کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلوسی از سفر به تایوان پشیمان شد

باشگاه خبرنگاران , 9 مرداد 1401 ساعت 13:20

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سفر آسیایی خود از سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن دیدار می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در آستانه سفر آسیایی خود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (یکشنبه) در راس هیئتی از کنگره آمریکا به منطقه هند و اقیانوس آرام، خواهد رفت و در سفر به سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن با مقامات این کشورهای دیدار خواهد داشت.

نانسی پلوسی، دربیانیه خود گفت: «امروز، به منطقه هند و اقیانوس آرام سفر می‌کند تا بر تعهد قوی و تزلزل ناپذیر آمریکا به متحدان و دوستانمان در منطقه تأکید کنیم. همچنین در سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن، هیئت ما جلساتی در سطح بالا برگزار خواهد کرد تا در مورد چگونگی پیشبرد بیشتر منافع و ارزش‌های مشترکمان، از جمله صلح و امنیت، رشد اقتصادی و تجارت، همه‌گیری کووید-۱۹، بحران آب‌وهوا بحث و گفتگو کنیم.»

 او همچنین تاکید کرد که  آمریکا تحت ریاست جمهور بایدن قاطعانه به تعامل هوشمندانه و استراتژیک در منطقه متعهد است و درک می‌کند که یک هند و اقیانوس آرام آزاد و شکوفا برای رفاه آمریکا و سراسر جهان بسیار مهم است.
به گزارش رویترز، پلوسی هیچ اشاره‌ای به سفر تایوان نکرده است.

این بیانیه حاکی از این است که پلوسی قصد سفر به تایوان را ندارد. پیشتر پکن به پلوسی نسبت به بازدید از این جزیره هشدار داده و گفته است که این «خط قرمز» چین را به چالش می‌کشد و آمریکا با «اقدامات متقابل قاطعانه» مواجه خواهد شد. دولت چین در چند ماه گذشته مانورهای نظامی را در نزدیکی تایوان  افزایش داده است.

در همین راستا کاخ سفید تاکید حامی سفر پلوسی به تایوان نبوده است، جو بایدن نیز در این خصوص گفته است که ارتش آمریکا فکر می‌کند اکنون زمان خوبی برای سفر به تایوان نیست. اگرچه بایدن هیچ حرکت علنی برای جلوگیری از سفر پلوسی انجام نداده است.


کد مطلب: 807787

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/807787/پلوسی-سفر-تایوان-پشیمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com