جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین‌ محصول ایران خودرو خبر داد

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 807644
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو اعلام کرد: رانا پلاس موفق شد آزمون ایمنی عابر پیاده را بر اساس استاندارد روز اروپایی ECE R۱۲۷ با موفقیت پشت سر گذارد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین‌ محصول ایران خودرو خبر داد
رانا پلاس استاندارد روز اروپا در زمینه ایمنی عابر پیاده را پاس کرد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو اعلام کرد: رانا پلاس موفق شد

آزمون ایمنی عابر پیاده را بر اساس استاندارد روز اروپایی ECE R۱۲۷ با موفقیت پشت

سر گذارد.

ایکوپرس- محسن رضایی‌منش با بیان این‌که استانداردهای روز دنیا، علاوه بر تامین ایمنی سرنشینان خودرو در حین تصادفات جاده‌ای، توجه ویژه‌ای به ایمنی عابر پیاده دارند، گفت: آزمون ایمنی عابر پیاده که بر اساس استاندارد به روز و بین‌المللی ECE R127  انجام می‌شود، شبیه‌سازی تصادف خودرو با عابر پیاده با سرعت ۴۰ km/h است.

وی ادامه داد: در این آزمون که دارای دو بخش اصلی ضربه‌های سر و پا است، برخورد سر عابر پیاده با نقاط مختلف در موتور و  برخورد پای عابر پیاده با نقاط مختلف سپر خودرو، شبیه سازی شده و مورد آزمون قرار می‌گیرد که باید نیروها و ضربه‌های وارد شده به سر و پای عابر پیاده، در محدوده‌های مجاز تعیین شده قرار گیرند.

رضایی‌منش با بیان این‌که با تلاش تیم مهندسی و مرکز تحقیقات ایران خودرو، ارتقای کیفیت و افزایش استاندارد رانا پلاس در دستور کار قرار گرفت، گفت: خوش‌بختانه این خودرو با ارتقا و بهبود عملکرد در تست مربوط در ناحیه سپر در جذب انرژی‌های برخورد، موفق شد آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذارد و تمامی الزامات استاندارد بین المللی ECE R127 را برآورده کند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو ادامه داد: این آزمون، در مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرجع صدور تاییدیه E mark انجام شده و مورد تایید قرار گرفت و مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه E mark کارسازی شده و در حال انجام است.

وی با بیان این‌که استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE R127 از استانداردهای روز دنیا و از جمله استانداردهای اجباری ۸۵گانه است افزود: پیش از این، خودروی تارا موفق به اخذ تاییدیه ایمنی عابر پیاده شده بود و هم‌اینک، رانا پلاس نیز موفق به تامین الزامات این استاندارد شده که نشان از رویکرد ایران خودرو در تولید خودروهای باکیفیت و استاندارد است.

رضایی‌منش با بیان این‌که سیاست‌گذاری برای محصولات جدید در راستای دریافت استاندارد است، گفت: ایران خودرو قصد دارد محصولات فعلی را نیز با توسعه استانداردها تولید کند و این اقدام، گامی موثر در جهت استانداردسازی و ارتقا سطح ایمنی و کیفیت محصولات است.

رضایی‌منش از دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای محصول دنا خبر داد و گفت: مقدمات اولیه در دستور کار قرار دارد و در عین حال، تاکنون دو محصول تارا و رانا با دریافت «ایمارک» توانستند این استاندارد سخت گیرانه را کسب کنند و این نشان از تحول در حوزه مهندسی ایران خودرو است.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *