جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ساخت عینک ویژه ناشنوایان

يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 807732
این عینک می‌تواند گفتار و مکالمات مردم را برای آن‌ها به متن تبدیل کند و متن‌های آماده شده را روی شیشه‌های عینک نشان دهد تا فرد ناشنوا بتواند آن‌ها را بخواند.
ساخت عینک ویژه ناشنوایان
به گزارش جهان نيوز، خراسان نوشت: پژوهشگران موفق شده‌اند عینکی برای ناشنوایان بسازند که آن‌ها با زدن آن می‌توانند مکالمات اطرافیان شان را بخوانند. این عینک می‌تواند گفتار و مکالمات مردم را برای آن‌ها به متن تبدیل کند و متن‌های آماده شده را روی شیشه‌های عینک نشان دهد تا فرد ناشنوا بتواند آن‌ها را بخواند.

شیشه‌های این عینک، در واقع دو صفحۀ نمایش واقعیت افزوده هستند که می‌توانند به کمک یک اپلیکیشن، هر محتوایی را برای کاربر به متن تبدیل کنند و مقابل چشمانش به نمایش بگذارند.  این عینک توسط یک شرکت بریتانیایی ساخته شده و حدود سه ماه پیش نیز به ثبت رسیده است. به کمک این عینک، افراد ناشنوا و کم شنوا نه تنها می‌توانند صدای مکالمات حضوری را که در اطراف آن ها انجام می‌شود «بخوانند» بلکه می‌توانند به همین روش مکالمات تلفنی را نیز درک کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *