جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طالبان: تنش مختصر مرزی به پایان رسید

يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 807808
مقامات طالبان اعلام کردند که تنش مختصر مرزی در مرز مشترک با ایران به پایان رسیده است.
طالبان: تنش مختصر مرزی به پایان رسید
به گزارش جهان نيوز، مقامات طالبان توضیحاتی را در خصوص درگیری میان مرزبانان ایران و افغانستان ارائه کرد.

یک مقام امنیتی نیمروز در این باره گفت: ظهر امروز نیروهای طالبان در منطقه نزدیک به مرز ایران در هنگام گشت‌زنی با نیروهای مرزبانی طرف مقابل درگیر شده و طرفین به تبادل آتش پرداختند. 

وی افزود: در این درگیری یک عضو طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده و خساراتی نیز به مناطق مسکونی وارد شده است.

این منبع امنیتی درباره دلیل بروز این تنش نیز گفت: نیروهای مرزبانی ایران اعلام کردند که منطقه گشتزنی نیروهای طالبان جز خاک ایران بوده و نیروهای طالبان حق ورود به این منطقه را ندارند. 

از طرف دیگر اداره اطلاعات و فرهنگ نیمروز نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در هنگام گشتزنی نیروهای طالبان، مرزبانان ایرانی به سمت آنها شلیک کرده و درگیری آغاز شده است. 

به گفته این اداره در این درگیری یک نفر کشته و یک تن دیگر زخمی شده است. 

اداره فرهنگ نیمروز گفته است که این حادثه با مقامات طالبان در میان گذاشته شده و امید است تا با اتخاذ تدابیر مناسب شاهد وقوع حوادث مشابه نباشیم. 

این اظهارات در شرایطی است که میثم برازنده فرماندار هیرمند با تأیید وقوع درگیری مرزی بین نیروهای ایران و طالبان، گفت: این درگیری تلفاتی نداشت.

فرماندار هیرمند در مورد علت این درگیری افزود: تجاوز مرزی از سوی طالبان امروز رخ داد که نیروهای ما پاسخ لازم را دادند متقابلا آنها هم پاسخ دادند اما تلفات جانی به دنبال نداشت.
وی بیان کرد: این درگیری مختصر بود و به اتمام رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *