شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش بی‌سابقه تورم سالانه در ۱۹ کشور اروپایی

جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 807583
داده‌های رسمی آژانس آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد در نتیجه افزایش قیمت انرژی و جنگ اوکراین، تورم سالانه در کشورهای حوزه یورو به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داشته است.
افزایش بی‌سابقه تورم سالانه در ۱۹ کشور اروپایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، افزایش تورم سالانه در کشورهای اروپایی که از ارزِ یورو استفاده می‌کنند، در ماه جولای، رکورد جدیدی ثبت کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این افزایش تورم، نتیجه افزایش قیمت‌های انرژی در کشورهای اروپایی است که از دلایل اصلی آن وقوع جنگ در اوکراین است.

بنا بر تازه‌ترین ارقام آژانس آمار اتحادیه اروپا که روز جمعه منتشر شده، تورم سالانه ۱۹ کشور حوزه منطقه یورو در ماه جولای (ماه جاری) به ۸.۹ درصد افزایش پیدا کرده است. این رقم در ماه ژوئن (ماه گذشته) ۸.۶ بود. این افزایش رقم تورم از سال ۱۹۹۷ به این سو، بی‌سابقه بوده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، قیمت‌های انرژی در کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر تا ۳۹.۷ درصد، قیمت مواد غذایی تا ۹.۸ درصد و دیگر کالاها تا ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه، تحریم‌های شدیدی علیه روسیه و در بخش صادرات نفت و گاز این کشور اعمال کردند. این تحریم‌ها موجب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشورهای اروپایی شده و اخیراً نیز تنش بین روسیه و اروپا بر سر قطع واردات نفت روسیه تشدید شده است. اروپا برای قطع وابستگی خود به نفت روسیه، طرح ریاضتی کاهش مصرف را در پیش گرفته و روسیه نیز در حال کاهش صادرات گاز خود به کشورهای اروپایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *