های عکاسی و فیلم برداری از کاربردهای اصلی رینگ لایت‌ها هستند. می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو و سایر سبک‌هایی که برای عکاسی از تنها یک سوژه در فاصله‌ی نزدیک هستند، مانند عکاسی از غذا هم استفاده کنید. همچنین به عنوان ابزاری مناسب برای نورپردازی برای فیلم برداری در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عکاسان و فیلم برداران کاملاً عاشق رینگ لایت‌ها هستند. آنها نورهای پراکنده‌ی بیشتری را در اطراف سوژه ارائه می‌دهند، در حالی که سایه‌های تند را کاهش می‌دهند، به همین دلیل یک ابزار نورپردازی محبوب برای تصویر برداری از نمای نزدیک به حساب می‌آید. این ابزار می‌تواند سوژه‌ی شما را برجسته‌تر از حالت عادی نشان داده و خطوط را به گونه‌ای که چهره غیر طبیعی نشود به تصویر بکشد، به همین دلیل ابزاری بسیار مناسب برای عکاسی پرتره و سلفی گرفتن است.

رینگ لایت‌های LED از لامپ‌های سفید با ته رنگ گرم تشکیل شده‌اند که از نور روز در محیط داخلی تقلید می‌کنند و رنگ پوست طبیعی سوژه را به شما تحویل می‌دهند. آنها در اندازه‌های مختلف، گاهی اوقات با چراغ‌های کم نور، و سازگار با هر نوع دوربینی تولید می‌شوند.

یکی از مواردی که در عکاسی پرتره می‌تواند سوژه را به شدت جذاب‌تر نشان دهد، چشم‌های اوست. نور حلقه‌ای رینگ لایت می‌تواند جلوه‌ای بسیار جذاب و زیبا را درون چشم ایجاد کند که این خود یکی از مهمترین مزایای استفاده از رینگ لایت است، چرا که بلافاصله بیننده را وادار می‌کند به چشم‌های سوژه نگاه کند.

اگر تنها نور موجود همان رینگ لایت باشد، قطعا متوجه هاله‌هایی در اطراف سوژه‌ی خود خواهید شد که بسیار جذاب هستند.

برای عکاسی ماکرو، رینگ لایت‌ها می‌توانند یک نور یکدست و مستقیم را به سوژه‌ی شما بتابانند. همچنین به دلیل گسترده بودن نوری که تولید می‌کنند، هیچ سایه‌ای در اطراف سوژه‌ی خود نخواهید داشت و با خیال راحت می‌توانید تمامی جزئیات را ثبت کنید.

همچنین می‌توانید از آن به عنوان نور پر کننده‌ی خود در یک محیط استودیویی استفاده کنید که در آن ممکن است منابع نور دیگری هم داشته باشید. این تضمین می‌کند که شما به اندازه‌ی کافی نور ملایم و نرم دارید تا سوژه‌ی خود را به صورت سه بعدی بیشتر روشن کنید.

در حالی که رینگ لایت‌ها برای عکاسی عالی هستند، اما نور مناسبی را برای فیلم برداری هم ایجاد می‌کنند. اگر تا به حال فکر کرده‌اید که چرا یک سوژه‌ی خاص در زیر نور ثابت به طور محسوسی بهتر به نظر می‌رسد، احتمالاً از رینگ لایت استفاده می‌کنند. مسلماً آنها بهترین منابع نور برای یوتوبرها، ویدئوبلاگرها و به طور کلی تولید کنندگان محتوای ویدئویی به حساب می‌آیند.

تقریباً هر بیوتی بلاگر یا آرایشگر جدی که در یوتوب فعالیت دارد، برای آموزش‌های خود از رینگ لایت استفاده می‌کند؛ چرا که می‌تواند به خوبی رنگ واقعی پوست را نشان دهد، همچنین تمامی جزئیات را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد و سایه‌ها را از بین می‌برد، با برجسته شدن اتفاقات مختلف نیز همه چیز واضح‌تر به نظر می‌رسد. معمولا همراه با رینگ لایت‌ها هم از گوشی‌های هوشمند و هم از دوربین‌های حرفه‌ای به منظور تصویر برداری استفاده می‌شود.

از آنجا که بسیاری از رینگ لایت‌‎ها می‌توانند درجه‌ی نور عادی رنگ روز، یعنی 54000 کلوین را تولید کنند، این منبع نور برای استفاده در صنعت آرایش به ویژه در یک روز پوشیده از ابر و یا در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی مناسب است. همچنین اگر یک بیوتی بلاگر هستید لازم است یک رینگ لایت برای خود تهیه کنید، چرا که علاوه بر اینکه می‌توانید بیشترین جزئیات را با بهترین نورپردازی به دست آورید، ههمان جلوه‌ی دایره‌ای شکلی که درون چشم‌های شما بازتاب می‌شوند نمای بسیار زیبا و جذابی خواهند داشت.

شما عزیزان میتوانید هر نوع رینگ لایتی که نیاز داشتید از فروشگاه اینترنتی و حضوری زوم لوک تهیه کنید و برای سهولت در خریدتان از مشاوران زوم لوک کمک بگیرید.
 

بهترین رینگ لایت برای فیلمبرداری و عکاسی در سال ۲۰۲۱

رینگ لایت حرفه ای Ring Light FE 580 III یک رینگ لایت سبک وزن و قابل حمل است که برای فیلمبرداری و عکاسی عالی است. به راحتی می توانید شدت نور را از طریق دیمر قابل تنظیم آن تغییر دهید تا بتوانید بدون تغییر مکان منبع نور ، به مقدار مناسب نور دست پیدا کنید.
 
ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۵۶۰۰  و ۳۳۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
دارای ۴ جای نصب آینه ، هولدر موبایل و بال هد دوربین
بسیار سبک و قابل حمل
 
رینگ لایت حرفه ای Ring Light SY-3161 II LCD نور نرم و بدون سایه تولید می کند که به نوبه خود نور چشم را در چشم سوژه شما ایجاد می کند. با استفاده از این چراغ حلقه ای حرفه ای ، بدون استفاده از فیلتر پلاستیکی یا پارچه پخش کننده می توانید به نتایج با کیفیت استودیو برسید. برای تنظیم روشنایی بدون حرکت منبع نور می توانید از دکمه های کنترل رینگ نیز استفاده کنید. LCD Ring Light SY-3161 II  قابل نصب بر روی پایه چراغ رومیزی تاشو موجود بوده و با سایر پایه های سبک سازگار است.

نور می تواند هر سوژه ای را زیبا و باکیفیت جلوه دهد و نور های جلوی چشم را در چشم آنها تولید کند.

ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۵۶۰۰  و ۳۳۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
دارای پورت USB  برای شارژ تلفن همراه
بسیار سبک و قابل حمل
 نور نرم و بدون سایه تولید می کند که به نوبه خود نور چشم را در چشم سوژه شما ایجاد می کند. با استفاده از این چراغ حلقه ای حرفه ای ، بدون استفاده از فیلتر پلاستیکی یا پارچه پخش کننده می توانید به نتایج با کیفیت استودیو برسید. برای تنظیم روشنایی بدون حرکت منبع نور می توانید از دکمه های کنترل رینگ نیز استفاده کنید. LCD Ring Light SY-3161 II  قابل نصب بر روی پایه چراغ رومیزی تاشو موجود بوده و با سایر پایه های سبک سازگار است.

نور می تواند هر سوژه ای را زیبا و باکیفیت جلوه دهد و نور های جلوی چشم را در چشم آنها تولید کند.

ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۵۶۰۰  و ۳۳۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
دارای پورت USB  برای شارژ تلفن همراه
بسیار سبک و قابل حمل
 
رینگ لایت حرفه ای Ring Light LF 580 ll LCD یک رینگ لایت همه کاره است که برای فیلمبرداری ایده آل است. می توانید از آن به عنوان نور پرکننده محوری در محور و یا نورگیر مناسب در چشم سوژه خود استفاده کنید. برای عکسهای پر زرق و برق بسیار مناسب است زیرا نقایص پوست را صاف می کند و ظاهر رنگ کلی پوست شما را افزایش می دهد.

از آنجا که جلو پراکنده است ، گرفتن عکس از نزدیک با رینگ لایت بسیار راحت تر است. همچنین به لطف نمایشگر LCD بزرگ و کنترل از راه دور می توانید تنظیمات را به راحتی انجام دهید.

ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۳۲۰۰ تا ۵۵۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
تمامی رینگ لایت های نام برده شده در بالا را میتوانید از زوم لوک سفارش دهید و در سریع ترین زمان ممکن محصول خود را تحویل بگیرید.
 

چگونه از رینگ لایت برای استودیو استفاده می کنید؟

 
رینگ لایت ها بر روی یک پایه قرار می گیرد و معمولاً مستقیماً در مقابل سوژه قرار می گیرد. سپس دوربین یا در فضای خالی درون حلقه قرار می گیرد ، یا کمی دورتر از حلقه قرار دارد. در این آرایش ، به نظر می رسد نور از تمام جهات اطراف لنز دوربین می آید. این یک نور نرم و بدون سایه دلپذیر را تولید می کند.

غالباً از یک رینگ لایت برای عکسبرداری نزدیک یا متوسط ​​از سوژه استفاده می شود.
اگر از یک رینگ لایت تکی استفاده شود و سوژه نزدیک به فون عکاسی یا دیواره باشد ، ممکن است سایه سوژه بر روی دیوار یا فون عکاسی بیافتند.برای جلوگیری از این مشکل ی جفت نور LED با چراغ مطالعه را پشت سوژه قرار دهید تا سایه سوژه از پرده عکاسی را حذف کنید .

این امر باعث ایجاد جلوه ای زیبا موهای شما می شود که این امرمی تواند کیفیت ویدیو را بهبود ببخشد.

نکات مهم در خرید رینگ لایت

تجربه ثابت کرده زمانی می‌توان خرید موفقی داشت که قبل از خرید، ابتدا تمام نیازها و خواسته‌‎هایمان را از داشتن چیزی که می‌خواهیم اقدام به خریدش کنیم تعیین کرده و طبق انتظارهایمان اقدام به خرید نماییم. پس قدم اول آن است که ببینیم رینگ لایتی که می‌خواهیم تهیه کنیم جهت عکس یا فیلم برداری معمولیست یا قصد تولید محتوای حرفه‌ای داریم. به این ترتیب اگر هدفمان کار کردن حرفه‌ای نیست پس نیازی به پرداخت هزینه­ گزاف نخواهد بود. قابلیت‌ها و مواردی که می‌بایست در هنگام خرید به آنها توجه کرد، عبارتند از:

1.  سایز و وزن

اگر برای تولید محتوا در خارج از منزل اقدام به خرید می‌کنید، بهتر است از مدل‌های سبک و کم حجم استفاده کنید تا جابجایی آن راحت‌تر باشد. سایز را معمولا با اندازه‌گیری قطر بیرونی آن می‌سنجند و سایزهای رایج آن 12، 14 و 18 اینچ هستند و اگر با بحث هزینه آن مشکلی ندارید و می‌خواهید تصاویر و فیلم برداری با کیفیت‌تری داشته باشید، اندازه 18 اینچی آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چه سایز رینگ لایت باید انتخاب کنید ؟

رینگ لایت ها سایزهای متنوع ای دارند ، از 10 ،15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 45 تا 56 سانتی متر ، شما میتوانید بسته به سوژه ، مکان و زمان مورد نیاز خود آنها را تهییه کنید .

·         نور استفاده شده

نورهای بکار رفته در رینگ لایت‌‌ها هم می‌توانند LED باشند و هم فلورسنت، اما توجه داشته باشید که با وجود اینکه چراغ‌های فلورسنت قابلیت جایگزین کردن دارند اما حاوی مواد شیمیایی خطرناک بوده و طول عمر کمتری دارند. بنابراین معمولا نورهای LED گزینه بهتری هستند.

·         منبع تغذیه

اگر رینگ لایت را بیشتر برای مصارف بیرون از منزل تهیه می‌کنید، در زمان خرید حتما رینگ لایتی را بخرید که 12 اینچ یا کوچکتر هستند تا با پورت USB شارژ شود و شما بتوانید با استفاده از یک پاوربانک آن را روشن کنید؛ چراکه سایزهای بزرگ به دلیل مصرف انرژی بیشتر با آداپتور AC/DCروشن می‌شوند.

·         پایه انعطاف پذیر

چنانچه پایه‌ای که برای رینگ لایت خود تهیه می‌کنید قابلیت چرخاندن و زاویه‌دهی داشته باشد، این امکان را به شما می‌دهد تا نورپردازی بهتری به سوژه­ خود دهید. مدل‌های امروزی اغلب قابلیت انعطاف ­پذیری را دارند اما زاویه چرخش آن‌ها متفاوت است که در هنگام خرید این مورد را نیز مورد توجه قرار دهید؛ زیرا برخی از مدل‌ها تنها 180 درجه می‌چرخند، در حالیکه مدل‌هایی با قابلیت چرخش 360 درجه نیز در بازار موجود است.

·         لوازم جانبی رینگ لایت

در زمان خرید باید به تجهیزاتی که به همراه آن می‌خرید توجه نمایید. برخی مدل‌های لوازم جانبی رینگ لایت به همراهشان فروخته می‌شود که در این صورت کمی مقرون به صرفه‌تر است اما شما می‌توانید تجهیزاتی همچون پایه نگه دارنده، کیف محافظ جهت حمل آن، کنترل بلوتوث جهت کنترل از راه دور و برای مدل‌های جدیدتر، کنترل WIFI دار برای کنترل میزان گرما و شدت نور را به توجه به نیاز و کاربردهایی که دارید، جداگانه نیز تهیه کنید.

·         دمای رنگ رینگ لایت

معمولا رینگ لایت‌ها سه نوع تنظیم دمای رنگ دارند: سرد، گرم و خنثی؛ که بنا بر محیطی که در آن مشغول به ضبط تصویر هستید، دمای آن را می‌توان تغییر داد و معیار سنجش آن واحد کلوین است.  پس هر قدر که فاصله بین سطوح رنگ گرم تا رنگ سرد آن بیشتر باشد، آن مدل حرفه‌­ای­‌تر است؛ چرا که می‌تواند بنا بر اقتضای پوست سوژه و محیط، بهترین تصویر را ارائه نماید.

کاربردهای رینگ لایت

در حقیقت رینگ لایت‌ها، در ابتدا برای اهداف پزشکی توسعه یافتند. با این حال، با توجه به قابلیت‌های بالقوه و گسترده‌، این ابزار برای کاربردهای متعدد تجاری تغییر یافت. در ادامه برخی از کاربردهای دیگر آن آورده شده است:

1- تأکید بر جزئیات

رینگ لایت‌ها به سبب طراحی و ساختارشان، ابزارهایی عالی برای تأکید بر جزئیات در عکس‌ها و فیلم‌ها هستند. به علت طراحی حلقوی، امکان استفاده از دوربین در میان حلقه فراهم است که کاربر را قادر می‌سازد بر روی جزئیات خاص در تصویر فوکوس کند.

2- تصویر برداری ماکرو

استفاده از رینگ لایت حین تصویربرداری باعث توزیع یکنواخت یک نور کاملا در تمامی جوانب مدل یا سوژه‌ می‌شود. برای عکاسی ماکرو، نسبت به لایت باکس روشنایی رو به جلو بیشتری دارد و نور را در اطراف یک شی کوچک به اندازه کافی توزیع می‌کند تا سایه‌ها را پنهان کرده و جزئیات بیشتری را ارائه دهد. این منبع نور به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون صرف هزینه زیاد، عکس و فیلم با کیفیت بالا بگیرند.

3- ایجاد جلوه‌های رنگی

با تعویض لامپ‌های عادی و سفید به لامپ‌های با رنگ‌های متنوع یا استفاده از فیلتر رنگی در نقاط مختلف آن، می‌توان به راحتی از رینگ لایت برای ایجاد جلوه‌های رنگی (کالر افکت) استفاده کرد.

4- تولید فیلم

هنگام استفاده از رینگ لایت به عنوان تنها منبع نوری در تصویر برداری یا فیلم تبلیغاتی، هاله نور جذابی پیرامون سوژه عکس یا فیلم ایجاد شده و سوژه را به صورت درخشانی مشخص می‌شود. این ویژگی ظاهری نمایشی و حرفه ای را در فیلم برداری فراهم می‌کند برای داشتن یک ویدئو حرفه‌ای تر، میتوان از سافت باکس‌ها یا نورهای جانبی برای تکمیل نور استفاده کرد.

تولید جلوه جذاب نور در چشم

اگر با رینگ لایت عکس گرفته باشید متوجه هاله خاصی در چشم خودتون میشید که نور دایره ای رینگ منعکس شده ، و احتمالاً شما عاشق رینگ لایت میشوید.

اگر رینگ لایت شما بزرگ است ، یا می توانید نور آن را به سوژه خود نزدیک کنید ، ضبط فیلم با رینگ لایت جلوی درخشان به شما ارائه میدهد.
 
شما عزیزان میتوانید برای گرفتنن مشاوره با فروشگاه زوم لوک تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

همچنین میتوانید از طریق سایت زوم لوکzoomlook.ir  یا از طریق پیج اینستاگرام فروشگاه آموزش های مختلف در رابطه با عکاسی و نورپردازی را بصورت کاملا رایگان مشاهده کنید.
 
 
خلاصه مطلب
 
 برای اکثر افراد ، رینگ لایت LED گزینه بهتری نسبت به فلات نور هستند. LED ها ماندگاری بیشتری دارند و با استفاده از آنها کم نور نمی شوند. همچنین هنگام جابجایی یا حمل و نقل مقاومت آنها از فلات نور بیشتر است. به شرط اینکه یکی با ارزش CRI بالا دریافت کنید ، باید باعث زیبایی شما یا موضوع شما شود و خدمات بی دردسری را به شما ارائه دهد. اگر توانایی خرید مدل های بزرگ را دارید ، یک رینگ لایت ۴۵ اینچی دریافت کنید. خواهید دید که رینگ لایت بزرگتر نه تنها نتایج بهتری به شما می دهند بلکه به شما امکان می دهد زیادی را در اختیار شما میگذارد.
 
 
موفق باشید،امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشه.
 
اگر تولید محتوای ویدیویی مد نظر شماست ، باید بدونید چجوری با رینگ لایت نورپردازی کنید تا عالی به نظر برسید! ما قصد داریم نگاهی به تنظیمات و روش های نورپردازی با رینگ لایت داشته باشیم تا مطمئن شویم که فیلم ها همیشه بی نقص هستند – درست مثل شما!

اگر می خواهید بینندگان تحت تأثیر ویدیوهای نرم و صاف شما قرار بگیرند ، نورپردازی خوب برای ساخت ویدئو بی عیب و نقص و حرفه ای یکی از ضروریات است ، زوم لوک همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات خوب و مشاوره حرفه ای در انتخاب محصول مورد نیاز شما را یاری نماید. در ادامه همراه من باشید .

رینگ لایت دقیقاً چیه؟

چراغ های حلقه ای که به آن رینگ لایت می گویند ، نوری دایره ای شکل با دیافراگم بزرگ است که برای قرار گرفتن در مقابل سوژه طراحی شده است. آنها یک منبع نوری مداوم هستند که سایه ها را از بین می برند .

به کمک رینگ لایت می توانید فیلم های با کیفیت بالا ایجاد کنید. همچنین می توانید از قابلیت جابجایی و قابلیت انعطاف پذیری خوبی که یک رینگ برای ویدیو خوب فراهم می کند ، بهره ببرید.

اغلب اوقات برنامه‌های عکاسی و فیلم برداری از کاربردهای اصلی رینگ لایت‌ها هستند. می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو و سایر سبک‌هایی که برای عکاسی از تنها یک سوژه در فاصله‌ی نزدیک هستند، مانند عکاسی از غذا هم استفاده کنید. همچنین به عنوان ابزاری مناسب برای نورپردازی برای فیلم برداری در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عکاسان و فیلم برداران کاملاً عاشق رینگ لایت‌ها هستند. آنها نورهای پراکنده‌ی بیشتری را در اطراف سوژه ارائه می‌دهند، در حالی که سایه‌های تند را کاهش می‌دهند، به همین دلیل یک ابزار نورپردازی محبوب برای تصویر برداری از نمای نزدیک به حساب می‌آید. این ابزار می‌تواند سوژه‌ی شما را برجسته‌تر از حالت عادی نشان داده و خطوط را به گونه‌ای که چهره غیر طبیعی نشود به تصویر بکشد، به همین دلیل ابزاری بسیار مناسب برای عکاسی پرتره و سلفی گرفتن است.

رینگ لایت‌های LED از لامپ‌های سفید با ته رنگ گرم تشکیل شده‌اند که از نور روز در محیط داخلی تقلید می‌کنند و رنگ پوست طبیعی سوژه را به شما تحویل می‌دهند. آنها در اندازه‌های مختلف، گاهی اوقات با چراغ‌های کم نور، و سازگار با هر نوع دوربینی تولید می‌شوند.

یکی از مواردی که در عکاسی پرتره می‌تواند سوژه را به شدت جذاب‌تر نشان دهد، چشم‌های اوست. نور حلقه‌ای رینگ لایت می‌تواند جلوه‌ای بسیار جذاب و زیبا را درون چشم ایجاد کند که این خود یکی از مهمترین مزایای استفاده از رینگ لایت است، چرا که بلافاصله بیننده را وادار می‌کند به چشم‌های سوژه نگاه کند.

اگر تنها نور موجود همان رینگ لایت باشد، قطعا متوجه هاله‌هایی در اطراف سوژه‌ی خود خواهید شد که بسیار جذاب هستند.

برای عکاسی ماکرو، رینگ لایت‌ها می‌توانند یک نور یکدست و مستقیم را به سوژه‌ی شما بتابانند. همچنین به دلیل گسترده بودن نوری که تولید می‌کنند، هیچ سایه‌ای در اطراف سوژه‌ی خود نخواهید داشت و با خیال راحت می‌توانید تمامی جزئیات را ثبت کنید.

همچنین می‌توانید از آن به عنوان نور پر کننده‌ی خود در یک محیط استودیویی استفاده کنید که در آن ممکن است منابع نور دیگری هم داشته باشید. این تضمین می‌کند که شما به اندازه‌ی کافی نور ملایم و نرم دارید تا سوژه‌ی خود را به صورت سه بعدی بیشتر روشن کنید.

در حالی که رینگ لایت‌ها برای عکاسی عالی هستند، اما نور مناسبی را برای فیلم برداری هم ایجاد می‌کنند. اگر تا به حال فکر کرده‌اید که چرا یک سوژه‌ی خاص در زیر نور ثابت به طور محسوسی بهتر به نظر می‌رسد، احتمالاً از رینگ لایت استفاده می‌کنند. مسلماً آنها بهترین منابع نور برای یوتوبرها، ویدئوبلاگرها و به طور کلی تولید کنندگان محتوای ویدئویی به حساب می‌آیند.

تقریباً هر بیوتی بلاگر یا آرایشگر جدی که در یوتوب فعالیت دارد، برای آموزش‌های خود از رینگ لایت استفاده می‌کند؛ چرا که می‌تواند به خوبی رنگ واقعی پوست را نشان دهد، همچنین تمامی جزئیات را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد و سایه‌ها را از بین می‌برد، با برجسته شدن اتفاقات مختلف نیز همه چیز واضح‌تر به نظر می‌رسد. معمولا همراه با رینگ لایت‌ها هم از گوشی‌های هوشمند و هم از دوربین‌های حرفه‌ای به منظور تصویر برداری استفاده می‌شود.

از آنجا که بسیاری از رینگ لایت‌‎ها می‌توانند درجه‌ی نور عادی رنگ روز، یعنی 54000 کلوین را تولید کنند، این منبع نور برای استفاده در صنعت آرایش به ویژه در یک روز پوشیده از ابر و یا در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی مناسب است. همچنین اگر یک بیوتی بلاگر هستید لازم است یک رینگ لایت برای خود تهیه کنید، چرا که علاوه بر اینکه می‌توانید بیشترین جزئیات را با بهترین نورپردازی به دست آورید، ههمان جلوه‌ی دایره‌ای شکلی که درون چشم‌های شما بازتاب می‌شوند نمای بسیار زیبا و جذابی خواهند داشت.

شما عزیزان میتوانید هر نوع رینگ لایتی که نیاز داشتید از فروشگاه اینترنتی و حضوری زوم لوک تهیه کنید و برای سهولت در خریدتان از مشاوران زوم لوک کمک بگیرید.
 

بهترین رینگ لایت برای فیلمبرداری و عکاسی در سال ۲۰۲۱

رینگ لایت حرفه ای Ring Light FE 580 III یک رینگ لایت سبک وزن و قابل حمل است که برای فیلمبرداری و عکاسی عالی است. به راحتی می توانید شدت نور را از طریق دیمر قابل تنظیم آن تغییر دهید تا بتوانید بدون تغییر مکان منبع نور ، به مقدار مناسب نور دست پیدا کنید.
 
ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۵۶۰۰  و ۳۳۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
دارای ۴ جای نصب آینه ، هولدر موبایل و بال هد دوربین
بسیار سبک و قابل حمل
 
رینگ لایت حرفه ای Ring Light SY-3161 II LCD نور نرم و بدون سایه تولید می کند که به نوبه خود نور چشم را در چشم سوژه شما ایجاد می کند. با استفاده از این چراغ حلقه ای حرفه ای ، بدون استفاده از فیلتر پلاستیکی یا پارچه پخش کننده می توانید به نتایج با کیفیت استودیو برسید. برای تنظیم روشنایی بدون حرکت منبع نور می توانید از دکمه های کنترل رینگ نیز استفاده کنید. LCD Ring Light SY-3161 II  قابل نصب بر روی پایه چراغ رومیزی تاشو موجود بوده و با سایر پایه های سبک سازگار است.

نور می تواند هر سوژه ای را زیبا و باکیفیت جلوه دهد و نور های جلوی چشم را در چشم آنها تولید کند.

ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۵۶۰۰  و ۳۳۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
دارای پورت USB  برای شارژ تلفن همراه
بسیار سبک و قابل حمل
 نور نرم و بدون سایه تولید می کند که به نوبه خود نور چشم را در چشم سوژه شما ایجاد می کند. با استفاده از این چراغ حلقه ای حرفه ای ، بدون استفاده از فیلتر پلاستیکی یا پارچه پخش کننده می توانید به نتایج با کیفیت استودیو برسید. برای تنظیم روشنایی بدون حرکت منبع نور می توانید از دکمه های کنترل رینگ نیز استفاده کنید. LCD Ring Light SY-3161 II  قابل نصب بر روی پایه چراغ رومیزی تاشو موجود بوده و با سایر پایه های سبک سازگار است.

نور می تواند هر سوژه ای را زیبا و باکیفیت جلوه دهد و نور های جلوی چشم را در چشم آنها تولید کند.

ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۵۶۰۰  و ۳۳۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
دارای پورت USB  برای شارژ تلفن همراه
بسیار سبک و قابل حمل
 
رینگ لایت حرفه ای Ring Light LF 580 ll LCD یک رینگ لایت همه کاره است که برای فیلمبرداری ایده آل است. می توانید از آن به عنوان نور پرکننده محوری در محور و یا نورگیر مناسب در چشم سوژه خود استفاده کنید. برای عکسهای پر زرق و برق بسیار مناسب است زیرا نقایص پوست را صاف می کند و ظاهر رنگ کلی پوست شما را افزایش می دهد.

از آنجا که جلو پراکنده است ، گرفتن عکس از نزدیک با رینگ لایت بسیار راحت تر است. همچنین به لطف نمایشگر LCD بزرگ و کنترل از راه دور می توانید تنظیمات را به راحتی انجام دهید.

ویژگی های کلیدی :
نور نرم و مداوم
دمای رنگ ۳۲۰۰ تا ۵۵۰۰ کلوین
دارای صفحه نمایش در پشت رینگ لایت و ریموت کنترل
تمامی رینگ لایت های نام برده شده در بالا را میتوانید از زوم لوک سفارش دهید و در سریع ترین زمان ممکن محصول خود را تحویل بگیرید.

چگونه از رینگ لایت برای استودیو استفاده می کنید؟

 
رینگ لایت ها بر روی یک پایه قرار می گیرد و معمولاً مستقیماً در مقابل سوژه قرار می گیرد. سپس دوربین یا در فضای خالی درون حلقه قرار می گیرد ، یا کمی دورتر از حلقه قرار دارد. در این آرایش ، به نظر می رسد نور از تمام جهات اطراف لنز دوربین می آید. این یک نور نرم و بدون سایه دلپذیر را تولید می کند.

غالباً از یک رینگ لایت برای عکسبرداری نزدیک یا متوسط ​​از سوژه استفاده می شود.
اگر از یک رینگ لایت تکی استفاده شود و سوژه نزدیک به فون عکاسی یا دیواره باشد ، ممکن است سایه سوژه بر روی دیوار یا فون عکاسی بیافتند.برای جلوگیری از این مشکل ی جفت نور LED با چراغ مطالعه را پشت سوژه قرار دهید تا سایه سوژه از پرده عکاسی را حذف کنید .

این امر باعث ایجاد جلوه ای زیبا موهای شما می شود که این امرمی تواند کیفیت ویدیو را بهبود ببخشد.

نکات مهم در خرید رینگ لایت

تجربه ثابت کرده زمانی می‌توان خرید موفقی داشت که قبل از خرید، ابتدا تمام نیازها و خواسته‌‎هایمان را از داشتن چیزی که می‌خواهیم اقدام به خریدش کنیم تعیین کرده و طبق انتظارهایمان اقدام به خرید نماییم. پس قدم اول آن است که ببینیم رینگ لایتی که می‌خواهیم تهیه کنیم جهت عکس یا فیلم برداری معمولیست یا قصد تولید محتوای حرفه‌ای داریم. به این ترتیب اگر هدفمان کار کردن حرفه‌ای نیست پس نیازی به پرداخت هزینه­ گزاف نخواهد بود. قابلیت‌ها و مواردی که می‌بایست در هنگام خرید به آنها توجه کرد، عبارتند از:

1.  سایز و وزن

اگر برای تولید محتوا در خارج از منزل اقدام به خرید می‌کنید، بهتر است از مدل‌های سبک و کم حجم استفاده کنید تا جابجایی آن راحت‌تر باشد. سایز را معمولا با اندازه‌گیری قطر بیرونی آن می‌سنجند و سایزهای رایج آن 12، 14 و 18 اینچ هستند و اگر با بحث هزینه آن مشکلی ندارید و می‌خواهید تصاویر و فیلم برداری با کیفیت‌تری داشته باشید، اندازه 18 اینچی آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چه سایز رینگ لایت باید انتخاب کنید ؟

رینگ لایت ها سایزهای متنوع ای دارند ، از 10 ،15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 45 تا 56 سانتی متر ، شما میتوانید بسته به سوژه ، مکان و زمان مورد نیاز خود آنها را تهییه کنید .

·         نور استفاده شده

نورهای بکار رفته در رینگ لایت‌‌ها هم می‌توانند LED باشند و هم فلورسنت، اما توجه داشته باشید که با وجود اینکه چراغ‌های فلورسنت قابلیت جایگزین کردن دارند اما حاوی مواد شیمیایی خطرناک بوده و طول عمر کمتری دارند. بنابراین معمولا نورهای LED گزینه بهتری هستند.

·         منبع تغذیه

اگر رینگ لایت را بیشتر برای مصارف بیرون از منزل تهیه می‌کنید، در زمان خرید حتما رینگ لایتی را بخرید که 12 اینچ یا کوچکتر هستند تا با پورت USB شارژ شود و شما بتوانید با استفاده از یک پاوربانک آن را روشن کنید؛ چراکه سایزهای بزرگ به دلیل مصرف انرژی بیشتر با آداپتور AC/DCروشن می‌شوند.

·         پایه انعطاف پذیر

چنانچه پایه‌ای که برای رینگ لایت خود تهیه می‌کنید قابلیت چرخاندن و زاویه‌دهی داشته باشد، این امکان را به شما می‌دهد تا نورپردازی بهتری به سوژه­ خود دهید. مدل‌های امروزی اغلب قابلیت انعطاف ­پذیری را دارند اما زاویه چرخش آن‌ها متفاوت است که در هنگام خرید این مورد را نیز مورد توجه قرار دهید؛ زیرا برخی از مدل‌ها تنها 180 درجه می‌چرخند، در حالیکه مدل‌هایی با قابلیت چرخش 360 درجه نیز در بازار موجود است.

·         لوازم جانبی رینگ لایت

در زمان خرید باید به تجهیزاتی که به همراه آن می‌خرید توجه نمایید. برخی مدل‌های لوازم جانبی رینگ لایت به همراهشان فروخته می‌شود که در این صورت کمی مقرون به صرفه‌تر است اما شما می‌توانید تجهیزاتی همچون پایه نگه دارنده، کیف محافظ جهت حمل آن، کنترل بلوتوث جهت کنترل از راه دور و برای مدل‌های جدیدتر، کنترل WIFI دار برای کنترل میزان گرما و شدت نور را به توجه به نیاز و کاربردهایی که دارید، جداگانه نیز تهیه کنید.

