سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۷
خارج از ایستگاه فضایی؛

نخستین زن اروپایی در فضا پیاده روی کرد +عکس

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 807863
برای نخستین بار یک فضانورد زن اروپایی خارج ایستگاه فضایی بین المللی پیاده روی فضایی انجام داد.
نخستین زن اروپایی در فضا پیاده روی کرد +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپیس، سامانتا کریستوفورتی، نخستین زن اروپایی است که در ۲۱ جولای خارج از ایستگاه فضایی بین المللی پیاده روی کرد. او همراه اولگ آرتمیف فضانورد روس یک پیاده روی ۷ ساعته خارج از آزمایشگاه فضایی انجام داد.

همچنین نخستین باری بود که طی ۲۵ سال اخیر که یک فضانورد اروپایی با همتای روس خود پیاده روی فضایی انجام می‌دهد.

دو فضانورد دقیقاً ۷ ساعت و ۵ دقیقه پیاده روی کردند تا یک بازوی رباتیک جدید برای بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده کنند. همچنین آنها چندماهواره کوچک را نیز در فضا آزاد کردند.









مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
یه سوال برام پیش اومد ما از رو زمین اینهمه ستاره و سیاره تو آسمون میبینیم الان تو این عکسا پشت سر اینها یه فضای سیاه و تاریکه نباید محض رضای خدا هم که شده یه کور سوی نوری از یه ستاره ای سیاره ای دیده بشه من نمیدونم شاید توضیح علمی داره کسی میدونه؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا علت این که ما ستاره ها را به این زیبایی و در حال چشمک زدن می بینیم به خاطر وجود جو در اطراف زمین است. در فضا که جوی وجود ندارد ستارگان دیده نمی شوند.
Iran, Islamic Republic of
اولا که این عکس ها توسط دوربین ثبت شده نه چشم ما ثانیا پس چطور جیمز وب توانسته عکس ثبت کنه با این استدلال شما
Iran, Islamic Republic of
این چه حرفیه شما تو یه محفظه تاریک قرار بگیر و یه لامپ روشن کن میبینیش این دیدن ربطی به جو زمین نداره این دیدن به خاطر نور هست و ساختار چشم و دوربین که بر اساس همین ساختار چشم ساخته شده چشم ما هر آنچه که نور بده رو میبینه حالا چه خودش منبع نور باشه یا بازتاب دهنده نور منبع
رضا
United Arab Emirates
تصور بنده این هست که نور این عکس ها از نور خورشید داره تامین میشه و بنابراین همونطور که در نور روز از روی زمین هم تقریبا هیچ ستاره ای پیدا نیست، در این عکس ها هم بجز بازتاب نور خورشید از اشیای موجود در عکس نور ستاره ای دیگر قابل دیدن نیست.
ضمنا این توضیح رو هم بدم که آسمان از روی زمین و به علت شکست نور خورشید در عبور از جو زمین هست که آبی دیده میشه وگرنه در خارج از جو زمین همین زمینه سیاه در طول روز چیزی است که از آسمان میشه انتظار داشت.
Iran, Islamic Republic of
خودشان میگویند در خارج از جو زمین و در فضای اطراف زمین اجرام سرگردان زیادی از جمله زباله های فضایی گرفته تا اجرام ریز و درشت سرگردان دیگری هست یعنی آنها بازتابی ندارند که در عکس بیفته
Iran, Islamic Republic of
خب شبها تاریکه دیگه