کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قالیباف: شبکه ملی هشدار راه اندازی شود

9 مرداد 1401 ساعت 10:11

تمامی امکانات برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم بخصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شوند و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرارسیدن ایام مصیبت اهل بیت و عزاداری بر سیدالشهدا را بر دوستداران اهل بیت تسلیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد مردم ایران را بشناسد و واقعیت دینداری این مردم را درک کند، باید به پهنه ایران اسلامی نگاه کند که با وجود تنوع خرده فرهنگ‌ها و سبک‌های مختلف سوگواری چگونه غرق در عزاداری برای سید و سالار شهیدان است و می‌بینیم چگونه مردم مال و سلامتی، اعتبار و همه چیزشان را برای تعظیم شعائر به میدان می‌آورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ببینیم چگونه جوانان این سرزمین میدان‌دار بزرگترین مجالس عزاداری می‌شوند و اخلاص و تدبیر را در مدیریت امور جمع می‌کنند بدون اینکه مقام، منصب یا توقعی در کار باشد.

قالیباف ادامه داد: خدا شهید قاسم سلیمانی را رحمت کند که مردم را به خوبی شناخته بود و در یک کلام این تابلوی پرشکوه را به تصویر کشید که ما ملت امام حسینیم.

قالیباف با اشاره به اینکه محرم و صفر هر سال فرصت بی نظیری برای گسترش معارف دینی و جوشش عواطف دینی مردم است، گفت: هیچکس نمی‌تواند در مورد این سرمایه بزرگ مردمی تردید کند چرا که تردید این مساله مانند انکار روز روشن است اما این سرمایه برای اینکه در همه مقاطع و همه مسائل بیشترین بازدهی خودش را نشان دهد، نیاز به تقویت هوشمند و پرهیز از دخالت بی جا دارد و بنابراین نیازمند فناوری اجتماعی برای تبدیل ایمان مردم به عمل صالح جمعی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مانند آنچه در رزمایش مواسات در دوران گرفتاری کرونا دیدیم چگونه به دست خود مردم، گره از کار مردم باز شد و ساز و کاری کارآمد بود. جا دارد صاحب نظران با ملاحظه همه ظرفیت‌هایی که چنین موضوعاتی دارند به مرور تجربیات در این زمینه بپردازند و به جهاد تولید فکر و ایده بپیوندند.

وی ادامه داد: همچنین موضوع جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور نیازمند تاکید مجدد است که تمامی امکانات برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم بخصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شود و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

قالیباف بیان کرد: علاوه بر این باید توجه داشت که صرف رسیدگی مقطعی به مشکلات و علاج وقایع بعد از وقوع آنها بدون شک کافی نیست. شهرداری‌ها موظفند که گزارش مستمر درباره عملیات لایروبی، پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها ارائه کنند و باید به وظایف قانونی خود برای مدیریت حوادثی نظیر آنچه در هفته گذشته تجربه کردیم، عمل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این اتفاقات در صورت عمل به همین وظایف قابل مدیریت است. علاوه بر ضرورت تسریع در راه اندازی شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی از حوادث، نظام امداد و نجات کشور، وضعیت استقرار نیروها، تأمین و تجهیزات و آموزش‌های لازم نیز باید با توجه به تجارب موجود به طور جدی متحول شود.

وی افزود: همانطور که در نطق هفته گذشته اشاره کردم، در اسرع وقت کمیسیون عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی باید گزارش خود را از عملکرد دستگاه‌ها و هم خسارت‌های وارده به ویژه مشکلات باغات، دام و طیور و خسارت‌های دیگری که وارد شده است، به صحن مجلس ارائه کنند.

قالیباف اظهار داشت: همچنین مطلع شدیم برادر عزیز و گرانقدرمان عادل آذر، نماینده مردم دهلران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس سابق دیوان محاسبات کشور، رئیس سابق مرکز آمار ایران و از اساتید برجسته و نخبه کشور به رحمت ایزدی پیوست که این مصیبت وارده را به خانواده داغدار وی و همچنین به مردم شهید پرور استان ایلام به ویژه دهلران عرض تسلیت و تعزیت دارم و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر خواستاریم.


کد مطلب: 807739

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/807739/قالیباف-شبکه-ملی-هشدار-راه-اندازی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com