کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رجزخوانی حاجی بخشی در جبهه؛

اینجوری «یا حسین» می‌گوییم و می‌رویم کربلا+فیلم

9 مرداد 1401 ساعت 16:43

میدان رزم است و رزمندگان بار دیگر کنار هم جمع شده‌اند که حاج بخشی خودش را می‌رساند. در حالی که پرچم سبزی بر دوش دارد، شروع می‌کند: «حسین حسین می گوییم می رویم کربلا» و جمعیت شور می‌گیرد و «یا حسین» گفتنشان بلند می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، مرحوم ذبیح‌‌الله بخشی‌‌زاده، معروف به حاجی بخشی از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است. حضور او در میادین رزم و جهاد برای رزمندگان تداعی‌کننده حبیب بن مظاهر لشکر امام حسین (ع) در کربلا بود.

شهید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم شهید در برنامه روایت فتح این گونه حاجی‌بخشی را توصیف کرده است: در آن سوی فاو، در مقر فرماندهی بعثی‌ها به حاج بخشی برخوردیم؛ چهره‌ آشنای حزب الله تهران. هر کس سرزندگی و بذله‌گویی و آن چهره‌ شاداب او را می‌دید، باور نمی‌کرد که ۲ ساعت پیش فرزندش شهید شده باشد، اما حقیقت همین بود. هنگامی که ما به حاج بخشی برخوردیم ۲ ساعتی بیش از شهادت فرزندش نمی‌گذشت.
 


حبیب بن مظاهر جبهه‌ها
او افزود: حاجی‌بخشی حاضر نشده بود که به همراه پیکر فرزند شهیدش جبهه‌ نبرد را، ولو برای چند روز ترک گوید. ما آخرین بار که او را دیده بودیم در تهران بود؛ هنگامی که کاروان نخستین «راهیان کربلا» عازم جبهه‌ نبرد بودند. هر جا که حزب الله تهران هست، او نیز همانجاست و علمداری می‌کند.
 

حبیب جبهه‌ها که ۲ پسر و برادرش در جنگ به شهادت رسیدند و یک دامادش نیز مقابل چشم‌هایش در خودروی آتش گرفته شده بر اثر آتش توپخانه بعثی‌ها سوخت و شهید شد، همیشه برای روحیه دادن رزمندگان از سرودهای حماسی استفاده می‌کرد و برخی اوقات با رجزخوانی رزمندگان اسلام را برای نبرد بدرقه می‌کرد.

آنچه می‌بینید «یا حسین» گفتن‌های حبیب جبهه‌ها در منطقه عملیاتی کربلای یک در مهران است که این گونه برای رزمندگان می‌خواند:

دانلود


کد مطلب: 807806

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/807806/اینجوری-یا-حسین-می-گوییم-می-رویم-کربلا-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com