·         دمای رنگ رینگ لایت

معمولا رینگ لایت‌ها سه نوع تنظیم دمای رنگ دارند: سرد، گرم و خنثی؛ که بنا بر محیطی که در آن مشغول به ضبط تصویر هستید، دمای آن را می‌توان تغییر داد و معیار سنجش آن واحد کلوین است.  پس هر قدر که فاصله بین سطوح رنگ گرم تا رنگ سرد آن بیشتر باشد، آن مدل حرفه‌­ای­‌تر است؛ چرا که می‌تواند بنا بر اقتضای پوست سوژه و محیط، بهترین تصویر را ارائه نماید.

کاربردهای رینگ لایت

در حقیقت رینگ لایت‌ها، در ابتدا برای اهداف پزشکی توسعه یافتند. با این حال، با توجه به قابلیت‌های بالقوه و گسترده‌، این ابزار برای کاربردهای متعدد تجاری تغییر یافت. در ادامه برخی از کاربردهای دیگر آن آورده شده است:

1- تأکید بر جزئیات

رینگ لایت‌ها به سبب طراحی و ساختارشان، ابزارهایی عالی برای تأکید بر جزئیات در عکس‌ها و فیلم‌ها هستند. به علت طراحی حلقوی، امکان استفاده از دوربین در میان حلقه فراهم است که کاربر را قادر می‌سازد بر روی جزئیات خاص در تصویر فوکوس کند.

2- تصویر برداری ماکرو

استفاده از رینگ لایت حین تصویربرداری باعث توزیع یکنواخت یک نور کاملا در تمامی جوانب مدل یا سوژه‌ می‌شود. برای عکاسی ماکرو، نسبت به لایت باکس روشنایی رو به جلو بیشتری دارد و نور را در اطراف یک شی کوچک به اندازه کافی توزیع می‌کند تا سایه‌ها را پنهان کرده و جزئیات بیشتری را ارائه دهد. این منبع نور به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون صرف هزینه زیاد، عکس و فیلم با کیفیت بالا بگیرند.

3- ایجاد جلوه‌های رنگی

با تعویض لامپ‌های عادی و سفید به لامپ‌های با رنگ‌های متنوع یا استفاده از فیلتر رنگی در نقاط مختلف آن، می‌توان به راحتی از رینگ لایت برای ایجاد جلوه‌های رنگی (کالر افکت) استفاده کرد.

4- تولید فیلم

هنگام استفاده از رینگ لایت به عنوان تنها منبع نوری در تصویر برداری یا فیلم تبلیغاتی، هاله نور جذابی پیرامون سوژه عکس یا فیلم ایجاد شده و سوژه را به صورت درخشانی مشخص می‌شود. این ویژگی ظاهری نمایشی و حرفه ای را در فیلم برداری فراهم می‌کند برای داشتن یک ویدئو حرفه‌ای تر، میتوان از سافت باکس‌ها یا نورهای جانبی برای تکمیل نور استفاده کرد.
 
 

تولید جلوه جذاب نور در چشم

اگر با رینگ لایت عکس گرفته باشید متوجه هاله خاصی در چشم خودتون میشید که نور دایره ای رینگ منعکس شده ، و احتمالاً شما عاشق رینگ لایت میشوید.

اگر رینگ لایت شما بزرگ است ، یا می توانید نور آن را به سوژه خود نزدیک کنید ، ضبط فیلم با رینگ لایت جلوی درخشان به شما ارائه میدهد.
 
شما عزیزان میتوانید برای گرفتنن مشاوره با فروشگاه زوم لوک تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

همچنین میتوانید از طریق سایت زوم لوکzoomlook.ir  یا از طریق پیج اینستاگرام فروشگاه آموزش های مختلف در رابطه با عکاسی و نورپردازی را بصورت کاملا رایگان مشاهده کنید.
 
 
خلاصه مطلب
 
 برای اکثر افراد ، رینگ لایت LED گزینه بهتری نسبت به فلات نور هستند. LED ها ماندگاری بیشتری دارند و با استفاده از آنها کم نور نمی شوند. همچنین هنگام جابجایی یا حمل و نقل مقاومت آنها از فلات نور بیشتر است. به شرط اینکه یکی با ارزش CRI بالا دریافت کنید ، باید باعث زیبایی شما یا موضوع شما شود و خدمات بی دردسری را به شما ارائه دهد. اگر توانایی خرید مدل های بزرگ را دارید ، یک رینگ لایت ۴۵ اینچی دریافت کنید. خواهید دید که رینگ لایت بزرگتر نه تنها نتایج بهتری به شما می دهند بلکه به شما امکان می دهد زیادی را در اختیار شما میگذارد.
 
 
موفق باشید،امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشه.


کد مطلب: 807899

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/807899/رینگ-لایت-مناسب-تولید-محتوا-ویدیویی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com