کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آتشی که تاج به دامن فوتبال انداخت

تسنیم , 6 مرداد 1401 ساعت 10:11

با صدور رأی پرونده ویلموتس از سوی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) این فوتبال ایران است که باید تاوان قرارداد بد مهدی تاج با این مربی را بدهد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، رأی نهایی پرونده مارک ویلموتس که علیه فدراسیون فوتبال شکایت کرده بود، از سوی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) اعلام و فدراسیون ایران به پرداخت ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورو محکوم شد. به این مبلغ باید ۵ درصد سود سالیانه را هم اضافه کرد که با این شرایط این مبلغ به حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو می‌رسد.

پیش از این فدراسیون ایران با شکایت مارک ویلموتس از سوی فیفا به پرداخت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو به اضافه ۵ درصد جریمه سالیانه محکوم شده بود. این پرونده از سوی ایران در CAS دنبال و با دفاعیه طرف ایرانی و پیگیری پرونده، نزدیک به نیمی از آن کاسته شد.

به این ترتیب و با احتساب ۱.۷ میلیون یورویی که پیش از این به مارک ویلموتس پرداخت شده بود (از مبلغ ۲ میلیون یورو، ۳۰۰ هزار یوروی آن مربوط به دستیارانش می‌شد) و ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورویی که CAS رأی داده (با احتساب ۵ درصد سود سالیانه حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار)، فدراسیون فوتبال بابت قرارداد ننگین این مربی بلژیکی که در زمان ریاست مهدی تاج امضا شده بود، بیش از ۵ میلیون یورو به ویلموتس پرداخت خواهد کرد. علاوه بر این فدراسیون فوتبال بابت استقراض ۲ میلیون یورو از شستا، ساختمان فدراسیون و دو دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را هم در مزایده از دست داد و این همان آتشی بود که تاج به دامن فوتبال ایران انداخت.

این زیان سنگین در یک قرارداد بد با مارک ویلموتس، در حالی است که قیمت سالیانه این مربی ۴۵۰ هزار یورو بوده که در زمان مهدی تاج، به سالیانه ۲ میلیون ۲۵۰ هزار یورو و در مجموع ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو رسید. با وجود شکسته شدن رأی فیفا در CAS این مربی باز بیش از ۵ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال ایران دریافت خواهد کرد که میانگین بیش از ۱۲ سال قرارداد او بوده، اما او بابت ۵ ماه فعالیت در ایران چنین مبلغی دریافت می‌کند. در کنار این موضوع حراج ساختمان فدراسیون را نیز قرار دارد تا عملاً فدراسیون ایران بازنده مطلق این پرونده باشد.

حالا فدراسیون فوتبال علاوه بر ۱.۷ میلیون یورویی که به ویلموتس پرداخت کرده، حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یوروی دیگر باید به این مربی پرداخت کند. این علاوه بر ۳۰۰ هزار یورویی است که پیش از این به دستیاران ویلموتس پرداخت شده و هنوز شکایت آنها نیز در جریان است. باید دید حالا که رقم دقیق محکومیت فوتبال ایران مشخص شده، عوامل چنین فاجعه‌ای محاکمه خواهند شد یا نه.


کد مطلب: 807472

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/807472/آتشی-تاج-دامن-فوتبال-انداخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com