جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روسیه ادعای بلینکن درباره تماس با لاوروف را رد کرد

پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 807476
وزارت خارجه روسیه با رد ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر برنامه‌ریزی برای تماس با همتای روسی خود، گفت هیچ درخواستی از سوی واشنگتن در این‌خصوص دریافت نکرده است.
روسیه ادعای بلینکن درباره تماس با لاوروف را رد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ادعای «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره تصمیم برای گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود برای اولین‌بار بعد از شروع جنگ اوکراین، با واکنش مسکو همراه شد.

وزارت امور خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گزارش‌ها درباره قصد بلینکن برای تماس تلفنی با لاوروف را تکذیب کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «به غیر از گزارش‌های رسانه‌ای، هیچ درخواستی از سوی آمریکا برای این گفتگو وجود نداشت. ما بر اساس رویه معمول دیپلماتیک حرکت می‌کنیم نه اظهارنظرهای رسانه‌ای».

بلینکن شامگاه چهارشنبه گفته بود که قرار است به زودی با لاوروف گفتگو کند و موضوع این تماس، سرنوشت آمریکایی‌های دستگیر شده در روسیه خواهد بود.

از سوی دیگر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به فنلاند هشدار داد که قطع احتمالی صدور روادید برای گردشگران روسی با پاسخ تند مسکو همراه می‌شود.

زاخارووا در مورد طرح نمایندگان پارلمان فنلاند گفت: «اگر فنلاند تصمیم بگیرد صدور روادید گردشگری شینگن را برای شهروندان روسیه متوقف کند، روسیه اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد».

به نوشته ریانووستی، در این بیانیه آمده است: «محدود کردن سفر شهروندان روسیه به دلایل سیاسی گام دیگری در جهت تشدید تقابل در روابط دوجانبه خواهد بود».

پیش از این نیز وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه در سیاست غرب هر کشوری که مطیع آنها نباشد باید مجازات شود؛ گفته بود بعد از روسیه، چین هدف بعدی غرب در فهرست دشمنانش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *