پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آیا درمان اجباری معتادان موفق است؟

پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 807484
شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: پای یک موضوع انسانی و مسئله کارشناسی در میان است و درباره همه معتادان نمی‌توان یک نسخه واحد تجویز کرد.
آیا درمان اجباری معتادان موفق است؟
به گزارش جهان نيوز، محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در گفتگو با  خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: موفق بودن یا نبودن درمان اجباری اعتیاد تشخیص پزشکان است و ما در مواردی که نیازمند تخصص هستند، نباید نظر بدهیم و یک تصمیم مدیریتی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: پزشکان درباره برخی از معتادان معتقد هستند که درمان اختیاری برای آن‌ها بهتر است و در مورد برخی دیگر این تشخیص را دارند که نیاز به کمک بیشتری دارند و باید به طور اجباری برای ترک اعتیاد آن‌ها اقدام شود.

برای همه معتادان نمی‌توان نسخه واحد تجویز کرد!
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: پای یک موضوع انسانی و مسئله کارشناسی در میان است و درباره همه معتادان نمی‌توان یک نسخه واحد تجویز کرد.

توکلی‌زاده تاکید کرد: پزشک باید تشخیص بدهد که آیا یک فرد معتاد خودش می‌تواند مسیر درمان را به صورت اختیاری طی کند یا باید با قرار گرفتن افراد حمایتگر در مراکز مربوطه به صورت اجباری به ترک اعتیاد او اقدام شود.

وی همچنین اضافه کرد: اسم ترک اعتیاد اجباری را اجبار نمی‌گذارم بلکه این کار یک نوع حمایتگری است و همانطور که گفته شد برخی از معتادان به موادمخدر باید به این روش درمان شوند و اعتیاد خود را ترک کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: عده‌ای از معتادان خود با حمایت خانواده برای ترک اعتیادشان اقدام کرده و هزینه این درمان را پرداخت می‌کنند اما کسی که قائل به درمان نیست و در کف خیابان مانده است و اگر به او رسیدگی نشود به آسیب بیشتری مثل زخم باز دچار شده و یا دچار نزاع و درگیری‌های خیابانی می‌شود و لطمه بیشتری می‌بیند و چنین افرادی نیازمند روش درمانی حمایتی می‌خواهند تا وقتی که بهبود پیدا کردند بتوانند به جمع خانواده و جامعه برگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *