کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید حسن نصرالله:

همه پیروزی‌های مقاومت به لطف عاشورای امام حسین(ع) است

تسنیم , 8 مرداد 1401 ساعت 14:48

دبیر کل حزب‌الله در بزرگداشت شب اول محرم اعلام کرد که همه دستاوردها و پیروزی‌های مقاومت از ابتدا تاکنون به لطف عاشورای امام حسین(ع) بوده و نمی‌توان مقاومت اسلامی را جدا از ایشان دانست.


گروه بین المللی جهان نیوز: سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در مراسم گرامیداشت شب اول محرم  اعلام کرد، همه ساله با احیای مراسم عاشورا، مسیر ما و مردممان با قدرت و نشاط و استواری و صبوری و آمادگی و فداکاری و امید و توکل به خدا ادامه یافته است.  هر آنچه که مقاومت اسلامی لبنان در طول 40 سال گذشته از پیروزی و صبر و استقامت و دستاوردها کسب کرده همگی به لطف عاشورای امام حسین علیه السلام است و نمی‌توان مقاومت اسلامی و عاشورا و کربلا و امام حسین علیه السلام و حضرت زینب (س) را از یکدیگر جدا دانست.

سید حسن نصرالله همچنین حلول سال جدید قمری را به کشورهای عربی و اسلامی تبریک گفته و آرزو کرد که همه مسلمانان و همچنین ملت لبنان سال خوبی پیش رو داشته باشند.

وی افزود، مسیر و حرکت ما در حزب‌الله و مقاومت اسلامی از روز اول به یاد امام حسین علیه السلام بوده است.  از 40 سال گذشته یعنی از سال 1982 تاکنون شاهد پیشرفت بسیار خوبی از نظر کمی و کیفی در احیای ماه محرم بوده‌ایم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که معمولا در شب‌های باقی مانده تا مراسم عاشورا به موضوعات دینی و فرهنگی و معنوی می‌پردازم و درباره موضوعات سیاسی صحبت نمی‌کنم و این مسئله را برای روز دهم محرم یعنی عاشورا می‌گذارم. اما اگر در این ده شب اتفاق جدید بیفتد که جای صحبت باشد انشاالله با یکدیگر درباره آن صحبت می‌کنیم اما مسئله اصلی در حال حاضر امور مذهبی و فرهنگی است.

سید حسن نصرالله ادامه داد که ما همراه با امام حسین علیه السلام می‌مانیم و عاشورا را گرامی می‌داریم و از خداوند می خواهیم که در همه مناطق و با همه امکانات موجود به همه ما این توفیق را بدهد که این مناسبت را به بهترین شکل و به گونه‌ای که خداوند متعال و رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار راضی باشند، احیا کنیم.

نصرالله همچنین به خانواده‌های علمایی که طی چند هفته گذشته دار فانی را وداع گفتند از جمله شیخ «محمد امین باقر»، سید «علی سید عبداللطیف فضل الله» و سید «علی الحسینی» تسلیت گفت.

نصرالله تاکید کرد، همچنین هر کسی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد و می‌تواند موضع خود را درباره محرم اعلام کند باید پیام حقیقت عاشورا و خون امام حسین علیه السلام و اهداف بزرگی که ایشان در راه آن به شهادت رسید را به گوش همه برساند.

وی در پایان با بیان اینکه علاوه بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی، باید تمام ابزارهای سنتی قدیمی را نیز برای احیای محرم و عاشورا حفظ کنیم، تاکید کرد: این مسئولیت قطعی ماست که در بزرگداشت این مناسبت از هر روشی که موجب ضربه زدن به آموزه‌های محرم و عاشورا می‌شود پرهیز کنیم.


کد مطلب: 807662

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/807662/همه-پیروزی-های-مقاومت-لطف-عاشورای-امام-حسین-ع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com