جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

روسیه کنترل دومین نیروگاه بزرگ اوکراین را بدست گرفت

پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 807481
مشاور رئیس جمهور اوکراین با اعلام خبر تسلط روس‌ها بر تأسیسات حرارتی شهر ووهلهیرسک در منطقه دونتسک، گفت روسیه در حال استقرار نیروهای خود به سمت خِرسون، ملیتوپل و زاپوروژیا است.
‫روسیه بر دومین نیروگاه بزرگ اوکراین تسلط یافت
به گزارش جهان نيوز، همزمان با پیشروی نیروهای روسی در عملیات نظامی ویژه در دونباس به سمت منطقه خِرسون، مقامات کی‌یف از سقوط دومین نیروگاه بزرگ اوکراین خبر می‌دهند.

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه گفت که روس‌ها کنترل تأسیسات حرارتی ووهلهیرسک با سوخت زغال‌سنگ در دونتسک را، که دومین نیروگاه بزرگ برق این کشور است، به دست گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پودولیاک همچنین توضیح داد که روسیه در حال استقرار گسترده نیروهای زمینی خود به سمت خِرسون، ملیتوپل و زاپوروژیا است.

همزمان خبرنگار شبکه الجزیره در اوکراین نیز گزارش داد که ۴ انفجار قوی شهر خارکیف واقع در شمال شرق این کشور را لرزاند.

پیش از این، رکن اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای تداوم درگیری‌های بی‌نتیجه بین نیروهای روسی و اوکراینی در دو منطقه دونباس و خِرسون، گفته بود که ارتش روسیه به‌دنبال عقب‌کشیدن تانک‌ها و خودروهای آسیب‌دیده برای تعمیر است.

این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اتحادیه اروپا چشم خود را بر فساد مقامات کی‌یف بسته است، گفت آنها با تداوم کمک نظامی به اوکراین، در خصومت‌های بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *